کتابخانه

دانلود کتاب مرد مرد

کتاب مرد مرد نوشته رابرت بلای با ترجمه روان از فریدون معتمدی است که تا این زمان با 25 بار باز انتشار جزء پرفروش ترین و برجسته ترین کتاب نیویورک تایمز لقب گرفته است. کتاب مرد مرد با موشکافی یکی از عنصرهای مردانه با نام آنیما و تاثیر آن در بلوغ افراد می پردازد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره کتاب بدانیم.

داستان کتاب مرد مرد

کتاب به صورت روانکاوی با داستان پردازی از قوم آریایی که بین 10 تا 20 هزار سال پیش به وجود آمده می پردازد. در بخش هایی از این کتاب می خوانیم :

یک روز شکارچی غریبه‌ای به قصر پادشاه می‌آید. می‌پرسد «آیا کاری از دست من ساخته است؟ کارهای خطرناکی این اطراف نیست که من انجام دهم؟» پادشاه در جواب می‌گوید «البته می‌توانم راجع‌به جنگل به تو بگویم اما، منطقهٔ خطرناکی است. مردم به آنجا می‌روند دیگر باز نمی‌گردند. متوجه هستی! شانس برگشت بسیار کم است».

مرد جوان در پاسخ می‌گوید: «این درست از قماش کارهایی است که من دوست دارم». به هر حال، مرد جوان راهی جنگل می‌شود و نکته جالب این‌که، او تنها فقط همراه سگش می‌رود. آن‌ها مدت‌ها در جنگل پرسه می‌زنند تا این‌که به برکه‌ای می‌رسند. ناگهان دستی از آب بیرون می‌آید و سگ را می‌قاپد و به داخل آب می‌برد.

مرد جوان، بی‌آن‌که خود را ببازد، به آرامی می‌گوید: «پس این خودش است!».

او گرچه سگ را بسیار دوست می‌داشت و اصلا مایل نبود که او را رها کند، اما باید به قصر بازمی‌گشت. پس از بازگشت، سه شکارچی دیگر اجیر می‌کند و به برکه بازمی‌گردند و سطل به سطل شروع به خالی کردن آب برکه می‌کنند. هر کس تا به حال آب حوضی را با سطل خالی کرده باشد می‌داند که چه کار طولانی و طاقت‌فرسایی است.

بالاخره، آب برکه را خالی می‌کنند، در کف برکه مردی خوابیده که سر تا پایش را موهای بلند پوشانده است ـ موهایی اخرایی مثل آهن زنگ‌زده ـ شکارچیان او را به قصر پادشاه می‌برند و زندانی می‌کنند. پادشاه او را در قفسی آهنی حبس و در حیاط قصر آویزان می‌کند و اسمش را «آیرون‌جان» می‌گذارد و کلید قفل قفس را به ملکه می‌دهد. اجازه بدهید در اینجا داستان را برای چند لحظه متوقف کنیم.

مرد امروزی، وقتی به عمق روان خود نگاه کند، اگر تمام شرایط درست باشد، ممکن است، در عمق «آب» روحش، در منطقه‌ای که مدت‌هاست کسی به آنجا نرفته، مرد باستانی پرمویی را پیدا کند.

کتاب مرد مرد با ترکیبی هنرمندانه از اسطوره های افسانه ای با نگرش های علمی داستانی سراسر دردناک و الهام انگیز برای قهرمان پروی بخش نا شناخته وجود نوجوانی را به خواننده منتقل می کند.

رابرت بلای
 

درباره رابرت بلای

رابرت بلای شاعر نروژی الاصل آمریکایی جز افرادی است که در میانه دهه 70 میلادی زندگی می کرد. او از طریق مثنوی مولوی با فرهنگ و سنت ایرانیان و طبع شعر و عشق آنها آشنا شد.رابرت بلای یکبار در سال 2006 از شهرهای مختلف ایران به خصوص اصفهان و شیراز دیدن کرده بود و در این سفر موفق شده بود از دانشگاه تهران دکترای افتخاری را دریافت کند.

از کتاب های معروف رابرت بلای :

  1. جامعه نیمه‌بالغ‌ها؛ ترجمه مهدی قراچه‌داغی
  2. ادبیات تبلیغ
  3. کتاب راهنما برای نویسندگان تبلیغات
  4. رهنمودی گام به گام برای نگارش تبلیغات پرفروش
  5. اسرار سایه
  6. اسرار فروش تلفنی موفق
  7. جایی که غروب درنگ می‌کند
  8. گزیدهٔ شعر معاصر آمریکا
  9. خوردن عسل کلمات

رابرت بلای یکی از مخالفان سر سخت جنگ ویتنام بود و به همین دلیل او از عضویت در انجمن ملک الشعرای آمریکا جا ماند. او تا اخر عمر خود 27 کتاب مختلف منتشر کرده است که در جهان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. سرانجام او در سن 96 سالگی از دنیا رفت.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا