کتابخانه

معرفی کتاب روانشناسی پول

راه رسیدن به وضع مالی ثابت و عالی نیازمند تغییر در اندیشه و افکار خود در ول زندگی حرفه ای و شغلی است. پول ارتباط مستقیمی با احساسات یا هوش هیجانی EQ دارد و اگر تا به امروز به شما گفته شده پول مادی بود و ربطی به احساسات ندارد در این کتاب با مثال های روشنی به شما کمک می کند در باور این حرف تجدید نظر کنید.

ابتدای شروع کتاب روانشناسی پول به انگلیسی The psychology of money به دلیل مباحث جدید مالی ممکن است برای شما در فصل های ابتدایی سخت به نظر بیاید ولی با مطالعه فصل های بیشتر کتاب تمام چرایی و نکات مبهم ابتدای کتاب برای شما روشن خواهد شد.

هدف کتاب روانشناسی پول آشنایی شما با ایده های جدید حل مسئله در حوزه مالی برای ایجاد ارتباط قوی با پول است. استفاده از روش های روانشناسی برای رسیدن به ثروت عالی به دلیل تخصص نویسنده کتاب در امور روانشناسی از مزیت های خوب این کتاب است.

سرفصل های کتاب روانشناسی پول :

مقدمه: بزرگ‌ترین نمایش روی کرۀ زمین
1. هیچ‌کس دیوانه نیست
2. شانس و ریسک
3. هرگز کافی نیست
4. مرکب کردن
5. ثروتمند شدن در برابر ثروتمند ماندن
6. دامنه: شما برنده هستید
7. آزادی
8. بشر در پارادوکس اتومبیل
9. ثروت چیزی است که شما آن را نمی‌بینید
10. پول پس‌انداز کنید
11. عاقلانه > منطقی
12. سورپرایز!
13. جایی برای اشتباه
14. شما تغییر خواهید کرد
15. هیچ‌چیز رایگان نیست
16. من و شما
17. وسوسه برای بدبینی
18. وقتی هر چیزی را باور می‌کنید
19. حالا همه با هم هستیم
20. خودزیست‌نامه
پیوست: تاریخچۀ مختصری از دلیل تفکرات مصرف‌کنندگان امریکایی

چکیده ای از کتاب روانشناسی پول

هروقت صحبت از مسائل مالی می‌شود، همه ما فکر می‌کنیم که مواردی مانند خوشبختی، ثروت، طمع، حرص و… با اعداد و ارقام قابل تحلیل، پیش‌بینی و محاسبه هستند. اما واقعیت مهمی که اصول در این زمینه نادیده گرفته می‌شود این است که همیشه آنچه ما می‌بینیم، همه واقعیت نیست. واقعیت این است که درصد بالایی از نتایج مالی به رفتار ما بستگی دارند و اگر دوست داریم به موفقیت برسیم، باید نحوه رفتار را آموزش ببینیم.

یادتان باشد که حتی باهوش‌ترین افراد هم در آموزش پذیری رفتار ضعیف عمل می‌کنند. کاری که مورگان هاوزن، نویسنده کتاب روانشناسی پول تلاش کرده است تا انجام دهد همین است، اینکه به شما بیاموزد با اصلاح و تغییر رفتارتان، مسائل مالی را در مسیر بهبودی قرار دهد.

او تلاش دارد تا در این کتاب دیدگاه شما را نسبت به جهان، نقس، غرور، بازاریابی و مشوق‌های عجیب و غریب با هم ترکیب کند تا درنهایت جهان‌بینی جامعی از رفتار صحیح مالی به خواننده ارائئه کند. او با طرح ۱۹ داستان کوتاه، از شیوه عجیب‌وغریب رفتار افراد در مسائل مالی، به شما می‌آموزد که هر رفتار چه نتیجه‌ای به بار خواهد آورد و چطور  خواهید توانست بهترین تصمیمات مالی را اتخاذ کنید.

 

مورگان هاوزل

آشنایی با مورگان هاوزل

روزنامه نگار و نویسنده سابق مجله وال استریت بوده است. او به عنوان یک نویسنده تجاری موفق شده جوایز مختلفی مرتبط با نویسندگان تجاری از مراکزی مانند سیدنی نیورک دریافت کند.  مورگان توانست دوبار به عنوان نامزد نهایی جایزه بزرگ جرالد لوپ روزنامه نگاری انتخاب شود.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا