دیگر مقالات

امپریال کالج لندن

لندن پایتخت انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیا است.این شهر بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر در بریتانیا و بزرگترین منطقه‌ی شهری از لحاظ مساحت در اروپا نیز هست. لندن در کنار روز تایمز قرار دارد و به دلیل نزدیکیش به رود، قدمتی دوهزار ساله دارد و شکل گیریِ آن به دوران روم باستان بر می گردد.
شهر لندن طبق آمار رسمی بیش از ۸.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیت روزانه‌ی آن چیزی بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر تخمین زده می شود. امپریال کالج لندن (یا کالج سلطنتی لندن) یکی از معتبرترین دانشگاه های بریتانیا و جهان در زمینه‌های مهندسی، علوم پزشکی، و اقتصاد می‌باشد.

بر اساس نظام رتبه بندیِ QS در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹، امپریال کالج لندن به عنوان سومین دانشگاه برتر بریتانیا و هشتمین دانشگاه برتر دنیا شناخته شده است. این دانشگاه تنها دانشگاه در بریتانیاست که به طور خاص بر علوم پایه، پزشکی، مهندسی و اقتصاد/مدیریت متمرکز است.

تاریخچه دانشگاه امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد، البته سنگ بنای آن سال ها پیش از آن نهاده شده بود. خاندان سلطنتی بریتانیا (بطور خاص شاهزاده آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا) در شکل گیری این دانشگاه نقش کلیدی داشتند.

قدیمی ترین دانشکده‌ی این دانشگاه، دانشکده‌ی سلطنتیِ شیمی، تاسیس شده در سال ۱۸۴۵ با حمایت شاهزاده آلبرت و پارلمان است. اوایل قرن بیستم در انگلستان این نگرانی ایجاد شد که سطح آموزش دانشگاه هایشان در زمینه های علمی و تکنیکال، از سطح آموزش دانشگاه های آلمان پایین تر رفته است، و به همین دلیل طی جلسه ای در سال ۱۹۰۴، تصمیم به ادغام دانشگاه سلطنتی پزشکی، دانشگاه علوم، و دانشگاه مرکزی تکنیکال گرفته شد.

در هشتم جولای سال ۱۹۰۷، پادشاه ادوارد هفتم، مبلغ زیادی را به دانشگاه سلطنتی لندن برای علوم و تکنولوژی اهدا کرد.

این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۷۰۰۰ دانشجو می باشد که از این تعداد ۵۲ درصد آنها دانشجویان بین المللی هستند. نسبت دانشجویان پسر به دختر در این دانشگاه ۶۳ به ۳۷ است. بررسی ها نشان داده است که فارغ التحصیلان امپریال کالج بالاترین آمار استخدام فارغ‌التحصیلان بریتانیا را به خود اختصاص داده‌اند.

امپریال کالج لندن
امپریال کالج لندن

تنها دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج هستند که در بریتانیا نسبت به این دانشگاه از استانداردهای بالاتری برخوردار هستند، البته لازم به ذکر است که این دانشگاه بیشترین میزان شهریه را در دوره های مقدماتی از دانشجویان خود دریافت می کند.

امکانات دانشگاه  امپریال کالج لندن

امپریال کالج از نظر فراهم کردن امکاناتِ پژوهشی و آموزشی در تمام گرایشات مهندسی سرآمد تمام دانشگاه های بریتانیا بوده است. این دانشگاه همچنین از لحاظ تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی و نیز بودجه‌ی پژوهشی از دیگر دانشگاه های انگلیس پیشی گرفته است.این دانشگاه دارای ۱۴ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است ‌که از بین آنها می توان به الکساندر فلامینگ اسکاتلندی، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل پزشکی سال ۱۹۴۵ اشاره کرد.

شعار اصلی این دانشگاه “دانش علمی، شکوه سلطنتی و ضامن پادشاهی” است.امپریال کالج لندن در رتبه بندی سال ۲۰۱۸، بین المللی ترین دانشگاه دنیا نامگذاری شد. از جمله عوامل اصلی انتخاب این دانشگاه عبارتند از: رتبه بندیِ بین المللی، مشارکت با دانشگاه های بین المللی، دانشجویان و کارمندان بین المللی این دانشگاه است.

این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو میپذیرد. از جمله افتخارات امپریال کالج میتوان به پیشگام بودن این دانشگاه در زمینه های مختلفی مانند کشف فیبر نوری، هولوگرام و پنی سیلین اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه تحقیقات جدی در زمینه های مختلفی همچون جلوگیری از تغییرات آب و هوایی، امنیت شبکه‌ای، انرژی خورشیدی و بهبود سلامت جهانی دارد.

همچنین در سال گذشته یک ایرانی به نام امیرحسین سام ریاست مدرسه پزشکی امپریال کالج لندن را به عهده گرفت. او در بیمارستان‌های دانشگاه‌های یو سی ال، هاروارد و آکسفورد تحصیل و کار کرده است و علاوه بر تخصّص داخلی و فوق تخصّص غدد، دکترای نیورواندو کرینولوژی از امپریال کالج لندن دارد. وی در بیمارستان‌های همرسمیث و چرینگ کراس لندن طبابت می‌کند و در کارنامه‌اش سابقه‌ مدیریت مطالعات بالینی در بیمارستان چرینگ‌کراس و ریاست امتحانات دانشگاه امپریال کالج لندن را نیز دارد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا