مقالات مهارت های فردی

شخصیت شناسی از روی رنگ

شخصیت شناسی از روی رنگ

همه ما به عنوان یک انسان دارای دیدگاه متفاوتی هستیم و حدس زدن در مورد تیپ شخصیتی افراد با توجه به متفاوت بودن همیشه یک سوال است. من david vinuales امروز تجربه خود را از انجام آزمایشی که چندین سال پیش انجام دادم و در این راه به من کمک کرد، تا بتوانم به شناخت بهتری از نظر رنگ شناسی شخصیت برسم به اشتراک خواهم گذاشت. این تجربه شخصی من، در قالب یک نوع بازی در داخل یک آموزش شروع شد.

ما یک شکل چهار قسمتی روی زمین رسم کردیم و روی شکل چهار قسمتی ایستادیم، بر اساس سوالاتی که مربی می پرسید، حرکت کردیم. وقتی سؤالات به پایان رسید، ما بالای قسمتی ایستاده بودیم که بیشتر به شخصیت ما نزدیک می شد، که یک رنگ را مشخص می کرد. اما چگونه ممکن است انجام  این بازی آنقدر به رنگ شخصیتی ما نزدیک باشد؟

” با توجه به اینکه نویسنده این مقاله به نوع سوالات و روش اجرای بازی دایره اشاره نکرده است اما تاکید کرده به جای بازی می توان با انجام تست های شخصیت شناسی MBTI و تست دیسک به رنگ و خصوصیات تیپ شخصیتی خود پی برد و بر اساس آن یکی از چهار رنگ زیر تطبیق داد.”

شخصیت شناسی افراد از روی رنگ مورد علاقه

همانطور که می دانید، هر رنگ به یک تیپ شخصیتی مرتبط است. یک رنگ می تواند هم خصوصیات اخلاقی و نقاط قوت و ضعف ما را به سادگی نشان دهد.  آموزش ما بر روی “تجربه مشتری” متمرکز بود، نه تنها به مشتریان نهایی بلکه به مشتریان داخلی نیز فکر می کرد. و این نوع طبقه بندی شخصیت باید به ما امکان می داد آنها را شناسایی کنیم، بدانیم چگونه آنها را مدیریت کنیم.

وقتی با شخصی وارد مذاکره فروش می شویم می توانیم با چند سوال ساده با شناخت رنگ مورد علاقه یک پیشنهاد و برخورد مناسب با سلیقه و تفاوت فرد ارایه دهیم.

با دیگران همانطور رفتار کن که میخواهی با تو رفتار کنند!

 

ممکن است بازی احمقانه ای به نظر برسد، اما فکر می کنم کار کرد. و با توجه به بخش “بازی” آن، سرگرم کننده ترین و به یاد ماندنی ترین بخش آموزش بود. همه می خواستند آزمایش را انجام دهند تا رنگ شخصیت خود را بدانند،هدف بازی سعی شما برای شناخت دیگران بود.

اکنون این بازی به صورت تست شخصیت رنگ هارتمن شامل 45 سوال مرتبط با شخصیت شناسی رنگ در سایت به صورت رایگان قرار گرفته است که می توانید بر اساس پاسخ به سوالات روانشناسی این آزمون رنگ شخصیت خود به دست آورده و به خصوصیات فردی خود پی ببرید.

بیایید کمی در مورد رنگ های مختلف – تست های شخصیتی هارتمن موجود تحقیق کنیم. من برخی از آنها را با توضیح بسیار کم اضافه می کنم، نمی خواهم شما را خسته کنم. در صورت علاقه مندی، پیوندهایی به تست ها و توضیحات وجود خواهد داشت.

تیپ های شخصیتی کارل یونگ

تیپ های شخصیتی کارل یونگ

احتمالاً با نظریه‌ها و روش‌های مدرن شخصیت شناسی مبتنی بر مطالعات کارل یونگ آشنا هستید. او روانپزشک و روانکاو معروفی بود که پدر روانشناسی تحلیلی است. یونگ در کتاب انواع روانشناختی چهار کارکرد اصلی آگاهی را مطرح کرد:

  1. قرمز عملکرد مبتنی بر احساسات ادراکی
  2. زرد عملکرد مبتنی بر هوش غیر عقلانی
  3. آبی عملکرد بر اساس هوش قضاوتی
  4. سبز یا ( سفید در تست هارتمن ) عملکرد بر اساس هوش عقلانی

تمام 4 عنصر اشاره شده با اساس دو نگرش برونگرایی و درونگرایی افراد شناخته شده و شکل می گیرد. هر چند نظریه روانشناختی یونگ بر پایه عملی نیست، ولی با تست و آزمون های روانشناسی مختلفی که ابداع کرد هنوز هم در بسیاری از کسب و کارها به عنوان یک نظریه مطرح شناخته می شود. برای آشنایی می توانید تست دیسک DISC و همچنین تست کهن الگو را به رایگان انجام دهید.

طبق شکل رنگی افراد بر اساس رنگی که دوست دارند به اشکال زیر تقسیم شده است :

  1. قرمز متفکران برون گرا هستند.
  2. زردها افرادی برونگرا هستند.
  3. آبی متفکرانی درونگرا هستند.
  4. سبز یا ( سفید در تست هارتمن ) افرادی درونگرا هستند.

 

16 تیپ شخصیتی
16 تیپ شخصیتی

بر اساس این نظریه افراد به 16 تیپ شخصیتی تقسیم می شوند که هر کدام بر اساس 4 روش عملکردی در بالا اشاره کردیم تقسیم بندی شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیپ های شخصیتی و آشنایی با خصوصیات فردی آنها صفحه تست شخصیت شناسی را مطالعه کنید.

منبع : davidvinuales.com

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا