معرفی دانشگاه

معرفی دانشگاه اوسلو

دانشگاه اسلو که تا سال ۱۹۳۹ دانشگاه سلطنتیِ فردریک نام داشت، یکی از دانشگاه های دولتی کشور نروژ واقع در شهر اوسلو است.

نروژ کشوری پادشاهی با وسعت زیاد اما جمعیتی کم در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا قرار دارد.این کشور دارای منابع بزرگ نفت و گاز است و دومین صادرکننده‌ی محصولات آبزی در دنیا می باشد.نروژ پس از پایان جنگ جهانی دوم موفق به کسب رشد اقتصادی زیادی بوده و هم اکنون یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست. شهر اوسلو پایتخت این کشور و زبان رسمی این کشور نروژی است. اسلو همچنین مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و اداری نروژ است و کانون اصلی تجارت، بانک داری، صنعت و کشتی رانیِ کشور نروژ است.

نروژ از نظر شاخص توسعه انسانی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و مجدداً از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ همواره در رتبه نخست جهانی قرار داشته است.

 

 

دانشگاه اسلو

 

تاریخچه و خدمات دانشگاه اسلو

دانشگاه اوسلو بزرگترین، قدیمی ترین و افتخارآفرین ترین دانشگاه کشور نروژ است و در سال ۱۸۱۱ تاسیس شده است. طراحی این دانشگاه به تقلید از دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه برلین انجام شد.

این دانشگاه و دانشگاه فنی و علوم طبیعی نروژ، تنها دانشگاه هایی هستند که در نروژ در سطح جهانی قرار گرفته‌اند. نام این دانشگاه از فردریک ششم پادشاه دانمارک و نروژ دریافت شده بود و در سال ۱۹۳۹ نام آن به دانشگاه اوسلو تغییر یافت.

ساختمان اصلی این دانشگاه در مرکز شهر و در کنار تئاتر ملی، کاخ شاهنشاهی و ساختمان مجلس نروژ قرار دارد.

این دانشگاه شامل ۸ دانشکده می شود :

  • دانشکده‌ی دندانپزشکی
  • دانشکده‌ی علوم تربیتی
  • دانشکده‌ی علوم انسانی
  • دانشکده‌ی حقوق
  • دانشکده‌ی ریاضیات و علوم طبیعی
  • دانشکده دارو سازی
  • دانشکده‌ی علوم اجتماعی
  • دانشکده‌ی علوم دینی

این دانشگاه حدود ۲۷۷۰۰ دانشجو و ۶۰۰۰ کارمند دارد.

 

پژوهشگران دانشگاه اوسلو تا کنون ۵ بار موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل شده‌اند و این از افتخارات بزرگ این دانشگاه محسوب می شود.

همچنین مراسم اهدای جایزه‌ی نوبل صلح بین سال های ۱۹۴۷ و ۱۹۸۹ در سالن این دانشگاه برگذار می شد، و بدین ترتیب دانشگاه اوسلو تنها دانشگاهی است که افتخار میزبانیِ مراسم اهدای جایزه‌ی نوبل را داشته است.

در سال ۲۰۱۸ رتبه بندی دانشگاه های جهانیِ شانگهای جیاو تانک، دانشگاه اوسلو را در رتبه‌ی ۵۹ جهانی قرار داد، و رتبه بندیِ QS نیز این دانشگاه را در رتبه‌ی ۱۱۹ جهانی قرار داد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا