مقالات مهارت های فردی

تیپ شخصیتی ESFJ

در نتیجه ی تیپ شخصیت شناسی MBTI اگر پاسخ آزمون شما ESFJ باشد، بیانگر این است که فردی با شخصیت برونگرا هستید و علاقه به ارتباط با مردم هستید. افراد دارای تیپ شخصیت ESFJ می‌خواهند به دیگران و دوستان خود کمک کنند؛ همچنین خواستار تأیید شدن از طرف دیگران هستند و برایشان مهم است که دیگران آن‌ها را مورد ستایش و تمجید قرار دهند. تیپ شخصیت شناسی ESFJ به جزئیات خیلی دقیق توجه می‌کنند و اهمیت می‌دهند و بسیار نکته سنج هستند.

تیپ شخصیتی ESFJ

افراد دارای تیپ شخصیت شناسی ESFJ مسئولیت پذیری بالایی دارند و کاری که بر عهده ی آن‌ها قرار می‌گیرد را تا حصول نتیجه ی نهایی انجام می‌دهند. فردی اجتماعی است که با اطرافیان و مردم ارتباط زیادی دارند و سعی دارند همه را از خود راضی نگه دارند و از قضاوت شدن به شدت می‌هراسند. این افراد همواره دوست دارند بابت تلاش‌هایشان از آن‌ها قدر دانی شود و برای خود باید‌ها و نبایدهای زیادی تعریف کرده اند و افرادی بسیار قابل اعتماد هستند و نسبت به اطرافیان و کار خود وفاداری بالایی دارند. این تیپ نزدیکترین ویژگی نسبت به تیپ شخصیتی ENTP  دارد.

در نتیجه ی تست شخصیت شناسی MBTI باید به درصد های گزارش شده دقت داشت؛

درصد قضاوتی بودن در برابر دریافت گرا، درصد درونگرایی در برابر برونگرایی، درصد حسی بودن در برابر شهودی بودن و درصد منطقی بودن در برابر احساسی بودن. هر میزان که این اختلاف بیشتر باشد، می‌توان گفت که نتیجه ی این آزمون به شخصیت فرد نزدیک تر است. اما هر چه درصدها به هم نزدیک‌تر باشند، در می‌یابیم که در برخی موارد با شخصیت آن فرد، به طور کامل منطبق نیست. این امر دلیل بر ضعیف بودن تست شخصیت شناسی MBTI نیست؛ بلکه بیانگر نزدیک بودن ترجیحات فرد می‌باشد.

تیپ شخصیتی ESFJ فردی برونگراست و علاقه به ارتباط با مردم دارد. افراد دارای تیپ شخصیتی ESFJ می خواهند به دیگران کمک کنند؛.تیپ شخصیتی ESFJ

برنامه ریزی برای این افراد بسیار مهم است و دوست دارند طبق برنامه کار‌ها را انجام دهند. ریز بینی افراد تیپ شخصیت ESFJ باعث می شود تا دقت بالایی داشته باشند. در کارهای تیمی و گروهی اولین نفر هستند که جلو می‌آیند تا کارها را انجام دهند.

تمایلات تیپ شخصیت ESFJ

تیپ شخصیت ESFJ تمایل دارند که تصمیمهای داخل جمع به صورت انفرادی اتخاذ نشود و گروهی گرفته شوند.  بواسطه ی اینکه خونگرم و برونگرا هستند، با همکاران و دوستان خود رفتاری صمیمی دارند. احترام آن‌ها به سلسله مراتب سازمانی قابل تقدیر است.  از دیگران نیز انتظار دارند تا سلسله مراتب سازمانی را رعایت کنند و به آنها اهمیت دهند.

نقاط قوت تیپ شخصیت ESFJ در محیط کار

تیپ شخصیت ESFJ مسئولیت پذیری بالایی دارند و در انجام کارها قاطعیت بالایی دارند. چون مسئولیت پذیری آن‌ها بالاست، پروژه‌ها را به زودی پیش می‌برند و انجام می‌دهند.

تیپ شخصیت ESFJ به کار گروهی و همکاری علاقمند هستند و به دیگران توجه می‌کنند و دیگران را نیز ترغیب می‌کنند تا امور را به سرانجام برسانند. اگر بخواهیم نگاهی خلاصه داشته باشیم این افراد دارای مهربانی، معاشرتی بودن، وفادار بودن، مستقل بودن، کمک دهنده، هوشیار و منظم است.

 

بنر شخصیت شناسی mbti

نقاط ضعف تیپ شخصیتی ESFJ در محیط کار

در محیطی که تنش وجود داشته باشد،  نمی‌توانند توانایی‌های خود را بروز دهند. نسبت به انتقاد‌های اطرافیان خود صبور نیستند و تاب و توان انتقاد را نیز ندارند. معمولا افراد انعطاف پذیری نیستند و برای خود، بایدها و نبایدهایی را تعریف کرده اند. افراد دارای تیپ شخصیت شناسی ESFJ اهل خلاقیت در کار نیستند و گاهی اوقات تصمیماتی را می‌گیرند که عجولانه است و می‌تواند سازمان را با مشکل روبرو کنند.

نحوه برخورد با تیپ شخصیتی ESFJ در محیط کار

  •  باید در محیط بدون تنش و دوستانه کار کند.
  •  بسیار اهمیت دارد که سلسله مراتب مدیریتی رعایت شود.
  •  باید جزئیات مشخص باشد.
  • برای افراد دارای تیپ شخصیت ESFJ مهم است که تصمیمات به صورت گروهی گرفته شود و از تصمیمات انفرادی جلوگیری شود.

مشاغل مناسب

مهماندار هواپیما، آرایشگر، مدیر هتل، مدیر روابط عمومی، مددکار اجتماعی

پرسش و پاسخ :

  • شخصیت ESFJ مناسب ازدواج چه تیپ شخصیتی دیگر هستند؟

فرد مناسب ازدواج و طبیعی افرادESFJ  تیپ ISFP یا INFP است. عملکرد غالب احساس برونگرای ESFJ به بهترین وجه با فردی که کارکرد غالب احساس درونگرا است مطابقت دارد.

  • شخصیت ESFJ چند درصد جامعه را تشکیل می دهند؟

شخصیت ESFJ دومین شخصیت نادر جهان است که تا 12٪ از جمعیت عمومی را تشکیل می دهند.

  • از نظر روابط احساسی و جنسی چه نوع شخصیتی هستند؟

شخصیت ESFJ به دلیل اینکه بخشنده هستند دوست ندارند از روابط جنسی گاه به گاه لذت ببرند. اگر در روابط  جنسی با کسی باشند به شدت از آن لذت می برند. به دلیل اینکه شخصیت ESFJ افراد پور شوری هستند دوست دارند در لحظه زندگی کنند. شخصیت ESFJ به راحتی با کسی رابطه عاشقانه برقرار نمی کند. ولی اگر عاشق کسی باشد از به شدت طرفدار دو آتیشه او خواهد بود. و خودگذشتگی بالایی از خود را نشان خواهند داد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا