مقالات بازاریابی و برندینگ

تبلیغات گوگل چیست؟

تمامی کسب و کارها و افرادی که در حوزه ارائه محصول و خدمات در بستر اینترنت و وب‌سایت فعالیت دارند با کلمه تبلیغات گوگل آشنایی دارند. این سرویس در قبال دریافت هزینه‌ تبلیغات متنی شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می‌دهد. در نتایج جستجو، مواردی در بالای لیست نتایج ظاهر می‌شوند که در کنار آنها کلمه AD  نوشته شده است. این نتایج همان تبلیغات کلیکی گوگل است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با دنیای گوگل ادز آشنا شویم.

 

گوگل ادز

شروع استفاده از تبلیغات گوگل

برای شروع ابتدا نیاز به یک اکانت گوگل ادوردز دارید، پس از ایجاد حساب گوگل باید باید حساب خود را شارژ کنید. پس از شارژ شدن حساب می‌توانید تبلیغات کلیدی خود را شروع کنید. توجه داشته باشید که نمایش تبلیغات گوگل برای مشتریان شما رایگان است. زمانی که مشتری کلمات کلیدی شما را سرچ می‌کند در ابتدا تبلیغ شما را مشاهده می‌کند، که این قضیه هزینه‌ای برای شما ندارد. گوگل ادوردز زمانی برای شما هزینه خواهد داشت که مشتری بر روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت شود.

چه مدت زمان می برد که تبلیغات ما در صفحه گوگل فعال شود؟

در 99٪ مواقع تبلیغ شما در 15 دقیقه فعال می‌شود ولی در بعضی موارد به علت بررسی سایت شما توسط شرکت گوگل مدت زمان فعال شدن تبلیغ شما بیشتر خواهد شد.

آیا درج تبلیغات در گوگل در ایران نیز وجود دارد؟

از آنجایی که ایران همچنان جزو کشورهای تحریم شده از نظر گوگل به حساب می‌آید پاسخ به این پرسش این است که به طور مستقیم نه، اما با ترفند‌هایی می‌توان این کار را انجام داد. امروزه شرکت‌های تبلیغاتی زیادی با دریافت هزینه‌ حالت‌های متفاوت تبلیغات گوگل را برای شما فراهم می‌کنند. برای این کار تنها کافیست در صفحه گوگل عبارت تبلیغات کلیکی را جستجو کنید تا لیستی از شرکت‌هایی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند برایتان لیست شود. با ورود به این سایت‌ها و ایجاد یک حساب کاربری به راحتی می‌توانید از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنید.

مزایای تبلیغات گوگل

  1. تبلیغات شما برای افرادی که در جستجوی خدمات و یا محصولات مشابه کسب و کار شما هستند، نمایش داده می‌شود. در نتیجه کسانی که تبلیغ شما را می‌بینند تمایل بیشتری به واکنش در برابر تبلیغ شما در گوگل دارند.
  2. شما امکان این انتخاب را دارید که تبلیغاتتان در چه وب‌سایت‌هایی و در چه نقاط جغرافیایی(شهرها، ایالت‌ها و حتی همسایگی آنها) دیده شود.
  3. شبکه نمایش گوگل موسوم به GDN، به تنهایی به بیش از ۸۰% کاربران در ایالات متحده دسترسی دارد.

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک

این هزینه، به عوامل زیادی بستگی دارد که در اینجا به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم، فرض کنید که شما در زمینه فروش موبایل از طریق وب‌سایت کار می‌کنید، شما برای تبلیغ خود کلمه کلیدی خرید موبایل را انتخاب کرده‌اید، این کلمه باید در متن تبلیغ  شما موجود باشد در صورتی که متن شما رابطه‌ای با کلمات خرید موبایل نداشته باشد شما برای هر کلیک هزینه‌ی بیشتری باید پرداخت کنید، کلمه خرید موبایل باید در صفحه شما به عنوان تیتر نیز قرار داشته باشد و در آن صفحه درباره خرید موبایل توضیحاتی را نوشته باشید. از دیگر عوامل موثر، زمان بارگذاری(لودینگ) صفحه وب‌سایت شما می‌باشد در صورتی که سایت شما زمان بارگذاری(لود) بالایی داشته باشد هزینه‌ی بیشتری را باید پرداخت کنید.

CTR یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در قیمت‌گذاری می‌باشد. CTR نسبت بین کلیک و جستجوی کلمه می‌باشد. به طور مثال، اگر در یک روز 100 نفر کلمه خرید موبایل را سرچ کنند و 30 نفر از آنها روی تبلیغات گوگلی شما کلیک کنند، CTR اکانت شما 30٪ می‌شود، بالاتر بودن CTR  باعث کمتر شدن هزینه تبلیغات شما می‌شود. باید توجه داشت که این موارد فقط برخی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت تبلیغات در گوگل بودند.

موسسه کسب و کار آیا دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا