مقالات مدیریت و رهبری

مزایای اخذ مدرک MBA و شرکت در دوره مدیریت کسب و کار چیست؟

مزایای اخذ مدرک دوره MBA آن قدر زیاد است که تقریباً به هر کسی پیشنهاد می شود که برای ارتقای شغلی خود، این مدرک را دریافت کند. نه تنها برای کارهای حرفه ای و شغلی، بلکه برای امور شخصی هم این مدرک مزایای فوق العاده زیادی دارد. فرقی ندارد که شما در چه زمینه ای در حال فعالیت هستید؛ MBA به شما این امکان را می دهد که در زمینه های مختلفی مانند امور مالی، فناوری مدیریت، بازاریابی یا کارآفرینی، به یک فرد کاملا حرفه ای و موفق تبدیل شوید.

اهمیت این مدرک تا این است که می تواند فرصت های فوق العاده بیشتر و بهتری در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید علاوه بر پیشرفت شغلی، به درآمد قابل توجهی نیز دست پیدا کنید. از طرف دیگر، دریافت مدرک MBA از نظر جنبه شخصی هم اهمیت زیادی دارد و می تواند به افزایش اعتماد به نفس، مهارت های ارتباطی و رهبری شما نیز کمک زیادی کند. همه این مسائل برای رسیدن به یک موفقیت عظیم، تاثیرگذار هستند.

 

داشتن مدرک MBA چه مزیت هایی دارد؟

رشته MBA که به معنی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است، در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. تقریباً همه افراد از مزایای اخذ مدرک MBA آگاه هستند و به دنبال هر روشی برای دریافت این دوره ها هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تنها در آوریل 2022، بیشتر از 250 هزار نفر در دوره های MBA شرکت کردند. این موضوع نشان می دهد که رشته مدیریت بازرگانی یکی از محبوب ترین رشته ها و مدارک تحصیلی در ایالات متحده و سایر کشورهاست.

داشتن مدرک MBA چه مزیت هایی دارد؟

اما به نظر شما چه چیزی باعث شده که مدرک MBA این قدر محبوب باشد؟ دلایل زیادی برای محبوبیت این رشته وجود دارند که ما در این مقاله، برخی از مهم ترین آن ها را نام می بریم. در اینجا می توانید مهم ترین مزیت های دریافت مدرک MBA را مشاهده کنید که باعث شده اند افراد در سراسر جهان، قصد شرکت در دوره های مدیریت بازرگانی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: MBA چیست؟

دریافت موقعیت های شغلی جدید

وقتی دوره های MBA را می گذرانید، موقعیت های شغلی جدید تری برای شما فراهم می شوند که و این موقعیت ها به طور چشمگیری افزایش پیدا می کنند. بر اساس گزارش Economist، در سال 2016 فرصت های شغلی فوق العاده زیادی برای فارغ التحصیلان مدرک MBA به وجود آمده است.

البته منظور ما از فارغ التحصیلان مدرک MBA، این نیست که حتماً باید تحصیلات آکادمیک داشته باشید. شما حتی می توانید با گذراندن دوره های آزاد این رشته هم می توانید مدرک معتبری دریافت کنید. تقریباً سه چهارم کارفرمایان در سراسر جهان، قصد دارند کسانی که در این رشته مهارت دارند را استخدام کنند. با در نظر گرفتن همه این شرایط، می توان متوجه شد که با این مدرک، احتمال دریافت موقعیت های شغلی جدید چندین برابر است.

افزایش درآمد

یکی دیگر از مزایای اخذ مدرک MBA برای افراد شاغل، افزایش درآمد است. مطالعه ای نشان داد که میانگین دستمزد کسانی که دوره های MBA را گذرانده اند، بیشتر از زمانی است که این مدرک را نداشتند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بعد از این که پنج سال از سابقه کاری شما با مدرک MBA گذشت، احتمال دارد درآمد شما تا 80 درصد افزایش پیدا کند. این ارقام یکی از مهم ترین مزایای دریافت این مدرک است که باعث شده افراد خیلی زیادی برای دریافت آن اقدام کنند.

افزایش درآمد با گرفتن مدرک MBA

ارتقای مهارت های حرفه ای

مزیت دیگری که دریافت مدرک MBA دارد، این است که به شما این امکان را می دهد تا مهارت های حرفه ای و کاری خود را تا حد زیادی ارتقا دهید. در نتیجه، عملکرد شما در شغل خود افزایش پیدا می کند. یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت در کسب و کار، داشتن مهارت های نرم یا soft skills است که شامل کارهای گروهی و رهبری می شود.

یادگیری این مهارت به شما کمک می کند که بتواند خیلی راحت تر و بهتر صحبت کنید و ارتباط خیلی بهتری با اطرافیان و کارفرمایان خود داشته باشید. فرقی ندارد که بخواهید در شغل خود ارتقا پیدا کنید و یا کسب و کار مخصوص به خود را راه اندازی کنید؛ داشتن این مهارت ها در هر شرایطی می تواند تأثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد.

افزایش امنیت شغلی

افزایش امنیت شغلی نیز یکی دیگر از مزایای اخذ مدرک MBA است که کمک زیادی به کاهش استرس و آسودگی خاطر شما می کند. در حال حاضر که بازار کار بیشتر از هر زمان دیگری آشفته است و خیلی از افراد با ترس و لرز از اخراج شدن به محل کار می روند، مدرک MBA شما را مطمئن می کند که امنیت شغلی فوق العاده زیاد تری خواهید داشت.

مهارت هایی که در این دوره یاد می گیرید، باعث می شوند که شما به یک عضو کاملاً ارزشمند در هر تیم و شرکتی تبدیل شوید. به همین دلیل هم تقریباً هیچ کارفرمایی نمی خواهد نیروی خوب خود را از دست دهد. با این حال، حتی اگر خودتان شغل خود را ترک کنید و یا حتی کنار گذاشته شوید، با این مدرک می توانید به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و هر چه سریع تر به محل کار جدیدی بروید.

شناخت بازار جهانی

خوشبختانه در دوره های MBA، دانش شغلی و سازمانی فرد فقط به یک محیط خاص محدود نمی شود و افراد می توانند به صورت جهانی، فعالیت شغلی خود را ارتقا دهند. در صورتی که در رشته مدیریت بازرگانی مهارت های لازم را کسب کرده باشید و یک فرد کاملاً متخصص شوید، می توانید بازار جهانی را به خوبی بشناسید.

با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید به نحوه مدیریت کسب و کار افراد خارجی نیز توجه کنید و آن ها را سرمشق خود قرار دهید. سپس از استراتژی های مورد استفاده آن ها برای کسب و کار خود نیز استفاده کنید. همه این مسائل، مهم ترین مزایای اخذ مدرک MBA به شمار می روند که کمک زیادی به موفقیت افراد می کنند.

بیشتر بخوانید: مدرک معتبر MBA وزارت علوم چه مزایایی دارد؟

الزام دریافت مدرک MBA از طریق دوره های مختلف

علاوه بر مزایایی که ذکر کردیم، دریافت این مدرک مزایای فوق العاده بیشتری نیز دارد که متاسفانه وقت نشد همه آن ها را بررسی کنیم. برای مثال، اگر شما فرد متخصص و ماهری در رشته مدیریت بازرگانی باشید، مطمئناً احترام و همچنین توجه بیشتری از طرف کارفرمایان به سمت شما خواهد بود. تمام مزایای اخذ مدرک MBA باعث می شوند که هر کسی به دنبال دریافت این مدرک باشد. پس بهتر است بدون فوت وقت، هر چه سریع تر این دوره را دریافت کرده و در موقعیت شغلی خود بدرخشید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک آموزشگاه مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد و سازمان ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا