کتابخانه

معرفی کتاب مفاهیم حسابداری و مالی برای مدیران غیر مالی

معرفی کتاب مفاهیم حسابداری و مالی برای مدیران غیر مالی نوشته علی اسد الهی توسط انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزه آموزش مهارت و هنر حسابداری در کاربری های مختلف است از مبانی نظری تا آشنایی با قوانین حساب رسی در شرکت ها و چگونگی انجام و پی گیری امور مالی را در برگرفته است.

کتاب مفاهیم حسابداری و مالی برای مدیران غیر مالی

این کتاب برای افراد علاقه مند و فعال در حوزه حسابداری، حسابداری مالی، صورتهای مالی، امور مالی، مدیران مالی مناسب است. در ادامه سر فصل های این کتاب به همراه چکیده ای از کتاب را معرفی می کنیم.

  1. چهارچوب نظری حسابداری
  2. آشنایی با چرخه حسابداری در شرکت ها و شاخه های حسابداری
  3. آشنایی با صورت های مالی اساسی و گزارشات همراه
  4. حسابداری دارایی های ثابت مشهود
  5. معرفی دارایی های نامشهود
  6. نحوه ثبت رویدادهای مالی در دفاتر حسابداری و تکمیل چرخه حسابداری
  7. انواع شرکت های تجاری
  8. آشنایی با قوانین و موضوعات مالیات های شرکتی
  9. مفاهیم تامین اجتماعی
  10. حساب رسی در شرکت ها
  11. حسابداری صنعتی یا بهای تمام شده
  12. کلیات مدیریت مالی

بخشی از کتاب مفاهیم حسابداری و مالی برای مدیران غیر مالی

سود و زیان انباشته حسابی است با ماهیت بستانکار که اگر بابت سال جاری باشد به‌عنوان سود و زیان جاری و اگر مربوط به سود و زیان سال قبل یا سال‌های قبل‌تر باشد سود و زیان انباشته گفته می‌شود. حساب سود و زیان انباشته یا سود و زیان سنواتی یک حساب دائمی (ترازنامه‌ای) است و به‌عنوان یکی از سرفصل‌های حقوق صاحبان سهام منعکس می‌شود پس به هیچ حسابی انتقال داده نمی‌شود.

مانده حساب سود و زیان انباشته همانطور که از اسمش پیداست، هر سال روی همان انباشته می‌شود و به هیچ حسابی منتقل نمی‌شود. حساب سود و زیان انباشته یا سود و زیان سنواتی یک حساب دائمی است که مانده آن به سال بعد منتقل می‌شود و در تمامی شرکت‌ها از جمله سهامی و… با این حساب به یک روش برخورد می‌شود.

چنانچه شما هم از علاقه مندان حوزه مالی و حسابداری هستید می توانید ویدیوی آموزشی آشنایی با مدیریت مالی را تهیه کنید و از آموزش های مفید آن استفاده نمایید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا