دسته بندی نشده

چگونه ثروتمند شویم ؟

8توصیه برای ساخت ثروت

هیچ فرمول جادویی برای ایجاد ثروت و ثروتمند شدن وجود ندارد. واقعاً ساده است: کمتر از درآمدتان خرج کنید و تا جایی که می توانید پول پس انداز کنید.همه افراد در سنین جوانی آرزو دارند که هر چه زودتر ثروتمند شوند و همواره به دنبال یافتن پاسخ این سؤال هستند که چگونه پولدار شویم؟رسیدن به پاسخِ این سؤال و برآورده کردن رؤیای پولدار شدن برای اکثر افراد در حد یک آرزو باقی می‌ماند اما درصد کمی از افراد برای تبدیل شدنِ این رؤیا به حقیقت تلاش می‌کنند.

مطالعات نشان داده است که تلاش برای ثروتمند شدن هیچ‌وقت دیر نیست و در هر گروه سنی می‌توان برای پیدا کردن روش ثروتمند شدن تلاش کرد؛ اما اگر از سنین جوانی این روند را شروع کنید، با تکیه بر توانایی فکری و جسمی بسیار بالای خود می‌توانید در راستای جمع‌آوری ثروت و رسیدن به موفقیت حرکت نمایید. همچنین در جوانی، زمان بیشتری برای گسترش ثروت و سرمایه خود خواهید داشت پس بهتر است هر چه سریع‌تر برای پولدار شدن اقدام کنید.

اگر هدف شما ثروتمند شدن است، هشت نکته زیر را بررسی کنید که چگونه می توانید موانع را کنار بزنید و تمرکز خود را حفظ کنید. آنها باید به شما کمک کنند تا بفهمید برای ایجاد ثروت و یافتن راه خود به سمت امنیت مالی چه چیزی لازم است.

چگونه ثروتمند شویم

1- اهداف و چشم انداز مالی خود را تعیین کنید

برای ثروتمند شدن، باید ابتدا معنای دقیق ثروت و ثروتمند شدن  را برای خود باز تعریف کنید . آیا رویای ثروتمند بودن جف بزوس را دارید یا هدف شما  چیزی بیش از 1 میلیون دلار در حساب بازنشستگیتان است .

هیچ دو نفری ثروت را یکسان تعریف نمی کنند، بنابراین شما باید اهداف مالی خود را تعیین کنید و برنامه ای برای چگونگی ثروتمند شدن بر اساس شرایط  و توانایی های خود ترسیم کنید.

  • برای کمک به شکل دادن به اهداف خود، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:
  • چه زمانی می خواهید بازنشسته شوید؟
  • رویای خرید چه چیزهایی را در سر می پرورانید خانه دوم، مجموعه هنری، انباری پر از شراب خوب؟
  • آیا قصد تشکیل خانواده را دارید؟
  • آیا برای تحصیل کودک باید پس انداز کرد؟
  • بازنشستگی برای شما چگونه است؟
  • کوچک کردن، مسافرت، خانه های تعطیلات در هر دو سواحل؟
  • چه نوع ارثی را می خواهید برای فرزندان و خانواده خود بگذارید؟

پاسخ دادن به سوالاتی از این دست می تواند به شما کمک کند تا اهداف مالی را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که برای تحقق تعریف خود از ثروتمند چقدر پول پس انداز کنید.سپس بودجه ای تهیه کنید که به شما امکان می دهد تا درآن مسیر کار کنید.

2- یک صندوق پس انداز ایجاد کنید

یک صندوق اضطراری برای استراتژی شما برای ثروتمند شدن بسیار مهم است. این  می تواند کیف پول دیجیتال ذخیره بیت کوین (BTC) یا سهام بورس شما باشد. در عوض، نقدینگی بسیار نقدی است که به راحتی در یک وسیله پس انداز کم خطر قابل دسترسی است و در سطوحی تامین می شود که شما را از نیاز به پرداخت بدهی کارت اعتباری با بهره بالا در مواقع اضطراری محافظت می کند. 

بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند پول کافی برای پوشش سه تا شش ماه هزینه های خود را داشته باشید، اما مقداری که برای احساس امنیت  مالی نیاز دارید می تواند بیشتر یا کمتر از آن باشد. در هر صورت، صندوق پس انداز  اضطراری خود را بسازید، آن را در یک حساب پس انداز نگه دارید  و به یاد داشته باشید که پس از استفاده  دوباره  آن را تکمیل  و شارژکنید.

3- همین حالا سرمایه گذاری را شروع کنید

هر چه مدت بیشتری برای شروع سرمایه گذاری صبر کنید، زمان بیشتری برای ثروتمند شدن  را از دست خواهید داد. صرفه جویی در پول کافی نیست. برای ثروتمند شدن بایدپول های  خود را با سرمایه گذاری در بازارها به کار بیندازید.

یادگیری نحوه سرمایه گذاری کار ساده ای نیست، اما زمان شروع آن اکنون است. ازشروع نترسید:  از کوچک شروع کنید، از منابع آموزشی سرمایه گذاری یا مربیان و کوچ‌های حرفه ای سرمایه گذاری استفاده کنید و به یاد داشته باشید که مهم ترین نکته  این است که به طور منظم به حساب های سرمایه گذاری خود کمک کنید.عادات پس انداز خوب را توسعه دهید و پول خود را در فرصت های کم خطر و با بازدهی بالا مانند صندوق های شاخص یا تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در دارایی هایی که تمایل به پیشی گرفتن از تورم دارند، مانند سهام یا املاک و مستغلات، می تواند به محافظت از قدرت خرید پول شما در طول زمان کمک کند.برخی از سرمایه‌گذاری‌ها مزایای مالیاتی را ارائه می‌کنند، مانند رشد معوق مالیاتی یا نرخ‌های مالیات ترجیحی بر سود سرمایه یا سود سهام.همچنین سرمایه گذاری زودهنگام و مداوم می تواند به ساختن یک منبع مالی برای دوران بازنشستگی و ایجاد امنیت مالی در سال های بعد کمک کند.

 با شرکت در بوت کمپ توانمند سازی مدیران می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های یک مربی حرفه‌ای ، تصمیمات آگاهانه ای برای سرمایه گذاری بگیرید 

4- پورتفولیوی یا سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنید

اگر سرمایه‌گذاران چیزی از شکست کریپتو در سال 2022 آموخته‌اند، امیدواریم که همه تخم‌مرغ های خود خود را در یک سبد قرار ندهید. این نیز یکی از مفاهیم کلیدی سرمایه گذاری است و این  بسیار حائز اهمیت است که  بدانید تنوع مهمترین اصل در سرمایه گذاری است .

باید همیشه به خاطر داشته باشید که ایجاد یک سبد متنوع برای ثروتمند شدن ضروری است و  از ثروت شما در برابر نابودی های بزرگ محافظت می کند که ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما فقط یک نوع دارایی دارید، خواه آن رمز ارز، سهام داغ دیروز یا سرمایه گذاری شگفت انگیز جدیدی که همسایه به شما گفته است. ایجاد یک سبد متنوع به معنای درک تخصیص دارایی است  قرار دادن هوشمندانه  پول خود در ترکیبی از طبقات مختلف دارایی در مسیر اهداف شما وقتی جوان تر هستید 

می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تری را انجام دهید، زیرا زمان زیادی برای بهبودی از سقوط اجتناب‌ناپذیر بازار دارید. هر چه سن شما بالاتر می رود  و هر چه به تعریف خود از ثروتمند نزدیکتر می شوید – باید به سمت دارایی های کم خطرتر بروید تا ثروتی را که ساخته اید حفظ کنید. مدل های اصلی تخصیص دارایی ما را برای درک این مفهوم اصلی در سطح ساده بررسی کنید. موثرترین راه برای ثروتمند شدن این است که در مورد سرمایه گذاری خود بیاموزید، اما ممکن است به استخدام یک مشاور مالی برای کمک به حفظ سبد سرمایه گذاری خود نیز فکر کنید.

5- ایجاد چندین جریان درآمد

هرچه اکنون پول بیشتری به دست آورید، سریعتر می توانید به هدف خود برای ثروتمند شدن برسید. افزایش پتانسیل درآمد امروز به شما کمک می کند تا یک چرخه مفید از درآمد بیشتر، سرمایه گذاری بیشتر و نزدیک شدن به اهداف خود بسازید. شاید ساده‌ترین راه برای افزایش درآمد، جستجوی پیشرفت در موقعیت فعلی‌تان باشد – اگرچه اگر این موضوع در کار نیست، از فکر کردن به تغییر شغل خجالت نکشید.منابع درآمد خود را با سرمایه گذاری در دارایی های مختلف یا راه اندازی مشاغل جانبی متنوع کنید.

 6- درآمد غیرفعال ایجاد کنید 

برخی سرمایه گذاری ها، مانند املاک اجاره ای یا سهامی که سود سهام پرداخت می کنند، می توانند بدون نیاز به تلاش فعال از سوی شما، درآمد منظمی ایجاد کنند.

7-به دنبال آموزش بروید

یادگیری و آموزش برای فراگرفتن و افزودن به دانسته‌ها در عصر اطلاعات و ارتباطات امری ضروری و مهم است. پس، یکی از پیش‌نیازهای ثروتمند شدن  این است که در زمینه کسب‌وکار موردعلاقه خود متخصص شوید و به تمام اطلاعات موردنیاز در آن حرفه اشراف داشته باشید.

شایان ذکر است که با افزایش دانش و تخصص در حرفه موردنظر خود، به‌طور قطع با ایده‌های جدیدتری برای کسب درآمد روبه‌رو خواهید شد؛ بر این اساس، این تخصص و مهارت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به کمکِ شما خواهد آمد و به‌راحتی از چالش‌های احتمالی عبور خواهید کرد؛ پس یادگیری را یاد بگیرید، به دنبال آموزش بروید و در زمینه کاری خود متخصص شوید.

 همچنین به طور مداوم مهارت های جدیدی را یاد بگیرید، کسب ، مهارت هایی که مورد تقاضا هستند، می توانند به فرصت های شغلی با درآمد بالاتر یا موفقیت کارآفرینی منجر شوند.به دنبال مربیان باشید تا به شما در ایجاد مهارت‌هایی که برای موقعیت‌های پردرآمد نیاز دارید کمک کنند.مهارت های خود را از طریق کلاس ها یا آموزش های اضافی بهبود بخشید

دوره فروش دکتر یحیی علوی مدرسه کسب و کار آیا  یکی از دوره های آموزشی فروش و بازاریابی است که از شما یک فروشنده حرفه ای می سازد.

8- ایجاد شبکه استراتژیک

با افراد با نفوذ در صنعت یا جامعه خود که می توانند درهای فرصت  را به روی شما باز کنند، روابط برقرار کنید.شبکه سازی با گسترش ارتباطات حرفه ای و باز کردن فرصت هایی برای همکاری، مشارکت و سرمایه گذاری های تجاری به ایجاد ثروت کمک می کند.  از طریق شبکه، می توانید به منابع، اطلاعات و دانش ارزشمندی دسترسی پیدا کنید که می تواند مهارت ها و تخصص شما را افزایش دهد و در نهایت منجر به افزایش پتانسیل درآمد شود.

 ایجاد یک شبکه قوی به شما این امکان را می دهد که از مجموعه وسیع تری از مشتریان یا مشتریان بالقوه بهره ببرید و شانس خود را برای ایجاد فروش و درآمد بیشتر افزایش دهید. شبکه سازی بستری را برای تبادل ایده ها و بینش با افراد همفکر فراهم می کند که می تواند به راه حل های نوآورانه و سرمایه گذاری های تجاری جدید منجر شود که پتانسیل تولید ثروت قابل توجهی را دارند. با ایجاد روابط با افراد با نفوذ در صنعت یا حوزه خود از طریق شبکه، می توانید به فرصت های مربیگری و راهنمایی دسترسی پیدا کنید که می تواند رشد شغلی و موفقیت مالی شما را تسریع کند.

سخن آخر 

در دنیایی که هر روز با تحولات گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود، برای ثروتمند شدن باید خود را با شرایط جدید سازگار و هماهنگ کنید. پایبندی به تکنیک‌های گذشته، سبب هدر رفتِ زمان و هزینه شما گردیده و در مدت‌زمانِ کوتاهی از چرخه‌ی رقابت خارج خواهید شد. بنابراین، از قافله تکنولوژی عقب نمانید و با به‌روزرسانی دانشِ خود راه‌های بهتر و جدیدتری را برای مسیر پیشرفت کسب‌وکار شخصیتان پیدا کنید.

منبع :مجله فوربس

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا