معرفی شخصیت

زندگینامه بیل گیتس

بیل گیتس کارآفرین، برنامه نویس، سرمایه گذار و خیّر آمریکایی، به همراه “پاول آلن” شرکت مایکروسافت ‌که بزرگترین شرکتِ نرم افزاریِ دنیا است را تاسیس کرد. ارزش دارایی های او در سال ۲۰۲۰ معادل ۱۱۴ میلیارد دلار است و او بعنوان دومین فرد ثروتمند جهان (پس از جف بزوس) در لیست ثروتمندترین های مجله‌ی Forbes قرار گرفت. او تا ژانویه‌ی سال ۲۰۰۰ مدیرعاملِ شرکت مایکروسافت بود و پس از آن بعنوان مشاورِ مدیرعاملِ بعدی ( ساتیا نادِلا ) فعالیت داشت. به گفته‌ی او، دلیل این کار او این بود که دوست داشت تمرکز بیشتری بر موسسه‌ی خیریه‌ی خود و همسرش با نامِ the Bill and Melinda Gates Foundation داشته باشد.

زندگینامه بیل گیتس

تغییراتی که بیل گیتس به واسطه محصولات مایکروسافت و استفاده از کامپیوتر در زندگی افراد جهان ایجاد کرد، ابزاری برای موفقیت های بزرگ دیگر افراد موفق جهان شد. بیل گیتس اولین شخصی بود که رقابت را وارد عرصۀ نرم‌افزار کرد. وی یکی از موفق‌ترین کارآفرینان قرن بیستم در جهان است. او از تکنولوژی موجود استفاده کرده و با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی خود توانست بازار را تحت سلطه اش درآورد.

 

بیل گیتس

نوجوانی و جوانی بیل گیتس

بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ در شهر سیاتل ایالت واشنگتون به دنیا آمد. او در ۱۳ سالگی در مدرسه‌ی Lakeside که یک مدرسه‌خصوصی است مشغول به تحصیل شد و در همین دوره علاقه‌ی خود به برنامه نویسی را کشف کرد. او با “پاول آلن” در مدرسه آشنا شد و آن دو با کمک یکدیگر ایراد های برنامه‌ای که مدرسه از آن برای نوشتن برنامه‌های کلاسی و امتحانی دانش آموزان استفاده میکرد، کشف کردند. پس از آن بیل به درخواست مدرسه برنامه‌ی کامپیوتری جدید برای این منظور نوشت.

گیتس در سال ۱۹۷۳ از مدرسه فارغ‌ التحصیل شد و با نمره‌ی ۱۵۹۰ از ۱۶۰۰ در امتحان SAT ، به‌عنوان یک نخبه‌ی ملّی شناخته شد. او در پاییز سال ۱۹۷۳ در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد، و آنجا با “استیو بالمر” آشنا شد. در سال ۱۹۷۵ بیل و پاول تصمیم گرفتند شرکت نرم افزاری خودشان را تاسیس کنند.

داستان مایکروسافت

در سال ۱۹۷۵ بیل گیتس و پاول با MITS، سازنده های کامپیوتر های اولیه، تماس گرفتند و به آنها اطلاع دادند که دارند بر پروژه‌ی ساخت یک interpretor جدید برای کامپیوتر آنها کار میکنند. آن ها در واقع حتی یک خط هم کُد ننوشته بودند و تنها میخواستند عکس‌العمل MITS را بسنجند. پس از جلسه‌ای که با رئیسِ MITS داشتند، کد نوشتن را آغاز کردند و اولین interpretor خود را با موفقیت ارائه دادند.

پاول آلن در MITS شروع به کار کرد و گیتس در نوامبر ۱۹۷۵ از دانشگاه هاروارد مرخصی گرفت تا با آلن همکاری کند. آنها در سال ۱۹۷۶ شرکت خود را تحت عنوان Microsoft تاسیس کردند.

 

بیل گیتس

 

فعالیت بشردوستانه

بیل گیتس اولین موسسه‌ی خیریه‌ی خود، the William H. Gates Foundation را در سال ۱۹۹۴ با فروشِ بخشی از سهام خود در مایکروسافت تاسیس کرد. در سال ۲۰۰۰ او و همسرش ملیندا سه موسسه‌ی خانوادگیشان را با یکدیگر ادغام کردند و the Bill & Melinda Gates Foundation تاسیس شد. این موسسه‌بزرگترین موسسه‌ی خیریه‌ی جهان! است و بیش از ۳۴.۶ میلیارد دلار ارزشگذاری شده است. از سال ۲۰۰۷ بیل و ملیندا گیتس دومین خیّرین دنیا! هستند. آنها بیش از ۲۸ میلیارد دلار به خیریه بخشیده‌اند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا