کتابخانه

معرفی کتاب برتری خفیف

 

کتاب “برتری خفیف” سعی دارد به خواننده آموزش دهد که چگونه تصمیمات روزمره‌ی ما می تواند بر رسیدن یا نرسیدنِ ما به اهدافمان تاثیر بگذارد، و چطور می توانیم آنها را طوری تنظیم کنیم که به زندگی‌ای که آرزوی آن را داریم برسیم.

دلیل اینکه چرا بعضی انسان ها آرزوهای خود را یکی پس از دیگری به واقعیت تبدیل می کنند و بعضی های دیگر زندگیشان را صرفِ به حقیقت تبدیل کردنِ رویاهای دیگران می کنند.

نکته جالب این کتاب این است که نویسنده این برتری خفیف را در طول کتاب به خواننده معرفی نمی کند و در هیچ بخشی از این کتاب آنرا توصیف نمی کند، بلکه پس از ارائه و توضیح مثال های متنوع، نتیجه گیری نهایی را برعهده‌ی او می گذارد.

معرفی کتاب برتری خفیف

کلمه‌ی خفیف در “برتری خفیف” می تواند اشاره به مرز باریکی داشته باشد که بین بردن و باختن در این زندگی وجود دارد. بین پیدا کردن خوشبختی و موفقیت و گذراندن یک عمر در جست و جوی آن. نشان دهنده‌ی اینکه کسی که تصمیم می گیرد هر روز با نهارش به جای نوشابه آب بخورد، احتمال بیشتری برای رسیدن به هدفِ ورزشی‌ای دارد که برای پایان سال برای خود تعیین کرده است.

پس اگر می توان با هر روز انجام دادن کارهای ساده و تبدیل کردنِ آنها به عادت زندگی خود را از اساس تغییر داد، چرا همه این کار را نمی کنند؟

کتاب ۳ دلیل برای این سوال مطرح کرده است: آسان بودن، شایعات و محاسباتِ غلط و به توضیحِ هریک از این دلایل پرداخته است.

جف السون
جف السون

 

درباره نویسنده :

جف السون – نویسنده‌ی این کتاب تا کنون برای ده ها هزار نفر در سراسر جهان سخنرانی کرده است و هدف او از این سخنرانی ها کمک به مردم جهان برای رسیدن به موفقیت در همه‌ی جنبه های زندگی و پیدا کردن و حفظ استقلال مالی است.

نویسنده در بخشی از ابتدای کتاب می نویسد: “می خواهم درباره‌ی دونفر از دوستانم با شما صحبت کنم که از دوران کودکی می شناسم. افرادی از محله قدیمی ما در نیومکزیکو. این دو نفر با یکدیگر بزرگ شدند و همچنین در خوابگاه دانشگاه هم اتاقی بودند. آنها هردو بچه های معقولی بودند و من از هر دوی آنها خوشم می آمد. درواقع آنها در همه‌چیز درست مثل هم بودند، بغیر از یک چیز. یکی از آنها در مسیر زندگی به بن بست خورد و دیگری الآن زندگی‌ای دارد که از هر لحاظ غنی است. اغلب اوقات به این دو نفر فکر می کنم، زیرا می دانم می توانستم جای هرکدام از آنها باشم. درواقع بودم.

زیرا که بخشی از این داستان را جا انداختم. دلیل اینکه آن دو در تمام آن سال ها هم اتاقی بودند و دلیل اینکه امروز هنوز هم با یکدیگر در تماسند این است که آنها درواقع یک نفر هستند. بله، هر دوی آنها من هستم.”در نهایت طبق این کتاب، برتریِ خفیف یک طرز فکر است. و طرز فکر بر اخلاق برتری دارد. درواقع طرز فکر تفکر مثبت بر اخلاق تاثیر می گذارد و آن را تغییر می دهد. اخلاق هم بر رفتار تاثیر می گذارد. رفتار در نهایت باعث تغییر نتایج می شود. و این نتایجِ جدید بر کلِ زندگی شما تاثیر می گذارند.

شما چقدر از ضریب هوشی بالا برای تغییر زندگی خود برخوردار هستید؟ برای رسیدن به پاسخ می توانید تست آی کیو  را انجام دهید تا بیشتر با قدرت خود برای تغییر مسیر زندگی آشنا شوید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا