کتابخانه

معرفی کتاب همسایه میلیونر

معرفی کتاب همسایه میلیونر

کتاب همسایه میلیونر توسط  توماس جی استنلی که حاصل سالهای زیادی تحقیق و پژوهش روی بیش از 1000 میلیونر مختلف از سراسر دنیا می باشد که به صورت مصاحبه وار از سرگذشت تمام آنها تا رسیدن به ثروت گفتگو کرده است.

سوالاتی که در این کتاب پرسیده شده است بیشتر بر اساس اهداف و خواسته مصاحبه شوندگان است که چگونه از یک زندگی معمولی به یک زندگی ثروتمندانه رسیده اند. عادت، رفتارها، مدل های فکری و سبک و سیاق آنها همگی به صورت هوشمندانه ای در میان سوالات آورده شده است.

این کتاب سرشار از حقایق و ناگفته هایی است که کمتر اطلاعاتی می توانید در حوزه آن پیدا کنید. نکته جالب توجه این کتاب به دست آمدن ثروت از طریق پس انداز و سرمایه گذاری است. اصولی که کیوساکی در کتاب پدر پولدار و پدر فقیر به آن اشاره کرده است. چگونگی پیش بینی آینده، نترسیدن و ریسک کردن، فراگیری مهارت های روز، فرصت شناسی و مدیریت زمان از رازهای رسیدن به ثروت اندوزی بالا می باشد.

 توماس جی استنلی

 توماس جی استنلی کیست؟

توماس جی استنلی (Thomas J. Stanley)  نویسنده و نظریه پرداز آمریکایی است که در طول فعالیت حرفه ای خود چندین جایزه بزرگ مربوط به انتشار کتاب و نشر اخبار را برنده شده است.

توماس جی استنلی فارغالتحصیل رشته دکترای مدیریت کسب و کار dba از یکی از دانشگاه های گرجستان است. بعدها به عنوان مدرس فروش در دانشگاه گرجستان به عنوان استاد برتر مشغول فعالیت شد. وی در حوزه مشاوره چندین پروژه مختلف در حوزه مدیریت و بازاریابی و فروش برای شرکت ها و سازمان های مختلف بود.

بخشی از کتاب همسایه میلیونر :

درست است که پول نمی تواند شادی را بخرد، اما میلیونرها شاید بیشتر از بقیه می دانند که بهترین چیزها در زندگی رایگان هستند.

میلیونرها در اوقات غیرکاری، به مکان ها و مناطق جالب می روند یا تفریحات لوکس و گرانی می کنند. اغلب میلیونرها ترجیح می دهند با خانواده و دوستان خود باشند. در غیر این صورت، در فعالیت های گروهی و اجتماعی شرکت می کنند یا ورزش هایی مانند گلف بازی می کنند. بسیاری از میلیونرها زیاد برای روابط شخصی خود خرج نمی کنند. گرچه خسیس هم نیستند.

یکی از جذاب ترین فصل های کتاب ذهن ثروتمند مربوط به ارتباط بین شجاعت و ثروت است. میلیونرهایی که استنلی روی آنها تحقیق کرده در یک چیز مشترک هستند: اعتقاد به توانایی خود برای ثروت آفرینی و پول درآوردن. مردم بدون هدف در مورد اهمیت سرمایه گذاری در بازار سهام صحبت می کنند، اما، همانطوریکه استنلی به درستی اشاره می کند، افراد کمی به منبع ثروت فکر می کنند: یعنی ایده ای که چند نفر آن را به یک کسب و کار تبدیل کرده اند.

 

  • فصل اول

سبک زندگی محافظه‌کارانه
ثروت‌مندان واقعی
بودجه‌بندی سالانه خانواده و نوشتن آن
کنترل هزینه‌های اساسی
تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت
تخصیص زمان کافی برای برنامه‌ریزی
ویژگی‌های زندگی میلیونرها
با داشتن چه مقدار ثروت میلیونر می‌شوید؟

  • فصل دوم

تخصیص منابع برای کارآمدی بیشتر
رابطه مستقیم بین کنترل مخارج و ثروت اندوزی
یک نمونه از میلیونر‌ها

  • فصل سوم

الویت استقلال مالی
پز عالی جیب خالی
چه کسی پولدار می‌شود؟

  • فصل چهارم

والدین میلیونر پولی در اختیار فرزندان قرار نمی‌دهند
هدیه

  • فصل پنجم

آموزش به خانواده برای خودکفایی
پیروی کودکان از والدین

  • فصل ششم

روی بازار جدید تمرکز کنید

  • فصل هفتم

شغلی انتخاب کنید که بتوانید در آن مستقل باشید
حرفه و مهارت
کارآفرینی

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا