مقالات مهارت های فردی

راههای رسیدن به موفقیت در زندگی

Tips for how to become successful

موفقیت اغلب به عنوان توانایی ما برای رسیدن به اهداف خود در زندگی، تعریف می شود. رسیدن به موفقیت لزوماً یک مقصد نیست، بلکه سفری است که نیاز به توسعه مهارت‌های فردی شما دارد.

موفقیت چیست؟

موفقیت اغلب زمانی به دست می آید که شما به اهدافی که داشتید رسیده اید. از آنجا که اهداف توسط خود شما ایجاد می شوند، آنچه افراد به عنوان موفقیت در نظر می گیرند بسته به نیازها، اهداف و موقعیت آنها می تواند متفاوت باشد.

افراد موفق تاکتیک های مختلفی برای رسیدن به موفقیت در زندگی استفاده می کنند، اما آن استراتژی که برای بهترین نتیجه را دارد ممکن است به معنای واقعی موفقیت باشد. به عنوان مثال، اگر موفقیت خود را در عملکرد خوب در کار یا دریافت حقوق بالا می‌دانید، اهداف و دستاوردهای حرفه‌ای شما در اولویت هستند.

برای ایجاد تفکر رشد چه کاری می توانید انجام دهید؟

راهکارهای زیر برخی از تاکتیک های افراد موفق است، اگر در عادت های روزانه افراد موفق مانند مانی خوشبین بنگرید به نکات مهم زیر می رسید که اغلب به سادگی از کنار آنها می گذریم.

تلاش مستمر داشته باشید

باور کنید که تلاش شما اهمیت دارد. افرادی که ذهنیت خلاق دارند، به جای اینکه فکر کنند توانایی هایشان محدود است، معتقدند تلاش و سخت کوشی می تواند به رشد معنادار آنها منجر شود.

مهارت جدید بیاموزید

سعی کنید همیشه برنامه ای برای یادگیری مهارت داشته باشید. تا با استفاده از آنها هنگامی که با چالشی روبرو می شوید، به دنبال راه هایی برای رفع چالش ها باشید.

به شکست ها متفاوت بنگرید

به شکست ها به عنوان تجربه های یادگیری نگاه کنید. افرادی که ذهنیت رشد دارند باور ندارند که شکست بازتابی از توانایی های آنهاست. در عوض، آن‌ها شکست را به‌عنوان منبعی ارزشمند از تجربه می‌بینند که می‌توانند از آن بیاموزند و پیشرفت کنند. آنها ممکن است فکر کنند “این کار نکرد، بنابراین این بار چیز کمی متفاوت را امتحان خواهم کرد.”

هوش عاطفی خود را بهبود بخشید.

هوش عاطفی خود را بهبود بخشید

مدت‌ها تصور می‌شد که ضریب هوشی IQ، یکی از عوامل مؤثر در موفقیت افراد در زمینه‌های مختلف زندگی است. برای همین تست ای کیو و نتایج آن بسیار در تعیین سرنوشت افراد تعیین کننده بود، حتی در استخدام پرسنل سازمان و شرکتهای بزرگ، ضریب هوشی بالا  فاکتوری تعیین کننده بوده است.

اما برخی از کارشناسان علوم مدیریتی دریافتند که هوش هیجانی EQ ممکن است حتی بیشتر از این فاکتور مهم باشد. هوش هیجانی به توانایی درک، استفاده و استدلال با احساسات اشاره دارد. افراد باهوش عاطفی می توانند نه تنها احساسات خود، بلکه احساسات دیگران را نیز درک کنند. در این زمینه در مقاله هوش هیجانی (ای کیو) مهم است یا ضریب هوشی (آی کیو) بیشتر توضیح دادیم.

  • به احساسات خود توجه کنید. روی شناسایی آنچه احساس می کنید و آنچه باعث این احساسات می شود تمرکز کنید. انجام تست هوش هیجانی EQ به شناخت شما از احساسات خود کمک می کند.
  • احساسات خود را مدیریت کنید. به عقب برگردید و سعی کنید با دیدی بی طرفانه به مسائل نگاه کنید. از سرکوب احساسات خود بپرهیزید، اما به دنبال راه‌های سالم و مناسب برای برخورد با احساسات خود باشید.
  • به دیگران گوش کنید، این نه تنها شامل شنیدن آنچه می گویند هست، بلکه توجه به سیگنال های غیرکلامی و زبان بدن است.

روی مهارت های فردی خود کار کنید

افرادی که مهارت های فردی خود را رشد داده اند، چالش ها را فرصت می بینند. آنها همچنین احساس می کنند که بر سرنوشت خود کنترل دارند، به توانایی های خود برای موفقیت اطمینان دارند و افراد مسئولیت پذیری  هستند که کاری را که شروع کرده اند به پایان برسانند.

  • خودت را باور کن. صحبت های منفی با خود را کنار بگذارید و به دنبال راه هایی باشید که مثبت و دلگرم کننده باشد.
  • از شکست ها نترسید، روی روش‌هایی تمرکز کنید که بتوانید مهارت‌ فردی خود را توسعه دهید و رو به جلو ادامه دهید. یکی از عادات کلیدی افراد موفق این است که همیشه به شکست ها به عنوان فرصت هایی برای یادگیری نگاه می‌کنند.
  • مراقب سلامتی خود باشید. قوی ماندن چه از نظر روحی یا روانی یه این معنی است که با خود با مهربانی رفتار می کنید. مرتباً با خودتان چک کنید تا مطمئن شوید چیزهایی را که برای پیشرفت به آن نیاز دارید، را به دست آورید.
  • به دنبال فرصت های رشد باشید. یادگیری بیشتر در مورد خود و به چالش کشیدن خود برای آزمایش چیزهای جدید می تواند فرصت هایی برای خودیابی فراهم کند. از سختی ها نترسید. سعی کنید تا حدی که ضربه ای به شما وارد نشود ریسک کنید.

روی شناخت انگیزه های درونی خود کار کنید

چه چیزی بیشتر به شما انگیزه می دهد؟ آیا می دانید که دادن وعده پاداش‌ به خود وقتی که به اهدافتان برسید لذت بخش است؟ یا این انگیزه‌های شخصی‌تر و درونی‌تر هستند که به شما احساس الهام می‌دهند؟ مطمئن باشید اگر برای رسیدن به اهدافتان خود را تشویق کنید و در هر موفقیت از خودتان قدردانی کنید درصد رشد و پیشرفت شما خیلی بالا خواهد بود.

  • خودت را به چالش بکش. دنبال کردن هدفی که دست یافتنی است اما لزوماً آسان نیست، راهی عالی برای افزایش انگیزه برای موفقیت است.
  • چالش‌ها می‌توانند شما را به یک کار، علاقه‌مند نگه دارند، عزت نفس شما را بهبود بخشند و در مورد زمینه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید، بازخورد ارائه می‌دهند.
  • انتخاب یک کار کمی چالش برانگیز به شما کمک می کند تا شروع کنید.
  • کنجکاو باشید، به دنبال چیزهایی باشید که توجه شما را جلب می کنند و می خواهید درباره آنها بیشتر بدانید. این مهارت بسته به شرایط کاری متفاوت است.
  • از رقابت نترسید ممکن است افراد دیگری برای رسیدن به اهداف مشابه شما تلاش کنند، اما این بدان معنا نیست که شما باید تسلیم شوید. پیشرفت خود را با دیگران مقایسه نکنید.  به یاد داشته باشید که همه ما شخصیت های مختلفی داریم.

برای رسیدن به موفقیت در زندگی خود هدف داشته باشید

اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید. افراد موفق می دانند که برای رسیدن به هدف باید از قبل آن را ایجاد کنند. دستیابی به این اهداف لزوما آسان نیست، اما با داشتن و افزایش مهارت خود برای هدف گذاری، بهتر می توانید بر موانع غلبه کنید.

  • تا جایی که ممکن است هدفتان را دست یافتنی کنید: انتخاب هدفی مانند “من قرار است 20 دقیقه در روز را صرف یادگیری یک زبان جدید کنم” دست یافتنی تر از تعیین یک هدف کلی مانند “من می خواهم در یک روز فرانسوی یاد بگیرم” است.
  • هدف خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید: حتی اگر هدف خاصی را انتخاب کنید، اغلب دستیابی به آن دشوار به نظر می رسد. سعی کنید آن را به مراحل کوچک‌تری تقسیم کنید که به شما امکان می‌دهد روی حرکت رو به جلو تمرکز کنید بدون اینکه خسته شوید.
  • از موفقیت هایی که در طول مسیر رسیدن به هدف دارید جایزه تعیین کنید. در هر مرحله موفقیت یک جشن کوچک برای خود بگیرید. مثلا وقتی یک فروشنده هستید و فرایند نهایی کردن در فروش را انجام می دهید، کار فروش شما با موفقیت به پایان رسیده، می توانید بخشی از درآمد حاصل را به عنوان جایزه تعیین کنید تا برای فروش بعدی خود انگیزه قوی داشته باشید.

تمام موارد بالا صرفا از بهترین روش های رسیدن به موفقیت در زندگی است. مهم نیست شما پولدار باشید یا فقیر. مهم این است اهدافی که برای موفقیت در نظر می گیرد چقدر نسبت به تامین نیاز شما تاثیر دارد. پس با کمی دوراندیشی، مثبت اندیشی و شناخت مهارت های فردی خود موفقیت های خود را تضمین کنید.

منبع : verywellmind

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا