معرفی شخصیت

زندگی نامه گای کاوازاکی

زندگی نامه گای کاوازاکی

گای کاوازاکی، بازرگان و کارآفرین سر شناس آمریکایی است که در 30 اوت 1954 به دنیا آمده است. نام کامل او گای تیکو کاوازاکی است و به علت فعالیتش در حوزه بازاریابی به شهرت جهانی رسیده است. او همچنین یکی از نویسندگان معروف و سرمایه گذاران نامی دره سیلیکون (سیلیکون ولی) است. گای کاوازاکی در سال 1984 برای مدتی با شرکت اپل همکاری نمود و یکی از کارکنان این کمپانی بود که مسئول بازاریابی کامپیوترهای مکینتاش این شرکت بود. در ادامه مطلب ” زندگی نامه گای کاوازاکی ” با ما همراه باشید.

بیوگرافی گای کاوازاکی

همان طور که ذکر شد، کاوازاکی در سال 1954 در آمریکا و ایالت هاوایی به دنیا آمد. زمانی که او به دنیا آمد، خانواده اش در منطقه ی بدی به نام دره کالی زندگی می ‌کردند. پدرش یک کارمند ادارات دولتی بود که برای ادارات متفاوتی کار می‌کرد و مادرش هم خانه دار بود. او دوران کودکی معمولی داشت و در سال 1972 از دبیرستان فارغ التحصیل شد. او همان سال وارد دانشگاه استنفورد شد و به تحصیل رشته هنر پرداخته و در سال 1976 از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد. او سپس در سال 1977 وارد دانشگاه UCLA شد و در نهایت مدرک MBA خود را از این دانشگاه کسب کرد. زمانی که او در حال تحصیل MBA در دانشگاه بود، همزمان در شرکت جواهری Nova stylings مشغول فعالیت بود.

چند سال بعد، او به واسطه ی یکی از دوستان خود به شرکت اپل معرفی و در آن شرکت مشغول به کار گردید. مدتی در این شرکت فعالیت نمود و سپس به شرکت ACIUS ملحق شد. 2 سال بعد به دلیل اینکه علاقه ای به کارش نداشت، آن شرکت را نیز ترک کرد و پیشه ی نویسندگی و سخنرانی را برای خود انتخاب نمود. در اوایل دهه 90 میلادی، نوشته‌های اودر ستون‌هایی از مجله فوربس و مک یوزر به چاپ می‌‍رسید. سپس او یک شرکت نرم افزاری به نام Fog city software تاسیس نمود و به فعالیت پرداخت.

بازگشت به اپل

در سال 1995 به اپل بازگشت و به مدت حدود 3 سال در آن شرکت نیز فعالیت مجدد داشت. او سپس در سال 1998 میلادی به عنوان یکی از بنیان گذاران کمپانی garage technology venture که یک شرکت سرمایه گذاری است، به فعالیت مشغول گردید. او در این شرکت سرمایه گذاری‌های متعددی بر روی شرکت‌های متعددی از جمله Panadora Radio, Sixense , uStream , Evernote, BagTheWeb ,Tipwire, The Motley Fool و D.light Design انجام داده است.

کاوازاکی شرکت‌های دیگری هم تاسیس نموده است که از جمله ی آن می‌توان به کمپانی‌های Truemors و Alltop اشاره نمود. او در سال 2013 اعلام نمود که به گوگل ملحق گردیده و به عنوان مشاور موتورولا فعالیت خواهد کرد. نقش او ایجاد یک جامعه موبایلی برای شبکه اجتماعی  google+ بود.

آوریل سال 2014، کاوازاکی اعلام نمود که مدیریت وب سایت Canva را بر عهده گرفته است. وب سایت کانوا یک وب سایت در زمینه طراحی گرافیکی برای حرفه ای‌ها و همچنین مبتدیان است. او هم اکنون عضو هیات مدیره بنیاد Wikimedia، سفیر تجاری مرسدس بنز آمریکا و از اعضای اجرایی Haas school of business دانشگاه برلکلی آمریکاست.

کاوازاکی به دلیل موفقیت‌های متعددی که کسب نموده است، برای بسیاری یک منبع الهام بخش و انگیزشی محسوب می‌شود. کتاب‌های او جز پر فروش ترین کتاب‌ها بوده و همه با مطالعه این کتاب‌ها به دنبال پیدا نمودن راز موفقیت‌های او و فراگیری درس‌های زندگی او هستند. او در طول زندگی خود تجربیات بسیاری کسب نموده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

گای کاوازاکی می گوید:

شما باید همیشه شناخته شده‌ها را به چالش بکشید و در مورد ناشناخته‌ها سوال کنید. کاوازاکی معتقد است که باید برای درک واقعیت‌ها سوال کرد. از نظر او موارد ناشناخته در زندگی هستند که برای ما ترس و اضطراب ایجاد می‌کنند. او همچنین معتقد است زمانی که فردی یک موضوع را با قاطعیت مطرح می‌کند، شما باید نسبت به او کنجکاو شده و از او سوال بپرسید. زمانی هم که از صحت موضوعی مطمئن نیستید و یا به مسئله ای شک دارید هم باید سوال کنید. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، ذهن شما باید مدام در حال پرسش و پاسخ باشد .

رموز موفقیت کاوازاکی

اعتقاد کاوازاکی

کاوازاکی معتقد است شما نباید دست از یادگیری بکشید. خیلی‌ها اعتقاد دارند زمانی که تحصیل دانشگاهی شان به پایان رسید دیگر لزومی ندارد تا به دنبال یادگیری بروند. این دقیقا بزرگ ترین اشتباهی است که یک فرد می‌تواند مرتکب شود. او می‌گوید اگر زمانی در حال یادگیری مهارت‌های جدید نباشیم، آن زمان در حال مرگ هستیم. او معتقد است یادگیری رویدادی بی انتهاست که پایانی برایش وجود ندارد. A می‌گوید این موضوع یکی از مهم ترین درس‌هایی است که می‌تواند از زندگی اش به دیگران بیاموزد. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما کاوازاکی در سن 62 سالگی تازه شروع به تمرین برای یادگیری موج سواری نمود.

کاوازاکی یکی دیگر از راز های موفقیتش را این می‌داند که همیشه خودش بوده است و به هر کس هم که از او یک درس زندگی می‌خواهد، می‌گوید: خودتان باشید. شاید این جمله را بارها و بارها شنیده باشیم اما تا به حال این اتفاق برای تان افتاده است که از خودتان بودن در محیط کار ترسیده باشید؟ کاوازاکی معتقد است که ما باید همیشه خودمان باشیم، اینکه ما بخواهیم شبیه دیگری بوده یا نقش را بازی کنیم نه تنها سخت است بلکه جزو بدترین اشتباهاتی است که ما می‌توانیم در طول زندگی خود انجام دهیم. گای کاوازاکی یک جمله معروف دارد که می‌گوید:

همیشه صادق باشید زیرا واقعیت یکتاست. اما اگر به صداقت علاقه ای ندارید و علاقمند هستید تا واقعیت را دور بزنید، باید دروغ های زیادی را به حفظ کنید، پس باید کار خود را سخت نکنید.

رموز موفقیت کاوازاکی

کاوازاکی می‌گوید، اگر مشکلی دارید سعی کنید درخواست کمک کنید. درخواست کمک نمودن ممکن است برای بسیاری از انسان‌ها چالش بر انگیز باشد. او می‌گوید از نظرش یکی از راه‌هایی که می‌توانید روابط خود با دیگران را محک بزنید، درخواست کمک نمودن است. کمک کردن به دیگران یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به شما احساس رضایت بسیاری بدهد. هر گاه به مشکلی برخورد نمودید و احساس کردید کسی می‌تواند به شما کمک کند، درخواست کمک کنید و اصلا از این موضوع خجالت نکشید. کمک گرفتن از دیگران به معنی شکست خوردن نیست. از نظر من کمک گرفتن راهی برای ایجاد روابط قوی در زندگی است. اگر فکر می‌کنید وقتی از دیگران کمک می‌گیرید، تصویر شما در ذهن او تخریب می‌شود، سخت در اشتباه هستید.

یکی دیگر از راز‌های موفقیتی که کاوازاکی به آن اعتقاد دارد این است که ما باید همیشه به دنبال ارتباط با افرادی باشیم که ما را با چالش‌های جدیدی رو به رو می‌کنند، نه افرادی که باعث می‌شوند ما در همان سطحی که بودیم بمانیم. او همیشه می‌گوید آشنایی اش با استیو جابز چنین تجربه ای برای او به همراه داشته است. گای در هر محفلی حاضر می‌شود به این مسئله اذعان می‌کند که درس های بسیاری از کار کردن در کنار استیو جابز آموخته است که هیچ وقت آن‌ها را فراموش نمی کند. بدین خاطر او همیشه توصیه می‌کند، مسیر را برای خودتان سخت نکنید و انعطاف پذیر باشید. هیچ گاه سعی نکنید به دنبال راه‌های آسان و همیشگی نباشید.

علایق کاوازاکی

او در ادامه مطلب اشاره می‌کند که شما باید همیشه بدانید که چه زمانی دست از کار بکشید. شما باید یاد بگیرید که اگر زمانی مجبور شدید دست از ادامه دادن کاری بکشید، این بدان معنی نیست شکست خورده اید و تمام درها به روی شما بسته شده است. گاهی اوقات در زندگی ادامه ندادن نوعی پیروزی محسوب می‌گردد. کاوازاکی زمانی به تحصیل در رشته حقوق مشغول شد اما پس از مدتی تصمیم گرفت آن را رها کند و به سراغ علائقش برود که همین موضوع باعث پیشرفت و تغییر مسیرش در زندگی شد. هرگاه در مصاحبه ای از او سوال می‌شود که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت او چه بوده است او اذعان می‌کند که ادامه ندادن کارهایی که اشتباه بوده و او در زمان درست آن ها را متوقف نموده است.

او همیشه می‌گوید که نباید از ادامه دادن بترسید، قرار نیست به هیچ عنوان شکست بخورید. سعی کنید به دنبال آنچه دوست دارید بروید و همیشه به یاد داشته باشید، اهداف و موفقیت های شما یک شبه به دست نمی‌آیند. شما باید در این راه صبور بوده و از نصیحت ها و تجربیات افرادی همچون گای کاوازاکی استفاده کنید. تجربیات ارزشمند ترین دارایی های افرادی است که قبل از شما همین راه را پیموده اند و حال شما می‌توانید با استفاده از این تجربیات مسیر خود را کوتاه تر نموده و از اشتباهات احتمالی که دیگران مرتکب شده اند بپرهیزید. همه ی انسان های موفق در زندگی شکست را تجربه نموده اند و شکست تقریبا جزئی از روند موفقیتشان بوده که اگر از آن ها سوال کنید معتقدند که اگر تجربه شکست نبود شاید امروز به این موفقیت دست پیدا نمی‌کردند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا