اخبار

انعکاس خبر برگزاری بزرگترین دوره هوش هیجانی در خبرگزاری‌های خارجی

انعکاس خبر برگزاری بزرگترین دوره هوش هیجانی بعد از خبرگزاری های داخلی نظیر همشهری، تابناک، خبر آنلاین و دهها خبرگزاری دیگر در سایت و خبرگزاری‌های خارجی هم بازتاب گسترده ای داشت.

سایت معتبر یاهو فایننس هم با توجه به اهمیت و بزرگی دوره هوش هیجانی برگزار شده توسط دکتر علوی در وبگاه خود با آدرس finance.yahoo به پوشش اهمیت این دوره پرداخته است. سپس خبرگزاری و سایت های معروف خارجی دیگر نظیر benzinqa , inversezone, uktimenews, globenewswire  هم بعد از اطلاع از این خبر در سایت های خود به پوشش این رویداد مهم پرداخته اند.

هوش هیجانی و مدیریت احساسات
هوش هیجانی و مدیریت احساسات

به نقل از یاهو فایننس :

تهران در آبان ماه 1400 میزبان بزرگترین دوره هوش هیجانی 30 ساعته با حضور بیش از 500 شرکت کننده از سنین مختلف بوده است. این حجم و علاقه مند به یادگیری مهارت های داشتن زندگی بهتر در نوع خود بسیار جذاب بود.  دوره های هوش هیجانی دکتر یحیی علوی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و توجه هر دانشجو را به خود جلب می کند. با توجه به سابقه آموزش در این زمینه در کشورهای دیگر، می توان ادعا کرد که در واقع بزرگترین دوره هوش هیجانی در سراسر جهان در تهران توسط دکتر علوی موسس مدرسه کسب و کار آیا برگزار شده است.

در هر دوره هوش هیجانی، دکتر علوی به روزترین روش ها را برای افزایش کیفیت زندگی از طریق هوش هیجانی و تکنیک های تصمیم گیری ارائه می دهد.

همانطور که در کتاب های دانیل گولمن (بنیانگذار EQ و پروفسور هاروارد) اشاره شده است، مزایای بالقوه داشتن مهارت هوش هیجانی باعث بهبود و افزایش کیفی سطح ارتباطی بهتر برای داشتن روابط مثبت و همدلی بیشتر برای کاهش اختلافات است. همچنین مهارت هایی را برای غلبه بر چالش های زندگی در ایران فراهم می کند که منجر به کاهش استرس و اضطراب می شود.

مفهوم هوش هیجانی

هوش هیجانی مفهومی جدید در مدیریت و روانشناسی است. جالب اینجاست که در سال های اخیر هیچ مقاله علمی بیش از مقالاتی با موضوع هوش هیجانی منتشر نشده است.

از طریق تست‌های هوش هیجانی، 15 نوع هیجان را می‌توان شناسایی کرد، که سپس با استفاده از آن‌ها، افراد با اجتناب از سرکوب هیجانی یا وسواس، احساسات متعادل‌تری را تجربه می‌کنند. َ

متأسفانه میانگین سنی افسردگی به 14 سال رسیده است که آمار ویرانگری است. همچنین بر اساس گزارش های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقریباً 27 درصد مردان بالغ و 19 درصد زنان بالغ در ایران از اختلالات روانی رنج می برند و این مشکل روز به روز در حال افزایش و در برخی موارد این مشکل منجر به خودکشی می شود.

با افزایش افسردگی و علائم آن در زندگی شهری، هر چه مردم بیشتر از احساسات خود آگاه شوند، با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد. همانطور که توسط weforum.org اشاره شده است، هوش هیجانی 65٪ بر افزایش امید به زندگی تأثیر دارد.

هوش هیجانی اساساً بر آگاهی فرد از احساسات خود و مدیریت آنها تأثیر می گذارد و به نوبه خود بر آگاهی فرد از احساسات دیگران و ایجاد روابط مؤثر تأثیر می گذارد. اهمیت هوش هیجانی در نقش مهمی که در ایجاد احساسات مثبت ایفا می کند و نقش کلیدی غیرقابل انکار آن در مدیریت روابط فرد با جامعه، همکاران، مافوق، همسر، فرزندان و همچنین افراد دیگر نشان می دهد.

با کسب تکنیک های هوش هیجانی می توانیم بر احساسات خود مسلط شویم، هوش هیجانی خود را بهبود بخشیم، نقاط قوت و ضعف خود را به درستی بشناسیم، سطح پایداری از عزت نفس به دست آوریم، به تعریف دقیق تری از مسئولیت برسیم، محرک های استرس را شناسایی کنیم. ممکن است در مسیر خود با آنها روبرو شویم و راه حل هایی برای غلبه بر آنها پیدا کنیم.

دکتر یحیی علوی در 13 سال گذشته بزرگترین و حرفه ای ترین دوره های هوش هیجانی را در ایران برگزار می کند و در هر دوره سعی بر این بوده که به روزترین روش ها و دستاوردهای علمی به شرکت کنندگان ارائه شود. . همچنین، مدرسه کسب و کار AYA Business School در حال حاضر دوره مدیریت استراتژیک در کسب و کار و یکی از معتبرترین  دوره های MBA را در ایران ارائه می دهد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا