معرفی کتابخانه

کتابخانه ایالت ویکتوریا

کتابخانه‌ ایالت ویکتوریا کتابخانه‌ی اصلیِ این ایالت، در شهرِ ملبورنِ استرالیا است. این کتابخانه در سال ۱۸۵۴ به عنوان کتابخانه‌ی عمومی ملبورن تاسیس شد و به این ترتیب قدیمی ترین کتابخانه‌ی عمومیِ استرالیا و یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی دنیا است. این کتابخانه همچنین پربازدید ترین کتابخانه‌ی استرالیاست و از سالِ ۲۰۱۸ تا کنون در لیست پربازدید ترین کتابخانه‌های دنیا در رتبه‌ی چهارم قرار گرفت.

کتابخانه‌ ایالت ویکتوریا

در این کتابخانه بیش از ۲ میلیون کتاب و همچنین ۳۵۰ هزار عکس، نسخه اولیه، نقشه و روزنامه وجود دارد که بسیاری از آنها در مورد تاریخچه و افتخارات ایالت ویکتوریا هستند.

ساختمانِ این کتابخانه طی سال های زیادی در مراحل مختلف با کنار هم قرار دادنِ فضاهای مناسب برای کتابخانه ، گالری هنری و موزه ساخته شد و این روند در نهایت در سال ۱۹۹۲ به پایان رسید.

کتابخانه ایالت ویکتوریا

این ساختمان بین سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۴ بازسازی شد و هزینه‌ی این بازسازی حدود ۲۰۰ میلیون دلارِ استرالیا بود. در این بازسازی تعدادی از فضاهای فعلیِ این ساختمان، از جمله محل نگهداریِ کتاب “آیینه‌ی جهان” و کلکسیونِ عکس های گالریِ کوئن ساخته شدند و پس از این بازسازی، کتابخانه‌ی ایالت ویکتوریا بعنوان یکی از بزرگترین ساختمان های ترکیبیِ کتابخانه، موزه و گالری در دنیا شناخته شد.

این کتابخانه از مهم ترین جاذبه های توریستیِ استرالیاست و به دلیل اتاق های مطالعه‌ی بسیاری که دارد، محل مطالعه‌ی محبوب بسیاری از دانشجوهای دانشگاه ویکتوریاست.

اتاق گنبدی کتابخانه

یکی از مشهورترین بخش های این کتابخانه، اتاق مطالعه‌ای به نام “اتاق گنبدی” است که توسط Norman G. Peebles طراحی و در سال ۱۹۱۳ ساخته شد. فضای این اتاق مناسبِ حدود ۶۰۰ نفر است و بیش از ۱ میلیون کتاب را در قفسه های خود نگهداری میکند.

اتاق مطالعه‌ی مشهور دیگری که در این کتابخانه وجود دارد، اتاقی به نام “اتاق شطرنج” است که علاوه بر اینکه مکانی زیبا برای مطالعه و نگهداری کتاب است، محل نگهداری تعداد زیادی اجسام مربوط به تاریخ و تدریس شطرنج نیز هست . از جمله‌ی این اجسام میتوان به مجموعه‌ای متعلق به کلکسیونِ شطرنجِ اندرسون که یکی از سه کلکسیون بزرگ شطرنج جهان در است، اشاره کرد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا