مقالات مهارت های فردیمقالات هوش هیجانی

راه های مقابله با افسردگی

راه های مقابله با افسردگی

اگر در این مقاله دنبال روش‌های تکراری و کپی درج شده در گوگل برای درمان افسردگی آمده‌اید مقاله درستی انتخاب نکرده‌اید. قرار نیست ما در این مقاله برای شما در مورد چگونگی درمان به روش‌های گیاهی یا دارویی یا مشاوره‌های روانشناسی کمک کنیم. بلکه می‌خواهیم کمک کنیم بتوانید با افزایش مهارت‌های فردی و شناخت ماهیت فردی یا همان خودآگاهی به درمان افسردگی از ریشه بپردازید. تنها دکتر و درمانی که برای درمان افسردگی نیاز است خود شما هستید! اما چگونه؟

 

افسردکی چیست؟

افسردگی چیست؟

قبل از بررسی روش‌های مقابله با افسردگی لازم است تا معنی افسردگی و انواع آن آشنا شوید، سپس برای شروع به درمان افسردگی یا با هزینه یا بدون هزینه تصمیم درست داشته باشید. افسردگی همانند اعتیاد از داخل انسان را مریض می‌کند و هیچ محدوده سنی را نمی‌شناسد.

افسردگی یکی از حالت های روانی انسان‌ها است که شامل یکسری رفتارهایی از نوع بی میلی و عدم علاقه برای انجام یک کار است. مشکلاتی مانند ناراحتی، استرس و اضطراب، احساس پوچی در زندگی، ناامید شدن، درمانده شدن، احساس بی ارزشی از علایم افسردگی است.

عوامل اصلی افسردگی

اگر بخواهیم به علایم پنهان و اصلی افسردگی اشاره کنیم فقط به یک پاسخ که همان تله زندگی (طرحواره)  است می‌رسیم. 18 تله زندگی از دلایل اصلی بروز علایم افسردگی است که شناخت تک تک آنها نیاز به زمان برای مطالعه و بهبود آنها در خویشتن است.

ما در سلسله مقالات تله های زندگی به تمام این تله‌ها و چگونگی شناخت آنها به صورت جامع توضیح دادیم. می‌توانید با مطالعه هر یک از تله‌ها به چگونگی شناخت و روش‌های مقابله با این تله‌ها آشنا شوید.

مشاوره با روانشناس

اگر حوصله مطالعه توضیحات و مقالات مرتبط با درمان ریشه ای افسردگی مدرسه کسب و کار آیا را ندارید به روانشناس مراجعه کنید. اما اگر توصیه و روش‌های درمانی روانشناسی و دارویی روانشناس روی شما تاثیر مثبت داشت باید مدام با تمرین و بهبود مهارت‌های فردی نسبت به تقویت آن اقدام کنید. تمام مراحل درمانی توسط پزشک معالج و روانکاو به شما داده خواهد شد. این عمل بین 3 ماه تا 1 سال طول درمانی نیاز دارد.

 

آیا افسردگی می‌تواند خود به خود درمان شود؟

سوالی مهم که همه افرادی که به افسردگی دچار هستند از خود دارند. سوالاتی از قبیل اینکه : چقدر زمان برای درمان افسردگی لازم است؟ چقدر هزینه برای درمان افسردگی باید پرداخت کنیم؟ آیا آسیب‌هایی که ناشی از افسردگی حاصل خواهد شد در آینده شغلی و زندگی ما چه اثری خواهد داشت؟ از چه روشی می توانم آسان به درمان افسردگی بپردازم؟

در یک تحقیق مشخص شد از بین 100 درصد افراد تحت درمان افسردگی، افرادی که به صورت کامل تحت درمان قرار نگرفتند ولی بهبود یافتند 23 درصد بود. حدود 32 درصد آنها بعد از 6 ماه و مابقی در طول یکسال خوب شدند.

پس افسردگی یک مشکل و اختلال روانی هست که اگر واقعا بتوانید با مهارت فردی کنترل آن را به دست آورید بدون نیاز به هزینه و دارو می‌توانید افسردگی‌های خود را درمان کنید.

تغییر در زندگی برای درمان افسردگی

هر چقدر هم بخواهید به سختی و زمان طولانی برای تغییر در زندگی فکر کنید خود یکی از دلایل کاهش هوش هیجانی و گرفتار شدن در تله‌های زندگی است.

برای تغییر در زندگی باید رفتارهای منفی و عادت‌هایی که به خود ضربه زده را شناسایی و به سمت مخالف جهت دهی کنید تا بهبودی حاصل شود. اما چگونه؟

تغییر در سبک تغذیه، ورزش، نوع موسیقی، نوع برخورد با اطرافیان، کار باب میل، دوری از افکار منفی و انرژی‌های منفی و شناخت و آگاهی کامل از تله‌های زندگی یکی از روش‌های مهم برای تغییر زندگی است.

پس چه زمانی نسبت به درمان افسردگی اقدام کنیم؟

حداقل دو هفته بعد از احساس افسردگی باید نسبت به درمان آن اقدام کرد. هر چقدر این مدت زمان بیشتر شود به همان مقدار زمان بیشتری لازم خواهد بود تا شما به بهبودی دست یابید. با هر چه بالا رفتن افسردگی شما در تله‌های زندگی گرفتار شده و در زندگی فردی و شغلی شما تاثیر بسیار مخربی خواهد گذاشت. پس حتما به درمان افسردگی خود اهمیت داده و درمان آن  جدی دنبال کنید.

 

درمان افسردگی

راه های درمان افسردگی :

4 روش پیشنهادی ما برای شما در رهایی از افسردگی وجود دارد. انتخاب هر یکی بسته به شرایط شغلی و زمان و سن شما متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه  چهار روش زیر یک‌بار در تست رایگان تله‌های زندگی مدرسه کسب و کار آیا شرکت کنید و میزان مهارت و شدت افسردگی خود را سنجش کنید تا تصمیم درست بگیرید.

  1. روش درمان دارویی
  2. روش روان درمان
  3. نورومدولاسیون
  4. تغییر در سبک زندگی با افزایش هوش هیجانی

روش درمان دارویی

تجویز دارو زیر نظر پزشک روانشناس انجام می‌شود. اما هر چقدر هم این داروها اثر مثبت داشته باشد ممکن است عوارض دیگری برای شما ایجاد کند. یعنی افسردگی به داروها واکنش مناسبی نشان ندهد.

هر چقدر طول درمان با دارو بیشتر باشد به همان مقدار ممکن است افسردگی در آینده افزایش یابد. اما اگر درست درمان نشود این افسردگی برگشت پذیر بوده و خسارت جبران ناپذیری در مصرف مجدد داروها خواهد داد.

روش روان درمانی

استفاده از روش درمان دارویی تنها برای کاهش میزان افسردگی تاثیر گذار است. با هر بار استرس، روان پریشانی شدت یافته و غیر قابل درمان می‌شود.

در روان درمانی شما با روش‌های دور کردن احساسات منفی از ذهن خود به مقابله با افسردگی آموزش خواهید دید.  تغییر باورها، عقاید، خلق و خوی روش‌هایی است که ترک و تغییر آن کار خیلی سختی در روش روان کاوی خواهد بود. لذا اگر قصد درمان دارید این روش ارزش امتحان را دارد.

روانکاو با شناخت و بررسی رفتاری شما روش‌های مقابله با افسردگی را راهنمایی می‌کند و این شما هستید که باید آنها را تمرین و به کار بگیرید تا درمان کامل شود. در هر مرحله ای اگر این تمرین را رها کنید این افسردگی مجدد برگشت خورده و روانکاوی تاثیری در شما برای درمان افسردگی نخواهد داشت.

راه های مقابله با افسردگی با استفاده از نورومدولاسیون

این روش با استفاده از لیزر و تشعشات نوری روی مغز انجام می‌شود. این روش با نفوذ به تارهای عصبی باعث بهبود بخش‌هایی که دچار آسیب شده‌اند کمک می‌کند. این روش که به آن تحریک بخشی مغز نیز گفته می‌شود روشی است  بازیکنان شطرنج و برخی از ورزشکاران قبل از بازی آن را انجام می‌دهند. این روش باعث ایجاد بافت جدید عصبی می‌شود. انعطاف ذهنی را بالا برده و یک روش درمانی خوبی را ارایه می‌دهد. این روش در چند جلسه در مطب پزشک با اتصال دو سیم التکریکی به مغز انجام می‌شود.

این روش برای درمان افسردگی‌های حاد که با روش دارویی درمان نمی‌شود استفاده می‌شود. اما بدانید این روش هم عوارض مخصوص به خود را دارد. چرا که بعد از گذشت زمان مجدد چنانچه رفتار خود را تغییر ندهید رشته‌های عصبی تخریب و حال قبل از پیدا خواهید کرد.

افزایش هوش هیجانی یکی از راه های مقابله با افسردگی

یکی روش‌های اصولی و ناشناخته و جدیدی که برای درمان افسردگی استفاده می‌شود مهارت‌های افزایش هوش هیجانی و مهارت فردی کنترل مشکلات و استرس است. این روش مانند سه روش بالا قابل برگشت نبوده و تاثیر بالایی در شرایط کاری و اجتماعی شما خواهد داشت. این روش اختیاری بوده و تصمیم استفاده از آن به عهده خود شماست. شرکت در این دوره برای همه آزاد بوده و هر کسی با هر جایگاه اجتماعی و فردی می تواند در این دوره‌های جذاب شرکت کرده و روش های کنترل احساسات را یاد گیرد.

شما در دوره آموزش هوش هیجانی و مدیریت استرس به صورت کامل  روش‌های افزایش هوش هیجانی یا همان هوش عاطفی خود برای بهره مندی از زندگی موفق با اساس تکیه بر توانایی‌های خود را پیدا خواهید کرد.مطالبی که در این دوره به شما آموزش داده می‌شود همراه با دیگر دانشجویان شرکت کننده است که با بازی‌های مختلف تیمی همراه است، شما مهارت‌های احساسی خود را شناخته و از یک زندگی شاد و شغلی بهره مند خواهید شد. برای سنجش میزان هوش هیجانی خود تست هوش رایگان EQ را انجام دهید.

 

دوره هوش هیجانی

 


پرسش و پاسخ :

علائم افسردگی دقیقاً چیست؟

بروز حالت های روانی و رفتاری از قبیل احساس ناراحتی، حس نا امیدی، عدم تحرک پذیری، حس سر خوردگی، علاقه نداشتن، از دست دادن لذت در فعالیت های زناشویی، سرگرمی یا ورزشی و همچنین اختلال در خواب از علایم افسردگی محسوب می شود.

افسردگی چه تاثیری در زندگی ما دارد؟

افسردگی یکی از بیمارهای جدی می باشد که در تمام مراحل زندگی افراد تاثیر بدی به جا می گذارد. اگر به موقع نسبت به درمان آن اقدام نشود  حتی ممکن است باعث بیمارهای گوارشی، اعصاب و میگرن هم شود.

در طول مدت افسردگی در مغز ما چه اتفاقی می افتد؟

بخش های مختلفی از مغز ما تحت تاثیر ماده خاکستری GMV کارآیی خود را از دست می‌دهد. بافت‌های سلولی آن تخریب شده و باعث بروز علایم روان پریشانه در مغز ما می‌باشد. با از کاهش کارآیی مغز تمام اندام‌های فردی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

آیا افسردگی روی رفتار و شخصیت فردی ما تاثیر دارد یا خیر؟

در مراحل ابتدایی این بیماری تاثیری ندارد ولی با عدم درمان و اصلاح روی رفتارهای ما در مواجه با مشکلات زندگی و شغلی تاثیر گذاشته و به یک فرد گوشه‌گیر تبدیل می‌کند.

 

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. با توجه به توضیحات متن بالا روش های ساده که می توانیم خود ما در محیط کار نسبت به مقابله با افسردگی اقدام کنیم شامل چه چیزی است.
    من متاسفانه از روی اجبار در شغلی کار میکنم که هیچ علاقه و تمایلی به کار آن ندارم اما مجبورم روی این کار بمونم تا بیکار نشوم. اگر ممکنه راهکاری که بتونم افسردگی و مقابله با شرایط کاری روی این کار ناخواسته را کسب کنم هم راهنمایی کنید.

    1. با توجه به توضیح کوتاه پیشنهاد می شود روی مهارت های فردی خود آموزش و کار کنید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی کامل صفحه مهارت فردی را مطالعه کنید.

    2. بازاریابی محتوایی همیشه جواب میده، اینکه یک مقاله مینویسید و طرح مشکل میکنید و محصول خودتون رو به عنوان راه حل اصلی ارائه میکنید خوبه اما بهتره خود ارزش محتوای مقالات هم ببشتر بشه، چون هدف از بازاریابی محتوایی فقط فروش نیست بلکه ساخت رسانه و مرجع و ساخت جایگاه فکری در ذهن مخاطب هست.

      1. در هر هفته ما دو مقاله جامع و علمی از منابع معتبر را روی سایت در حوزه های آموزشی قرار می دهیم، پرداخت به یک بعد آموزشی مربوط به فروش تنها هدف ما نیست چون در تمام مقالات ما نمی توانیم تمام مهارت های مربوط به کلاس را قرار دهیم. لذا به مرور در کنار دیگر محتوا مقالات جامع تری را برای شما عزیزان ارایه خواهیم داد.

  2. آموزش هزینه دارد. برای موفقیت در هر کاری باید هزینه کرد. نه پولی بلکه زمانی و احساسی. ما اجباری به شرکت در کلاس نزدیم و فقط راهکار ارایه دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا