معرفی دانشگاه

معرفی دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ (Copenhagen Business School) از دانشگاه های عمومی تحقیقاتی می‌باشد که در سال ۱۴۷۹ میلادی در کپنهاگ تاسیس شده است که ۳۸۶۱۵  دانشجو دارد که از بین آنها ۲۱۷۶۴  دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۶۸۱۸  دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۳۱۰۶ دانشجو در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

رتبه جهانی این دانشگاه بر اساس رتبه بندی US News & World Report در سال 2020، ۳۲ و در اروپا 7 می‌باشد.

دانمارک از کشور های حوزه‌ی اسکاندیناوی است و در رتبه بندی جهانی در مقام پنجم از نظر رفاه اجتماعی قرار گرفته است. دانمارک در راس شاخص آموزش سازمان ملل قرار دارد و مدارک دانشگاهیِ آن در سراسر جهان معتبر میباشند. با توجه به اینکه اکثر مردم دانمارک به زبان انگلیسی مسلط هستند، ادامه تحصیل در بسیاری از رشته ها به این زبان میباشد.

دانشگاه کپنهاگ قدیمی ترین دانشگاهِ کشور دانمارک، واقع در شهر کپنهاگ است. این دانشگاه در سال ۱۴۷۹ میلادی تاسیس شد و در ابتدا زیر نظر کلیسای کاتولیک واتیکان فعالیت داشت. در زمان جنبش اصلاحات مذهبی مارتین لوتر این دانشگاه بطور موقت توسط کلیسا تعطیل شد تا از گسترش تفکرات پروتستانی جلوگیری شود. در سال ۱۵۳۷ این دانشگاه توسط کریستین سوم، پادشاه دانمارک بازگشایی شد و هر حال حاضر بیش از ۴۳ هزار دانشجو و کارمند دارد.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه کپنهاک

رشته‌های تحصیلی دانشگاه کپنهاک

دانشگاه کپنهاگ یکی از اعضای اتحادیه بین المللی تحقیقات دانشگاهی است که بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا از جمله دانشگاه کمبریج و برکلی کالیفرنیا هم در آن عضو هستند. این دانشگاه شامل دانشکده های علوم پزشکی، حقوق، علوم انسانی، علوم پایه، علم اجتماعی و الهیات می‌شود، و در سال ۲۰۱۷ با ادغامِ آن با دانشگاه سلطنتی کشاورزی و دامپزشکی و دانشگاه علوم دارویی دانمارک، اینها نیز به دانشکده های دانشگاه کپنهاگ اضافه شدند.

کتابخانه، موزه زمین شناسی و موزه جانورشناسیِ دانشگاه کپنهاگ در دنیا شهرت بسیاری دارد و از جاذبه های توریستی دانمارک به حساب می آید. لازم به ذکر است که کتابخانه‌ی این دانشگاه بخشی از کتابخانه‌ی سلطنتیِ دانمارک است که مدیریتِ آن برعهده‌ی دانشگاه گذاشته شده است.

دانشگاه کپنهاگ از پرآوازه‌ترین دانشگاه های اروپاست و فارغ‌التحصیل های آن تا به حال هشت جایزه‌ی نوبل و یک جایزه‌ی تورینگ را به خود اختصاص داده‌اند. از معروف‌ترین فارغ‌التحصیل های این دانشگاه نیلز بور فیزیکدان مشهور دانمارکی است که شهرتش را از رد کردن مدل اتمی رادرفورد و ابداع مدل اتمی منظومه‌ای بدست آورده است. او در سال ۱۹۲۲ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک شد.

یکی دیگر از فارغ‌التحصیل های قابل توجه این دانشگاه هانس کریستین اورستد است که برای کشف جریان الکتریکی تولیدی از میدان مغناطیسی و قانون دست راست در الکترومغناطیس معروف است. کشفِ او اساس کارِ دینام را تعریف میکند.

دانشگاه کپنهاگ دانمارک از مشهورترین دانشگاه های اروپاست و میتواند مقصدی جذاب برای دانشجویانی باشد که به دنبال تحقیق و پژوهش هستند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا