مقالات مدیریت و رهبری

درآمد میانگین افراد در سراسر دنیا با مدرک MBA چقدر است؟

یکی از معتبرترین مدارکی که بازار کار خیلی خوبی در ایران و سایر کشورهای جهان دارد، MBA است. ما در اینجا برای شما توضیح می دهیم که حقوق میانگین در سراسر دنیا با مدرک MBA چقدر است. به کمک این مقاله، بهتر می توانید رشته تحصیلی ام بی ای و بازار کار این رشته را بشناسید و متوجه شوید که در سایر کشورها، یک فردی که مدرک معتبر MBA را دارد، می تواند تا چقدر درآمد داشته باشد.

رشته MBA به مدیریت حرفه ای کسب و کار گفته می شود که تقریباً 100 سال ایجاد شده است. دوره MBA اهمیت خیلی زیادی در کشورهای مختلف دارد و افرادی که در این زمینه متخصص باشند، مطمئناً می توانند درآمد خوبی به دست بیاورند. درآمد بالای این رشته در کشورهای مختلف، باعث شده که خیلی از افرادی که در این زمینه تخصصی هم ندارند، به دنبال راهی برای یادگیری و کسب این دوره باشند.

خوشبختانه هیچ نیاز و الزامی برای گذراندن دوره های آکادمیک برای دریافت مدرک MBA وجود ندارد. در نتیجه، متقاضیان و علاقه مندان می توانند به صورت آزاد هم در دوره های ام بی ای شرکت کرده و با مدرک MBA و حقوق بالا در سراسر دنیا شانس برای استخدام داشته باشند.

درآمد با مدرک MBA

چرا رشته MBA؟

خیلی از افراد سوال می پرسند که از میان رشته های مختلف، چرا این رشته توانسته به درآمد خوبی هم در ایران و هم در کشورهای دیگر برسد؟ به شما بگوییم که این رشته می تواند کل یک سازمان و شرکت را به طور کامل تغییر دهد.

همچنین می توان در این سازمان، فعالیت های جدیدی نیز در نظر گرفت که باعث ارتقای شرکت های مختلف می شود. به طور کلی، افرادی که در زمینه مدیریت، حرفه ای و متخصص باشند، می توانند شرکت مورد نظر خود را به موفقیت های بالایی برسانند. همه این مسائل باعث شده اند که این رشته در ایران و سایر کشورها، درآمد بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: MBA چیست؟

میزان درآمد افراد با مدرک MBA در کشورهای مختلف

خوشبختانه این رشته در کشور ایران هم تدریس می شود و شما می توانید بعد از کسب مهارت های لازم، به صورت حرفه ای چه در ایران و چه در خارج از کشور، به فعالیت مشغول شوید. در اینجا تمام اطلاعاتی که باید درباره حقوق میانگین در سراسر دنیا با مدرک MBA به دست بیاورید را توضیح می دهیم.

میزان درآمد افراد با مدرک MBA در کشورهای مختلف

درآمد با مدرک MBA در آمریکا

یکی از بهترین مقاصد برای افرادی که در حوزه مدیریت تخصص دارند، کشور آمریکاست که به افراد حرفه ای در این زمینه، حقوق قابل قبولی می دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیشتر از 95 درصد از افرادی که در این رشته مهارت کسب کرده اند، توانسته اند در این کشور مشغول به کار شوند. این مسئله نشان می دهد که این رشته تا چه حد در آمریکا محبوب است.

افراد فارغ التحصیل در این رشته که مهارت و تخصص کافی داشته باشند، به راحتی می توانند در شرکت های مختلف آمریکایی مشغول به کار شوند و حقوق خوبی هم به دست بیاورند. این گونه افراد می توانند در عنوان های شغلی مانند مدیریت ارشد محصولات، مدیریت استراتژیک، مدیریت توسعه تجاری، مدیریت فناوری اطلاعات، مشاور مدیریتی، مدیریت امور مالی و مدیریت بازرگانی مشغول به کار شوند. میزان درآمد این افراد از 105 هزار دلار تا 147 هزار دلار متغیر است.

درآمد با مدرک MBA در انگلیس

علاوه بر آمریکا، رشته مدیریت در کشور انگلیس نیز محبوبیت خیلی زیادی دارد. همچنین در انگلیس هم مانند حقوق میانگین در سراسر دنیا با مدرک MBA کاملاً مناسب است. به همین دلیل هم خیلی از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، به انگلستان مهاجرت می کنند تا بتوانند بعد از فعالیت در یک شرکت معتبر، درآمد خوبی به دست بیاورند.

کسانی که در این رشته فارغ التحصیل شده باشند، می توانند در عناوین شغلی مانند مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی، مدیریت توسعه و تجارت، مدیریت عملیات و سایر موارد این چنینی در انگلستان مشغول به کار شوند. درآمد این افراد از 39 هزار دلار تا 96 هزار دلار متغیر است.

درآمد با مدرک MBA در آلمان

یکی دیگر از مقاصد مناسب برای رشته مدیریت که بازار کار خیلی خوبی دارد، کشور آلمان است. مشاغل خیلی زیادی در این کشور وجود دارند که افراد متخصص و با تجربه در این زمینه را استخدام می کنند. به همین دلیل قبل از همه چیز، شما در ابتدا باید روی تخصص و مهارت های خود در این رشته کار کنید و مطمئن باشید که کشورهای زیادی به شما نیاز دارند. در کشور آلمان هم مانند حقوق میانگین در سراسر دنیا با مدرک MBA که پیش از این نیز گفتیم، رقم قابل توجهی است.

شما بعد از شروع کار در شرکت های معتبر این کشور، می توانید درآمدی بین 30 هزار یورو تا 218 هزار یورو به صورت سالانه داشته باشید. بعد از این که مدتی در شرکت های این کشور مشغول به کار و بیشتر با این رشته و سبک کار آن در کشور آلمان آشنا شدید، احتمال دارد حقوق شما حتی از این رقم هم بیشتر شود.

درآمد با مدرک MBA در ترکیه

یکی از نزدیک ترین کشورها به ما که می توانید برای کار کردن در رشته مدیریت به آنجا نقل مکان کنید، ترکیه است. در این کشور نیز بازار کار خیلی خوبی برای این رشته وجود دارد و متقاضیانی که در این زمینه مهارت ها و دوره های لازم را گذرانده باشند، می توانند درآمد خوبی در ترکیه به دست بیاورند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در چند سال اخیر، افراد خیلی زیادی از ایران برای کار کردن در رشته مدیریت، به کشور ترکیه مهاجرت کرده اند.

در این کشور، مهاجرانی که در زمینه مدیریت مهارت کافی داشته باشند، به راحتی می توانند در سازمان های مختلف مشغول به کار شوند. علاوه بر این، در ترکیه مانند موارد قبلی که درباره حقوق میانگین در سراسر دنیا با مدرک MBA گفتیم، حقوق قابل قبولی دریافت خواهید کرد. برای مثال، کسی که تقریبا بین 5 تا 9 سال در این زمینه سابقه داشته باشد، به طور سالیانه در ترکیه می تواند درآمدی بالغ بر 55 هزار دلار داشته باشد. این در حالی است که با افزایش مدت زمان سابقه کار، در آمد هم افزایش پیدا خواهد کرد.

درآمد با مدرک MBA در امارات

کشور دیگری که مقصد فوق العاده خوبی برای متخصصان رشته مدیریت است، در کشور امارات بوده که افراد می توانند از زندگی لوکس و شیک این کشور نیز بهره مند شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نرخ بیکاری در این کشور، تنها 3 درصد است که نشان می دهد تقریباً هر کسی در هر رشته ای، می تواند در این کشور موفق شود.

این در حالی است که رشته مدیریت یکی از محبوب ترین رشته ها در سراسر دنیا به شمار می رود و به همین دلیل هم چندان دور از انتظار نیست که ام بی ای در امارات نیز درآمد خوبی داشته باشد. کمترین درآمدی که می توانید در این رشته در امارات به دست بیاورید، 8310 دینار امارات است. این در حالی است که بیشترین درآمد این رشته، چیزی بیشتر از 44700 دینار بوده و می توانید زندگی فوق العاده خوبی در این کشور بگذرانید.

دوره MBA برای درآمدزایی در کشورهای مختلف

دوره MBA برای درآمدزایی در کشورهای مختلف

همان طور که تاکنون متوجه شدید، حقوق میانگین در سراسر دنیا با مدرک MBA فوق العاده خوب بوده و افراد متخصص در این حوزه، می توانند زندگی شخصی و حرفه ای بی نظیری در کشورهای مختلف داشته باشند. به همین دلیل هم خیلی عجیب نیست که افرادی که در این زمینه تخصص ندارند هم به دنبال راهی برای یادگیری این مهارت باشند.

بیشتر بخوانید: مدرک معتبر MBA وزارت علوم چه مزایایی دارد؟

پیش از این نیز گفتیم که متقاضیان می توانند در دوره های آزاد شرکت کرده و مدارک معتبر از این رشته دریافت کنند. پس بدون فوت وقت، برای یادگیری این مهارت آغاز به کار کنید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن، به یک متخصص ماهر تبدیل شده و درآمد خوبی در کشورهای مختلف به دست بیاورید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک آموزشگاه مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد و سازمان ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا