کتابخانه

معرفی کتاب وقتی نیچه گریست

When Nietzsche Wept

معرفی کتاب وقتی نیچه گریست نوشته اروین یالوم

دنیای یک داستان خیالی با آمیزه ای از واقعیت می باشد که روایت فیلسوف آلمانی دکتر یوزف برویر در رویارویی با فریدریش نیچه که دست مایه ای از ذهن خلاق است تنظیم و منتشر شده است. کتاب وقتی نیچه گریست، در سال 1992 به زبان انگلیسی منتشر شده است. در این رمان روان شناختی خواننده با مفاهیم و معنی زندگی در روابط اجتماعی و فردی نظیر زناشویی و عشق آشنا می شود.

اروین یالوم در این کتاب با داستانی خیالی دو شخصیت فردریش نیچه و یوزف برویز را کنار هم قرار می‌دهد. در حالی که در واقعیت چنین ملاقاتی اتفاق نیفتاده است. مکالمات رد و بدل شده بین این دو عمدتا با چاشنی روانشناسی است که در قالب حالت های تند و منتقد گونه روایت شده است. در انتهای این صحبت نیچه متوجه می شود که دید غلطی نسبت به سالومه داشت و این دید اشتباه باعث می شود او گریه کند.

وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم

کتاب (وقتی نیچه گریست) آمیزه‌ای است از واقعیت و خیال؛ جلوه‌ای از عشق. در این کتاب یوزف برویر، از پایه گذاران روانکاوی، دانشجوی پزشکی جوانی به نام زیگموند فروید، همه اجزایی هستند که در ساختار رمان در هم تنیده می‌شود تا حماسه فراموش نشدنی رابطه خیالی میان بیماری خارق‌العاده و درمانگری استثنایی را بیافرینند.

در ابتدای رمان لو سالومه این زن دست نیافتنی از برویر می‌خواهد تا با استفاده از روش آزمایش، درمان با سخن گفتن، به یاری نیچه ناامید و در خطر خودکشی بشتابد. در این رمان، دو مرد برجسته و اسرار آمیز تاریخ، تا ژرفای وسواس‌های خویش پیش می‌روند و در این راه به نیروی رهایی بخش دوستی دست می‌یابند. برای اطلاعات بیشتر در باره نویسنده کتاب زندگی نامه اروین یالوم را مطالعه کنید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا