کتابخانه

معرفی کتاب رهبری

معرفی کتاب رهبری نوشته الکس فرگوسن

فرگوسن یکی از مربیان به نام و تاریخ ساز تیم منچستر یونایتد که در انگلیس به تیم شیاطین سرخ لقب دارد بود. این کتاب حاصل سالها فعالیت او در نقش مربی و سکان دار هدایت تیم برای رسیدن به قله های پیروزی بود. هر چند نویسنده کتاب صرف نگارش کتاب را زندگینامه خود فرض کرده ولی حاویی نکات ارزنده و آموزنده ای از نگاه مدیریتی به نحوه زندگی دارد.

سرفصل های کتاب رهبری

  • خودتان باشید.

در فصل اول کتاب به مبحث مهمترین کارهای یک مدیر برای الهام بخش بودن در سازمان می پردازد. چگونگی ارتباط با کارمندان جوان و استفاده از تجارب آنها برای به روزرسانی سازمان و اینکه به بررسی علل پیدایش استعدادها، دلایل شکست، مفهوم شخصیت و غیره در سازمان می پردازد.

با مثال های منطقی فوتبالی سعی میکند به رهبران کمک کند بتوانند چگونگی هدایت یک تیم و تاکتیک ها رهبری و نیز چگونگی تصمیم گیری اخلاقی که شرافت رهبری نامیده می شود را  بدون تحت تاثیر قرار گرفتن در هیجانات که به آن هوش هیجانی گفته می شود به دست بگیرند.

  • شناخت اشتیاق، نظم و ترتیب در رهبری سازمان

در این فصل به انضباط سازمانی و چگونگی اجرای درست آن در سازمان از نحوه لباس پوشیدن تا حفظ ظاهر و ایجاد حس مسئولیت پذیری کارکنان و روش های تنبیه و مجازات تا تشویق آنها برای ادامه تلاش در سازمان می پردازد.

  • کنار هم گذاشتن قطعات

در این فصل به روش سازماندهی اعضای سازمان و تیم سازی می پردازد. چگونگی قرار دادن استعداد و نیروهای همسو در کنار هم برای پیشبرد اهداف تیمی و چگونگی آماده سازی و معرفی وظایف و نیز روش های آموزش و تربیت نیروها با افزایش کیفیت کاری می پردازد.

چگونگی سازماندهی و آماده سازی افراد سازمان برای رویارویی با چالش های سازمانی و چگونگی به کارگیری نیروهای قدیمی با جوان برای سازماندهی و وارد شدن به حوزه رقابت پذیری جهت کسب رتبه بالا در مدیریت سازمان بخشی دیگر از مباحث کتاب رهبری در این فصل است.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا