مقالات زبان بدنمقالات مهارت های فردی

با 5 حرکت دیگران را فریب بده

با یکی دیگر از سری مقالات زبان بدن مدرسه کسب و کار آیا در خدمت شما هستیم. یک سری حرکات ساختگی در زبان بدن وجود دارند که برای سرپوش گذاشتن بر کارهای انجام شده یا در حال انجام، پنهان کردن احساس یا چیزی که نمی‌خواهیم دیگران از آن مطلع شوند، فریب دادن مردم و منحرف نمودن آن ها از سمت واقعیات طراحی می گردد. این حرکات در واقع کارشان این است که مردم را به سمت و سوی برانند تا چیزی را که واقعیت ندارد، باور کنند.

حرکات ساختگی در واقع در ظاهر چیزی را نشان می دهند که به هیچ عنوان واقعیت ندارند. آشنایی با این نوع حرکات ساختگی که برای فریب استفاده می شود، بسیار حائز اهمیت است زیرا شما با دانستن این اطلاعات از زبان بدن، می توانید دست کسانی که می خواهند شما را با استفاده از زبان بدن از موضوع اصلی منحرف کنند را رو کنید. در ادامه مطلب با با 5 حرکت دیگران را فریب بده “ با ما همراه باشید.

با 5 حرکت دیگران را فریب بده

شما هر چقدر هم که به زبان بدن آگاهی داشته باشید و در این امر یک انسان حرفه ای باشید، باز هم با انجام حرکات ساختگی نمی توانید به طور کامل دیگران را فریب دهید. شما به راحتی می توانید فرق یک حرکت ساختگی را از یک حرکت واقعی تشخیص دهید، زیرا یک حرکت ساختگی که برای فریب انجام می شود، فاقد بخش هایی از حرکت واقعی است. تعدادی از حرکاتی که معمولا برای وانمود کردن و پنهان کردن واقعیت از آن ها استفاده می شود، به شرح زیر است:

  • لبخند زدن یکی از اموری است که مردم برای فریب دادن و پنهان نمودن واقعیت از آن استفاده می کنند. پس زمانی که حس نمودید شخصی دارد دروغ می گوید و لبخندی هم بر لب دارد، حساسیت خود را بیشتر کنید تا خدایی نکرده فریب نخورید.
  • اخم کردن نیز یکی از اموری است که می تواند برای پنهان کردن واقعیت مورد استفاده قرار گیرد. زمانی هم که متوجه شدید شخصی بی دلیل اخم می کند، به این موضوع فکر کنید که او ممکن است، بخواهد شما را با استفاده از این اخم از واقعیت منحرف کند.
  • آه کشیدن یکی از کارهایی است که می توان برای پنهان نمودن واقعیت از آن استفاده نمود. وقتی شخصی در حین سخن گفتن با شما مدام آه کشید، حتما به صحبت هایش شک کنید. البته ممکن است آه کشیدن از روی ناراحتی واقعی باشد، اما هنگامی که این کار تکرار شد حتما شک کنید و حساس شوید. ممکن است او بخواهد واقعیتی را از شما پنهان کند.
  • گریه کردن نیز یکی از اموری است که خیلی ها از آن برای فریب دیگران استفاده می کنند. احتمالا شما این مورد را بیشتر از موارد دیگر مشاهده کرده‌اید. اکثرا خانم ها هنگامی که می خواهند واقعیتی را پنهان یا ذهن شما را از موردی منحرف کنند از حربه ی گریه کردن استفاده می کنند. بسیاری از اوقات نیز پیش آمده که آقایان نیز از این وسیله استفاده نموده‌اند اما بیشتر خانم ها از این مورد استفاده می کنند. پس زمانی که با فردی در موردی صحبت می نمودید و زمانی که بحث به جاهای مهمی رسید، طرف مقابل شروع به گریه نمود، حتما حساس شده و شک کنید چون ممکن است او بخواهد شما را فریب دهد و این گریه ساختگی باشد.
  • حالت درد به خود گرفتن هم می تواند نشانه ای از کارهایی باشد که ممکن است برای فریب دادن شما استفاده گردد. زمانی که در حال صحبت با شخصی هستید و او تا قبل از اینکه پیش شما بیاید حالش خوب بوده و مشکلی هم نداشت و به یکباره زمانی که با شما صحبت می نمود حالت درد به خود گرفت، احتمالا می خواهد چیزی را از شما پنهان کند. در این مورد نیز حتما حساس شوید.

مخفی کردن زبان بدن فریب

موارد یاد شده را معمولا کسانی که قصد فریب دیگری را دارند مورد استفاده قرار می دهند. لازم به ذکر است که این موارد قطعی نیستند اما توصیه ما این است : زمانی که چنین حرکاتی را مشاهده نمودید، حتما حواستان بیشتر از قبل جمع باشد زیرا افرادی که می خواهند شما را فریب دهند و حرکات ساختگی انجام می دهند، معمولا یک جا خودشان را به آسانی لو می دهند، زیرا زمانی که حواسشان را به یک سو جمع می کنند تا شما را فریب دهند، تمرکزشان از دیگر اعضای بدن کاسته شده و حرکت دیگری می کنند که آن ها را لو می دهد. بنابراین زبان بدن می تواند انسان دروغگو و فریبکار را به آسانی لو دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زبان بدن دروغگو را مطالعه کنید.

خیلی ها می گویند اگر شخصی زبان بدن را به خوبی بیاموزد و حرکات آن را بشناسد، علاوه بر اینکه می تواند معنای حالات و اشاراتی که مردم به خود می گیرند را بداند اما از طرف دیگر هم می تواند با انجام یک سری کارها که معنای آن ها را فرا گرفته است دیگران را گول بزند. اما این چنین نیست، زیرا هر چه هم افرادی به زبان بدن آگاهی کامل داشته باشند، در کنار حرکات ساختگی کاری می کنند که دستشان را رو می کند. قوی ترین انسان ها از لحاظ زبان بدن هم نمی توانند به طور صددرصدی همه اعضای بدنشان را کنترل کنند.

داستان یک زبان بدن فریبکار

سارا یک وکیل پایه یک دادگستری است که بسیار با انگیزه است و در کار خود هم بسیار موفق است. او به تازگی این شانس را پیدا نموده است که در یک شرکت بزرگ دولتی به عنوان وکیل اصلی مجموعه مشغول به کار شود. او متوجه شده است که موفقیتش در این شرکت بزرگ و نامی، مستلزم تفاهم و سازگاری با همکاران و موکل های شرکت است. یک روز صبح شریک و ناظر سارا از وی خواست تا در یک جلسه کاری با یکی از مشتری های شرکت کند. همکار سارا به وی گفت که این کار در واقع جمع بندی باقی مانده کاری است که همکار قبلی شروع نموده بود اما به دلایل شخصی، کار را نیمه کاره رها کرده و رفته بود.

سارا به دلیل مشغله کاری بسیاری که داشت تا نیمه شب در شرکت ماند و به کار کردن ادامه داد تا کارهای ناتمامش را به پایان برساند. نیمه های شب بود که کار را رها نمود و به منزل رفت و خوابید. فردای آن روز وی با کم خوابی و خستگی بسیار پس از طی مسیر یک ساعته و درست قبل از شروع جلسه کاری که با مشتری داشت به شرکت رسید.

یک بار در طول جلسه موکل گفت که به نظر وی بعضی از اطلاعات پرونده گم شده است. شریک سارا پیش از آن که احساسش را با این جمله ی صمیمانه مخفی نماید : ” خب او به تازگی کار خود را شروع کرده است. باید این بار را به او فرصت بدهیم “، به سارا نگاهی با عصبانیت انداخت. سارا در این لحظه بسیار خجالت کشید و موقعیت شغلی خود را در خطر می دید. او برای اینکه این حالت درماندگی، ناراحتی و احساس خشمش را پنهان کند، قیافه اش را به حالت “صورت خندان” که در زبان بدن معروف است به خود گرفت و شروع به گشتن برای پیدا نمودن مدارک نمود. (صورت خندان بدین شکل است که فرد در حالتی که ناراحت است خنده ای بزرگ نموده و دندان هایش نمایان می شود و در صورتش گاها چین و چروک می افتد.)

سارا دندان هایش را بهم فشرده کرده بود و خود را تحت کنترل گرفته بود. اما گوشه چشم هایش چین و چروک افتاده بود که همین موضوع صورت خندان او را به راحتی لو می داد. سارا می خواست با استفاده از این حالت، احساس واقعی اش که خستگی، خجالت زدگی و ناراحتی بود را پنهان کند و خیلی هم تلاش می نمود تا خود را خونسرد نشان دهد اما هنگامی که برای کنترل یک یا چند عضو به خود فشار می آوریم، کنترل بخشی دیگر را از دست می دهیم.

همین امر باعث شد تا سارا خود را لو دهد زیرا موکلی که با وی جلسه داشت، دانش خوبی از زبان بدن داشت و احساس واقعی سارا را به راحتی درک کرد. شما نیز با دانستن این راز های زبان بدن می توانید به آسانی دریابید که چه کسی در چه زمانی می خواهد واقعیتی را از شما پنهان نماید و یا شما را فریب دهد.

مهارت چهره خوانی

بسیاری از ما با استفاده از کف خوانی برای تعیین سرنوشت و ثروت آشنا هستیم. صورت چطور؟ چهره خوانی، همچنین فیزیوگنومی، علمی است که با خواندن چهره افراد، سرنوشت را پیش بینی می کند. به قول معروف “شخصیت و اندیشه را می توان از روی چهره افراد قضاوت کرد”.

از طریق چهره خوانی، می توان چیزهای زیادی مانند سرنوشت، شخصیت، آینده و ثروت در مورد کسی که در اولین بار ملاقات می کنیم، یاد گرفت. از اهمیت زیادی برخوردار است که در بسیاری از موارد مانند ملاقات افراد مختلف، مصاحبه شغلی، دوست یابی و مذاکره تجاری قابل استفاده است و می تواند از برخی تصمیمات اشتباه جلوگیری کند. با این حال، فیزیوگنومی بسیار پیچیده و دشوار است. برای دسترسی به مهارت چهره خوانی لازم است دانش آن را به صورت اصولی یاد گرفت.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر و نتیجه عالی روی مهارت های کنترل و مدیریت احساسات EQ خود هم کار کنید تا بتوانید جدا از حرکات صورت احساسات آنها را نیز شناخته تا به یک استاد خوب زبان بدن چهره خوانی چه در امور زندگی یا در کار فروش و مذاکره تبدیل شوید.

ما در دوره چهره خوانی در قالب 6 ساعت آموزش کاربردی به شما آموزش می دهیم چگونه شخصیت افراد را از روی تغییر چهره و حالت صورت تشخیص داد تا بتوان در امر مذاکره، فروش، تعاملات اجتماعی و غیره به موفقیت های بالایی دست یافت. به عنوان مثال ابرو مسئول شهرت، موقعیت و شانس با خانواده و دوستان است. ابروهای گشاد نشان دهنده روابط بد با دوستان و اطرافیان و دوستی با افراد شرور است. ابروهایی با موهای عقب افتاده نشان دهنده بدخلقی و فعالیت مجرمانه است.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تشکر از عوامل سایت آیا بیزینس
    می خواستم بپرسم از این حرکات در امر فروش چگونه می توانیم استفاده کنیم تا مشتریان را برای خرید کالا ترغیب کنیم؟ اگر ممکنه توضیح کاملی برای من ارایه کنید.

    1. برای دریافت اطلاعات بیشنرلطفا صفحه زبان بدن و چهره شناسی را مظالعه کنید. به صورت کامل در مورد چگونگی استفاده از زبان بدن برای فروش و امور شغلی و جامعه فرد آموزش لازم را داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا