کتابخانه

معرفی کتاب بدن سخن می‌گوید

معرفی کتاب بدن سخن می‌گوید

بدون شک تا به حال در شرایطی قرار گرفته‌اید که کسی چیزی به شما گفته باشد که از صحت آن اطمینان نداشته باشید.

مثلا کسی به شما گفته است “بله، این جوابِ آخرِ منه!”

و شما با خود فکر کردید که آیا واقعاً اینطور است؟

کسی به شما می گوید “کاملاً موافقم.”

ولی شک دارید که حرفش حقیقت دارد یا خیر.

چطور می توان مطمئن بود؟

آیا راهی وجود دارد که فقط با داشتن یک مکالمه‌ی معمولی با کسی احساسات واقعی او را تشخیص دهیم؟

که بفهمیم واقعا چه فکری می کند؟

خبرِ خوبی برایتان دارم.

نه تنها چنین روشی وجود دارد، بلکه همه‌ی ما از بدو تولد بطور غریزی هر روز از آن استفاده می کنیم.

اما چون با آن آشنایی نداریم، نمی توانیم آنرا در خودمان کنترل کنیم و یا به درستی در دیگران تشخیصش دهیم.

زبانی که هر روز بدون آگاهی خودمان از آن استفاده می کنیم زبان بدن نام دارد، و این موضوعِ کتابِ “بدن سخن می گوید” از جو ناوارو است.

معرفی کتاب بدن سخن می‌گوید

بیش از ۸۰ درصد اطلاعاتِ رد و بدل شده بین افراد از طریق ارتباطات بی کلام صورت می گیرد و درنظر نگرفتن آنها به معنی محکوم کردنِ خود به زندگی‌ای مملو از سوءتفاهم و برداشت های غلط از کلمات و رفتار دیگران است.

ارتباطات انسانی مانند پازلی است که کلمات تکه‌ی کوچکی از آن هستند. تنها با توجه به زبان بدن است که می توان تصویرِ کاملِ این پازل را به وضوح مشاهده کرد.

کتاب “بدن سخن می گوید” از جو ناوارو کتابیست که هر آنچه لازم است درمورد زبان بدن بدانیم به ما آموزش می دهد.

جو ناوارو، نویسنده‌ی این کتاب، مامور سابق FBI است و تجربیاتش را طیِ ۲۵ سال مشاهده‌ و مطالعه‌ی زبان بدن هزاران نفر در انواع موقعیت ها کسب کرده است.

او یکی از بهترین متخصصین زبان بدن در دنیاست و در این کتاب به زبانی ساده توضیح می دهد که چطور می توان زبان بدن دیگران را به سرعت خواند، آن را تحلیل کرد، و از تله هایی که در برخورد با زبان بدن وجود دارد دوری کرد.

اکنون که به دلیل کووید-19 مجبور به استفاده از ماسک هستیم، با وجود ماسک از زبان بدن دهان باید صرفه نطر کرد. اما راه‌های دیگری برای پی بردن به مقاصد یک نفر وجود دارد: بله، چشم‌ها می‌توانند پنجره‌ای به روح یک فرد باشند. برای آشنایی بیشتر مقاله زبان بدن چشم را مطالعه کنید.

برخی از کتاب های جو ناوارو

عکس‌العمل های غریزیِ باستانی که باعثِ تغییر زبان بدن می شوند.

دلیلِ اینکه چرا وقتی می خواهیم احساسات واقعی فردی را تشخیص دهیم، نباید به چهره‌ی آنها اعتماد کنیم.

نقش انگشتانِ شست، کفِ پاها، و پلک‌ها در تشخیصِ عواطف و افکار.

قدرتمندترین رفتارهایی که القاگرِ قدرت و اعتماد به نفس هستند.

رفتارهای بی‌کلام ساده ای که بلافاصله ایجاد اعتماد می کنند.

بعلاوه مثال های متعددی از تجربیات شخصی جو ناوارو و افرادِ دیگر که به خوبی تاثیر زبان بدن در زندگی واقعی را نشان می دهد.

Joe Navarro
Joe Navarro

درباره نویسنده جو ناوارو

Joe Navarro نویسنده ، سخنران و مامور سابق FBI در سال 1953 در کوبا متولد شد.
آدم‌های زیادی نیستند که شخصاً از آنها درخواست شده باشد تا برای FBI کار کنند، اما این دقیقاً اتفاقی است که در ۲۳ سالگی برای Joe Navarro افتاد.

در سال ۱۹۶۰، زمانی که جو حدود ۸ سال داشت، کوبا توسط کمونیست ها اشغال شده بود و شرایط برای زندگی چندان مساعد نبود. به همین دلیل پدر و مادرش تصمیم گرفتند همراه با بچه‌هایشان، از جمله جوی ۸ ساله، در آمریکا پناهنده شوند. بعنوان پناهنده‌ی کم سن و سالی که به زبان انگلیسی مسلط نبود، جو مجبور شد برای درست فهمیدنِ منظورِ اطرافیان به حرکات آنها توجه کند، چون زبانشان را کامل متوجه نمی شد. استعداد و علاقه‌ی او به ارتباط بی کلام از همانجا آغاز شد، از جایی که متوجه شد می تواند به روش های ارتباطیِ بی کلام، به تُنِ صدا، حرکاتِ دست و حالاتِ چهره بیشتر از کلماتِ افراد اعتماد کند.

جو از دوران کودکی دوست داشت یک قهرمان باشد و مردم را از خطر نجات دهد، و با اینکه هیچوقت فرار به آمریکا را پیش بینی نمی کرد، اما سعی کرد به آرزوی دوران کودکی خود وفادار باشد و به همین دلیل پس از به پایان رساندنِ دوره‌ی فوق لیسانسش، بعنوام یک مامور پلیس آموزش دید و شروع به کار کرد.

وقتی فقط ۲۳ سال داشت، از FBI با او تماس گرفته شد و پس از چند مکالمه به او پیشنهاد کار کردن بعنوان یک مامور FBI داده شد.

او که هنوز آرزوی قهرمانی را در سر داشت، این پیشنهاد را پذیرفت و بعنوان یکی از جوان ترین مامورهای تاریخ در این سازمان شروع به کار کرد.

جو ۲۵ سال بعنوان مامور و هم ناظر برای بخش‌های ضدتروریسم و اطلاعاتی کار کرد و یکی از بنیان گذارانِ بخشِ آنالیزِ رفتاری در FBI است.

او در طی این ۲۵ سال علمِ ارتباطات بی کلام را بطور علمی مطالعه کرد، نظریه‌هایی که دوران کودکیِ خود را با اتکا بر آنها گذرانده بود تکمیل کرد و در عمل در مصاحبه ها و بازجویی های بیشماری که در FBI انجام می داد، و همچنین در زندگی روزمره از آنها استفاده کرد.

مامور اف بی ای
مامور اف بی ای

بازنشستگی از شغل مامور اف بی ای

پس از اینکه جو در سال ۲۰۰۳ بازنشستگی خود را اعلام کرد، با درخواستِ بی‌نظیری برای صحبت کردن درمورد ارتباطات بی کلام و درمیان گذاشتنِ اطلاعاتی که در دوران کودکی و همچنین در محیط کاریش کسب کرده بود، روبرو شد.

از زمان بازنشستگیش تا امروز، او چندین کتاب پرفروش با موضوع ارتباطات بی کلام و زبان بدن نوشته است و این کتاب ها و همچنین سخنرانی هایی که در این مورد داشته، با استقبالِ بی‌نظیر بین المللی روبرو شده.

او اکنون استاد دانشگاه سنت لئوست و چندین بار برای دانشجویان دانشگاه هاروارد سخنرانی کرده است.

با اینکه جو ناوارو یکی از بزرگترین متخصصان زبان بدن در دنیاست، اما اکثراً برای سخنرانی های حرفه‌ای و کتاب های فوق‌العاده‌اش شناخته می شود.

او بیش از ۳۰ سال سابقه‌ی نویسندگی دارد و کتابِ او “What every body is saying” (بدن سخن می گوید) به ۲۷ زبان دنیا ترجمه شده و در لیست پرفروش ترین کتاب های جهان قرار دارد.

آخرینِ کتاب او “The dictionary of body language” (لغت نامه‌ی زبان بدن)، در سال ۲۰۱۸ چاپ شد، و کتاب دیگرش “Louder than words” (بلندتر از کلمات) در سال ۲۰۱۰ توسط وال استریت جورنال در لیست ۶ کتابی که باید برای پیشرفت کسب و کارتان مطالعه کنید قرار گرفت.

جملاتی از کتاب بدن سخن می‌گوید

“بهترین روش برای پیش‌بینیِ رفتارِ آینده، به یاد آوردنِ رفتار گذشته است.”

“همانطور که دقت کردن حین گوش دادن به حرف دیگران برای درکِ ارتباطات کلامی اهمیت دارد، دقت کردن حین مشاهده‌ی رفتارِ دیگران نیز برای درکِ زبان بدن بسیار مهم است.”

“وقتی متوجه شویم چه رفتاری عادی است، تازه آنموقع است که شروع می کنیم به تشخیص دادنِ اینکه چه رفتاری غیرعادی است.”

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا