مقالات مهارت های فردی

بهترین شغل برای افراد همدل

هیچکس از نظر شخصیت صد در صد مثل هم نیستند. همه ما تیپ‌های شخصیتی، علایق و خلق و خوی متفاوتی داریم کهباعث می شود از یکدیگر تمایز داشته باشیم.  اگر همه ما روبات‌های بی احساسی بودیم که وظایف یکسانی را انجام می‌دادند، جایی برای اشتیاق، خلاقیت یا ارتباط انسانی وجود نداشت.

برای مثال، همدلان احساس می کنند که دیگران چه احساسی دارند، انرژی آنها را جذب می کنند و از خلق و خوی خود پیروی می کنند. در حالی که برقراری ارتباط با افراد زیادی در سطح بسیار عاطفی می تواند برای دیگران خسته کننده باشد، اما می تواند برای شغل همدلان مفید باشد.

آشنایی با مفهوم همدلی

همدل کسی است که نسبت به عواطف دیگران بیشتر از بقیه اهمیت می‌دهد. همدلان اغلب بلافاصله می دانند که دیگران چه احساسی دارند. این یک ابرقدرت نیست! ممکن است همدلی نوعی ESP به نظر برسد، اما روش دیگری است که ذهن‌های متنوع انسانی ما کار می‌کنند. برای مطالعه بیشتر مقاله همدلی چیست؟ را مطالعه کنید.

افرادی که خود را همدل می نامند ممکن است احساسات را شدیدتر از افراد اطرافشان احساس کنند. همچنین ممکن است آنها در پردازش موقعیت‌های اجتماعی مشکل داشته باشند، زیرا همه افراد با هوش هیجانی بالا در مواجهه با احساسات دیگران احساس سنگینی نمی‌کنند. چیزی که برخی به عنوان همدلی می شناسند ممکن است فقط حساسیت بیش از حد باشد.

همدلی کردن
همدلی کردن

چه مشاغلی برای همدلان بهتر است؟

برخی از همدلی‌ها در محیط‌های شغلی به دلیل ارتباط با افراد بیشتر سریع رشد می‌کنند. به خصوص در برخی دیگر از مشاغلی که به آنها اجازه می دهد با افراد یک به یک تعامل داشته باشند و پیوندهای شخصی قوی تری ایجاد کنند، بهتر عمل می کنند. هیچ شغل مناسبی برای همدلی وجود ندارد، زیرا هیچ دو نفری مثل هم نیستند. نکته ای که باید در هنگام جستجوی شغل مناسب در نظر داشته باشید این است که شخصیت همدل بودن شما چه احساسی در شما ایجاد می کند.

پیشنهاد می شود قبل از جستجوی شغل ابتدا با استفاده از تست هوش هیجانی ابتدا میزان مهارت خود در کنترل احساسات خود را سنجیده تا بتوانید با دید بازتری به دنبال شغل مناسب برای خود باشید و با دادن تست کهن الگو  استعداد و شخصیت های سرکوب شده خود در طول زندگی را شناخته و با روش های اصولی نسبت به تقویت آنها اقدام کنید.

مشاغل زیر هر کدام برای انواع مختلف همدلی مفید هستند. بنابراین، همانطور که در حال امتحان کردن مشاغل هستید، به یاد داشته باشید که همه مشاغل برای همدلان یکسان نیستند. به احساسات خود و دیگران گوش دهید و مطمئن باشید شغلی را که برای شما مناسب است پیدا خواهید کرد.

آیا افراد همدل می توانند پزشک باشند؟

پزشک شدن یک انتخاب شغلی عالی برای برخی از همدلان است. حس همدلی به پزشکان اجازه می‌دهد تا نیازهای بیماران خود را به طور کامل‌تر از آنچه که در صورت عدم درک احساسات بیماران خود برآورده می‌کردند، برآورده کنند.

آیا پرستاری مناسب همدلان است؟

همدل‌ها مراقبان طبیعی هستند و می‌خواهند به کسانی که حالشان خوب نیست کمک کنند. به عنوان یک پرستار، شما باید این غریزه را داشته باشید تا به بیماران کمک کنید در جایگاه پرستاری که دریافت می‌کنند احساس آرامش و اطمینان بیشتری داشته باشند. درک سلامت عاطفی بیمار می تواند به پرستاران در مدیریت مراقبت های خود کمک کند، اما درست مانند دانشکده پزشکی، برخی از برنامه های پرستاری و بیمارستان ها سریع و استرس زا هستند. سعی کنید محل کار ساکت‌تری مانند مطب پزشک یا خانه سالمندان را انتخاب کنید، اگر می‌خواهید شغلی آرام‌تر و وقت بیشتری با بیماران داشته باشید.

آیا شغل مشاوره پزشکی مناسب افراد همدل است؟

مانند پرستاران، روانشناسان به کسانی که مشکلات سلامتی دارند کمک می کنند. بیمارهای روانی به اندازه بیمارهای جسمی واقعی و ناتوان کننده هستند و نیاز به توجه و درمان مناسب دارند. همدلان می توانند با تکیه بر هنر عاطفی خود در گوش دادن و ارائه مشاوره عالی هستند.

مشاوران پزشکی می توانند با مسئولیت پذیری در مطب های خصوصی، کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز توانبخشی و مراکز بهداشت روان کار کنند. اگردنبال استرس در محیط های عمومی و شلوغ نیستید، کار در یک مطب خصوصی یکی از بهترین مشاغل برای همدلانی مانند شما است.

شغل مربیگری برای همدلان

همدلان بهترین علایق مردم را در دل دارند، به همین دلیل است که مربی گری زندگی فرصت مناسبی برای آنهاست. مربیان با افراد یا گروه های کوچک ملاقات می کنند تا آنها را در انتخاب سبک زندگی راهنمایی کنند، به آنها کمک کنند تا به اهداف خود برسند و تشویق کنند. شما می توانید به صورت خصوصی یا برای یک شرکت تمرین کنید.

آیا مددکار اجتماعی شغل خوبی برای همدلی است؟

مددکاری اجتماعی یک صنعت روبه رشد است که فرصت های زیادی برای تمرکز بر رفاه فرد و جامعه دارد. مددکاران اجتماعی به صبر و حوصله بالا و توانایی حفظ آرامش و تمرکز در موقعیت‌های دارای بار احساسی نیاز دارند.

در حالی که این حرفه ممکن است برای همدلانی که به راحتی تحت تأثیر احساسات و دیدگاه های متضاد قرار می گیرند دشوار باشد، آنها بهتر می توانند درک کنند که شخص به چه چیزی نیاز دارد و بهترین و کم دردسرترین راه برای ارائه آن به آنها است.

مشاغل نسبتا نزدیک به علایق همدلان کدامند؟

مشاغلی که به شما امکان می دهند برنامه زمانی خود را تنظیم کنید و تعداد افرادی را که می خواهید با آنها تعامل داشته باشید انتخاب کنید، برای حساس ترین همدلان بهترین هستند.

اگر راهی برای کلمات دارید، در نظر بگیرید که احساسات خود را از طریق نوشتن هدایت کنید. همدل‌ها احساسات ناآشنا و اغلب قدرتمندی را تجربه می‌کنند که می‌تواند آنها را خلاق‌تر از بقیه کند. به عنوان یک همدل، نباید از ایده های خود خجالت بکشید. اجازه دهید شما را برای گفتن داستان و رسیدن به دیگران توانمند کنند. شما می توانید به صورت آزاد، برای یک مجله کار کنید، یک وبلاگ راه اندازی کنید یا حتی نویسنده شوید.

هنرمندان با استفاده از دیدگاه ها و احساسات منحصر به فرد خود، آثار هنری زیبایی خلق می کنند. همدل‌ها هم می توانند  هنرمندان بزرگی شوند، زیرا ذهن‌هایی پر از شور و تضاد دارند که به عنوان الهام بخش آثار هنری عمل می‌کنند. چه به صورت آزاد، کار خود را بفروشید یا هنر خود را از طریق مسیرهای شغلی دیگر هدایت کنید، محتوایی که ایجاد می کنید می تواند تأثیرگذار باشد.

نوازندگی و موسیقی برای همدلان

نویسندگان و هنرمندان، نیز افرادی احساسی هستند. به عنوان یک همدل با مهارت در موسیقی، می توانید آهنگ های ارزشمندی در مورد موضوعات، افراد و شرایط مختلف بسازید. هر چه یک آهنگ احساسات بیشتری داشته باشد، برای مخاطبان جذابیت بیشتری خواهد داشت.

مشاغل بد برای همدلان

مشاغلی مانند دامپزشکی، معلمی و تدریس، جر شغل هایی محسوب می شود که بسیاری از همدلان به دلیل خصوصیات فردی خود نمی توانند چندان رضایت شغلی داشته باشند. تحمل استرس و قرار گرفتن در محیط های دارای تنش و استرس از نقاط ضعف افراد همدلی محسوب می شود. به جای شغل معلمی شغل هایی مانند کتابداری و مشاوره تحصیلی در مدرسه و دانشگاه گزینه عالی برای همدلان است.

همدل در مقابل دلسوز

دلسوز sympathetic و همدل Empathetic  کلمات مشابهی هستند، اما یکسان نیستند. در حالی که همدلی به معنای قرار دادن خود به راحتی و به طور کامل به جای دیگران است، اما دلسوز بودن به معنای ابراز نگرانی برای کسی است که اتفاق بدی برای او می افتد. این واقعاً به تفاوت بین همدلی و همدردی خلاصه می شود. با دانستن اینکه خودآگاهی چیست میتوانید در فهمیدن این تفاوت ها بهتر عمل کنید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا