کتابخانه

معرفی کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم

معرفی کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم نوشته ویلیام یوری است. هنر نه گفتن همواره یکی از مباحث مهم در زمینه های مهارت فردی چه فروش یا زندگی فردی بوده است.

تمام زندگی ما انسان ها با دنیایی از بله و خیر همراه است که ما آنها را به درستی درک نمی کنیم. چرا که با هر بار نه شنیدن بسته به توان ما ممکن است مدیریت احساسات EQ خود را از دست داده و دچار اختلال تکانه فردی شویم. اما اینکه یک کلمه” نه” گفتن چقدر ممکن است روی زندگی ما تاثیر داشته باشد موضوع کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم است.

ویلیام یوری در تنظیم این کتاب از تجربیات 30 ساله خود در امر مدیریت و جهانگردی که داشته گرداوری کرده است. لذا حاوی کوله باری از تجربه های متفاوت در شرایط مختلف زندگی با روحیات افراد مختلف است. بخشی از جملات سنگین این کتاب عبارتند از :

– آماده بودن نیمی‌ از پیروزی است.
– از رفتن به روی شاخه نترس… . میوه آنجاست.
– وقتی شعله‌ی بله‌ی عمیق‌تری در درون تو شعله‌ور است، گفتن نه! راحت‌تر است.
– اول تو را نادیده می‌گیرند؛ بعد به تو می‌خندند، سپس با تو می‌جنگند. بعد تو پیروز می‌شوی!
– «شروع کردن»، تنها قسمت دشوار فرایند آفرینش است؛ رویاندن یک بوته‌ی خار آسان‌تر از پرورش درخت بلوط نیست.

معرفی کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم

 

نهِ مثبت نشان‌دهنده‌ی پیوند دو کلمه‌ی بنیادی در زبان است؛ بله و نه.
مشکل اصلی دنیای ما این است که نه‌های ما از بله‌های ما طلاق گرفته‌اند. بله‌ی بدونِ نه، فقط تسکینی موقت است؛ و نه‌ی بدونِ بله، جنگ است. بله‌ی بدونِ نه، احساس رضایت شخصیِ فرد را از خودش نابود می‌کند، در حالی که نه‌ی بدونِ بله، رابطه شخص را با دیگران نابود می‌سازد. ما همزمان به بله و نه نیاز داریم. بله کلمه‌ای کلیدی برای جمع است و نه، کلمه‌ای کلیدی برای فردیت. بله کلمه‌ی کلیدی برقراری پیوند است و نه، کلمه‌ای کلیدی برای محافظت. بله کلمه‌ای کلیدی برای صلح است و نه، کلمه‌ای کلیدی برای عدالت.

 

ویلیام یوری

ویلیام یوری یکی از اساتید مطرح مذاکره و نویسنده و استاد دانشگاه در رشته انسان شناسی است. وی در طول خدمت آموزشی بنیانگذار برنامه های آموزشی دانشگاه هاروارد در رشته مذاکره بود. همچنین در طول ریاست جمهوری کارتر به عنوان مشاور مذاکره وی فعالیت سیاسی داشت. وی یکی از افرادی است که  (BATNA) را برای جایگزینی مذاکره پیشنهاد داده است.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا