مقالات مدیریت و رهبریمقالات مهارت های فردی

14 عادت روزانه افراد موفق

با سلام خدمت شما، با یکی دیگر از مقالات مدرسه کسب و کار آیا در خدمت شما هستیم. افراد بسیاری وجود دارند که در زندگی خود به انسان های موفق نزدیک بوده اند. نزدیک بودن به این افراد و فهمیدن اینکه این گونه افراد چه اخلاق و عادت هایی دارند که آن ها را به موفقیت رسانده یا آن ها را در مسیر موفقیت قرار داده، می‌تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که هر انسان جویای موفقیت به دنیال آن است. در ادامه مقاله ” 14 عادت روزانه افراد موفق ” با ما همراه باشید.

14 عادت روزانه افراد موفق

اخیرا تعدادی از محققان مصاحبه ای با حدود 200 شخص موفق انجام داده اند و به اطلاعات بسیار جالبی درباره این افراد دست یافته اند. افراد مصاحبه شده در این پژوهش از حوزه های متفاوتی هستند، از میلیاردر ها بگیر تا مدال آوران المپیک و کارآفرینان برجسته. در این مصاحبه ی پژوهشی از همه آن ها یک سوال پرسیده شده و آن این است که : ” راز اصلی موفقیت شما در زندگی چیست؟

این 200 نفر پاسخ های بسیار جالبی به این سوال داده اند که بعضا بسیار هم با یکدیگر متفاوت بوده است. محققان با بررسی این پاسخ ها به نتیجه گیری و جمع بندی رسیده و 14 عادت که در بین همه ی این افراد مشترک است را کشف نموده اند.

  • افراد موفق از تک تک دقایقشان استفاده می کنند

افراد موفق برای هر ساعت از روز خود برنامه ریزی می‌کنند. تفاوت کارآفرینان برتر و موفق جهان با افراد معمولی و کارآفرینان متوسط این موضوع است که این گونه افراد برای هر ساعت از روز خود برنامه خاصی دارند. این گونه افراد همگی معتقدند آنچه از دست می‌رود و دیگر قابل جبران یا بازیابی نیست زمان است و به غیر از زمان همه چیز را می‌توان دوباره بدست آورد. به همین دلیل آن ها برنامه ریزی دقیق برای زمان خود دارند و کمتر انسان موفقی دیده شده است که برای زمانش برنامه ریزی نداشته باشد. این برنامه ریزی باعث می شود آن ها از زمان خود نهایت استفاده را ببرند و وقتشان را به بطالت صرف موارد بی ارزش نکنند.

  • افراد موفق فقط بر روی موفقیت یک فعالیت تمرکز می کنند

این گونه افراد پس از بررسی های بسیار، یک فعالیت را برای خود بر می‌گزینند و هدف هایی را برای خود تعیین می‌کنند. آن ها پس از اینکه فعالیتی که می‌خواهند داشته باشند را برگزیدند، تمام تمرکزشان را بر روی آن موضوع می‌گذارند و فعالیت یاد شده را بی وقفه انجام می‌دهند.

فعالیت در یک هدف گاها دارای شکست است. چرا که این شکست به عنوان یک سرشت بر پایه کسب و کار استفاده می شود تا مستحکم تر از قبل باشد. افراد موفق به جای یاس و نا امیدی از شکست از آن درس گرفته و برای بهتر شدن استفاده می کنند. برای مطالعه بیشتر می توانید کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز را مطالعه کنید.

اخیرا تعدادی از محققان مصاحبه ای با حدود 200 شخص موفق انجام داده اند و به اطلاعات جالبی درباره عادت این گونه افراد دست یافته اند. 14 عادت روزانه افراد موفق

  • آنها لیست انجام کار ندارند

آمار‌ها نشان می‌دهد که معمولا بسیاری از مواردی که ما در لیست انجام کارها می‌نویسیم عملی نمی‌شود. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، تنها 41 درصد اموری که در لیست‌های انجام کار وجود دارد عملی می‌شوند. این در حالی است که 59 درصد مابقی این امور معمولا در گوشه‌ای از ذهن انباشته شده و تبدیل به استرس‌ می‌شوند که ما را آزار می‌دهند. پس بهتر است مانند افراد موفق عمل نموده و لیست کار‌ها را دور بیندازیم.

  • افراد موفق آینده نگر هستند

زمان همیشه پر از تناقض است و این چیزی است که به همه ما ثابت شده است. ما بسیاری از موارد با پدیده‌هایی روبرو می‌شویم که از فعالیت‌های گذشته شما نشات می‌گیرند. تفاوتی که افراد موفق با دیگر افراد جامعه دارند این است که آن‌ها با در نظر گرفتن آینده ی پیش رو، امروز تصمیماتی می‌گیرند که در زمان آینده به مشکلی بر نخورند و بتوانند همچنان به مسیر خود ادامه دهند.

  • آن ها زمانی که به کارشان اختصاص می دهند، کاملا مشخص است

معمولا زمانی که ساعت کار روزانه به پایان می‌رسد، هنوز ممکن است کارهایی انجام نشده وجود داشته باشند. اما اشخاص موفق می‌دانند که باید بین کار و زمان استراحت، زمانی که به خانواده اختصاص می‌دهند و همین طور ورزش و مطالعه خود، تعادل برقرار کنند. این افراد برای خود اولویت بندی می‌کنند و زمان کار را از زمان غیر کار جدا می‌کنند. افراد موفق به خوبی می‌دانند که 1440 دقیق از روز را چطور برای انجام امور مختلف در زندگی تنظیم کنند.

  • افراد موفق دفترچه یادداشت دارند

بسیاری از ایده‌هایی که بعد‌ها به ارزش میلیارد دلاری رسیده اند از همین دفترچه‌های یادداشت بیرون آمدند. افراد موفق معتقدند همیشه باید دفترچه ای همراه ما باشد تا اگر ایده ای به ذهنمان رسید آن را یادداشت کنیم. این درس بزرگیست که در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود. انسان های موفق همیشه دفترچه ی یادداشتی همراه خود دارند که ایده‌ها، احساسات و تفکرات خود را در آن می‌نویسند.

  • آنها کمتر ایمیل یا گوشی خود را چک می کنند

افراد موفق کمتر پیش می‌آید که وقت خود را تلف چک کردن ایمیل‌هایشان یا سپری کردن بیهوده در شبکه های اجتماعی کنند. این گونه افراد معمولا اعلان‌های هشدار دهنده تلفن همراه خود را برای ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی خاموش می‌کنند تا با هر لرزش گوشی به سراغ آن نروند. روزانه صبح و شب یک زمان محدود برای چک کردن آنها در نظر می گیرند تا از تمام وقت خود حداکثر استفاده را کنند.

14 عادت روزانه افراد موفق
14 عادت روزانه افراد موفق
  • افراد موفق از رفتن به جلسات بی مورد پرهیز می کنند

تاجران موفق کمتر به جلسه می‌‎روند و فقط زمانی جلسه می‌گذارند که می‌خواهند قرارداد ببندند. آن‌ها معتقدند که جلسه‌ها معمولا زمان بر هستند و حوصله ی دو طرف را سر می‌برند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد به اصطلاح وارد جاده ی خاکی شده و از مسیر اصلی منحرف شوند. تجار موفق معتقدند بهتر است جلسه ای برگزار نشود و اگر هم می‌شود کوتاه باشد و به اصل موضوع بپردازد.

  • انسان های موفق تا موضوعی فوق العاده نباشد به آن نه می گویند

مدیران بسیاری در سطح جهان فعالیت می‌کنند اما مدیران موفق با مدیران معمولی یک تفاوت اساسی دارند و آن هم این است که تا زمانی که موضوع، مطلب یا ایده ای عالی و فوق العاده نباشد به آن نه می‌گویند. همیشه به یاد داشته باشید که روز، 24 ساعت معادل 1440 دقیقه است و افراد موفق حتی یک دقیقه را هم برای ایده‌ها و مطالب معمولی هدر نمی‌دهند. داشتن هوش هیجانی بالا برای رسیدن به مهارت نه گفتن( تست هوش هیجانی iq ) در تمامی روابط فردی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

  • آن ها از قانون 80-20 استفاده می کنند

اصل پارتو که یک قاعده سر انگشتی و رایج در تجارت است می‌گوید: 80 درصد نتایج تنها مربوط به 20 درصد فعالیت‌ها هستند. مدیرانی موفق می‌شوند که آن 20 درصد بخصوص را یافته و با تمرکزی که بر روی آن‌ها می‌کنند، اخذ نتیجه‌ی مطلوب را تضمین می‌کنند. قانون 20-80 توسط بسیاری از نویسندگان حوزه موفقیت هم در کتب مختلف آورده شده و بر اهمیت آن تاکید شده است.

  • افراد موفق تقریبا همه کار را به دیگران واگذار می کنند

کارآفرینان نمونه اگر به مشکلی بر بخورند، معمولا به سراغ یافتن راهی برای حل کردن مشکل می روند و فرقی هم برایشان ندارد که چه کسی موضوع را حل می‌کند، بلکه فقط پیدا نمودن راه حل مساله مهم است. این گونه افراد به راحتی کار‌ها را بین زیر دستان خود تقسیم نموده و امور را به دیگران می‌سپارند. آن ها در این زمینه مسئولیت پذیری بالایی نیز دارند. آن‌ها یک کار را تمام می‌کنند و بعد به سراغ کار دیگر می‌روند.

قدیمی‌ها یک ضرب المثل جالب دارند که می‌گوید: یک ده آباد به از صد شهر خراب.

این موضوع از قدیم الایام معروف بوده و یکی از خصیصه های افراد موفق است. تا به حال برایتان پیش آمده که در حال انجام کاری بوده باشید و آن را به پایان نرسانده به سراغ کار دیگری بروید؟ افراد موفق چنین عادتی ندارند. این گونه افراد یک قانون دارند و آن هم قانون لمس کردن است. این قانون می‌گوید، با شروع هر کار آن را تمام نموده و سپس به سراغ فعالیت بعدی بروید.

  • به روتین روزانه خود پایبند هستند 

بررسی هایی که توسط محققین انجام شده، ثابت می‌کند هر کدام ار افراد موفق روتین خاص خودشان را دارند. آن ها صبح را با نوشیدن آب، شیر و صبحانه ای بسیار سالم و مقوی آغاز می‌کنند. بیشتر این افراد هم برای پر کردن زمان رسیدن به محل کارشان از دعا، مدیتیشن و مطالعه استفاده می‌کنند.

  • انرژی کار کردن خود را با غذا و استراحت تامین می کنند

متاسفانه نمی‌توان دقیقه ای به دقیقه های روز اضافه نمود، اما می توان انرژی و توجه خود را در همین زمان محدود بالا برد. افراد موفق می‌دانند که می‌توانند با خوردن به زمان وعده های غذایی، انرژی از دست رفته خود را تامین کنند. آن ها ضمنا با استفاده از استراحت نمودن های حساب شده، بازدهی خود را در طول روز بیشتر هم می‌کنند.

موارد اشاره شده در بالا تنها بخش هایی از عادت های افراد موفق در زندگی خود هست و بسته به توان و شرایط فردی این عادت ها ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. به عنوان مثال در مقاله مانی خوشبین تاجر موفق ایرانی در آمریکا از زبان وی یکی از رازهای موفقیت او تنظیم ساعت خواب و بیدار شدن بود . او معتقد بود: من هر روز ساعت 3 یا گاها 4 صبح از خواب بیدار می شوم و به کارهای خود می رسم. چرا که معتقدم جلوتر از دیگران حرکت کرده و یکی از رازهای موفقیت من در شغل و زندگی بوده است. او اکنون ثروتی 80 میلیون دلاری دارد و زندگی سراسر انگیزشی و خاص دارد.

منبع مقاله : INC.COM


 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا