معرفی کتابخانه

کتابخانه‌ جورج پیبادی

کتابخانه‌ جورج پیبادی که در گذشته با نامِ “کتابخانه‌ی انجمن پیبادی شهر بالتیمور” شناخته می شد، کتابخانه‌ی تحقیقاتیِ متمرکز بر قرن ۱۹ دانشگاه جان هاپکینز است. کتاب های این کتابخانه برای عموم قابل استفاده‌ هستند و این هدف اصلیِ جورج پیبادی، بازرگان، بانکدار، سرمایه دار و خیّر آمریکایی بود که میگفت “کتاب های کتابخانه ها باید قابل استفاده برای هر کسی باشند که تمایل استفاده از آنها را دارد.”

معرفی کتابخانه‌ جورج پیبادی

بودجه‌ی ساخت کتابخانه‌ی انجمن پیبادی توسط جورج پیبادی (۱۷۹۵-۱۸۶۹) تامین شده بود. برنامه‌ی اولیه این بود که این کتابخانه در سال ۱۸۶۰ افتتاح شود، اما مشکلات ایجاد شده از جنگ داخلی، منجر به عقب افتادنِ افتتاح این کتابخانه به سال ۱۸۶۶ شد.

کتابخانه‌ جورج پیبادی
کتابخانه‌ جورج پیبادی

کتاب های این کتابخانه درمورد طیف وسیعی از علوم و موضوع ها نوشته شده‌اند، اما تمرکز آنها بیشتر بر قرن ۱۹ است، چون پیبادی عقیده داشت که کتابخانه باید پر از کتاب هایی باشد که درمورد جدیدترین علوم و یا مدرن ترین ادبیات نوشته شده‌اند. از بین کتاب های موجود در این کتابخانه، بسیاری در مورد ادیان، هنر،زبان انگلیسی، معماری،تاریخ، تاریخ آمریکا، زندگی نامه ها، ادبیات، جغرافی و سفرنامه هستند.

معماری داخلی کتابخانه‌ جورج پیبادی آن را به عنوان یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا به شهرت جهانی رسانده است و به آن “کلیسای کتاب ها” نیز گفته می شود. معمار این کتابخانه‌ی زیبا ادموند جی. لیند بوده است.

کتابخانه دارای 5 ردیف بالکن آهنی است که حاشیه آنها پر از کتاب است. این کتابخانه دارای یک طاق بلند شیشه ای مانند و یک نورگیر است که نور طبیعی تمام کتابخانه را محصور کرده است، کف آن نیز پوشیده شده از سنگ مرمر سیاه و سفید است. ارتفاع این کتابخانه  60 فوت تقریبا معادل 19 متر است.

کتاب های این مجموعه به بیش از 300 هزار جلد می رسد.

بین ماههای جولای و می سال ۲۰۰۴ این کتابخانه با هزینه‌ی ۱ میلیون دلار بازسازی و ترمیم شد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا