مقالات فروش

روش های استخدام تیم فروش

روش های استخدام تیم فروش

یکی از مواردی که وجه تمایز کسب و کارهای رقیب در بازار پر رقابت امروزی به شمار می رود، تیم فروش است. در حقیقت تیم های فروش می توانند فرآیند فروش را به درستی جلو برده و به نتیجه برسانند.

از این رو استخدام اعضای ماهر برای تیم فروش می تواند یک کسب و کار را در رقابت با رقبایش به برتری رسانده و سهم بیشتری برای آن کسب و کار در بازار ایجاد نماید. اما چگونه و بر اساس چه اصولی باید به استخدام اعضای تیم فروش اقدام کرد؟ در این مطلب قصد داریم اصول و نکات و روش های استخدام تیم فروش را خدمتتان شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خصوصیات کارکنان مناسب برای تیم فروش

بد نیست ابتدا با خصوصیات کارکنان مناسب برای تیم فروش آشنایی پیدا کرده و سپس به روش های استخدام تیم فروش بپردازیم. اولین مورد طبیعتا داشتن استعداد فردی تا حد قابل قبول می باشد. البته علاوه بر استعداد فردی لازم است افراد تیم فروش روحیه یادگیری بالا داشته باشند و هرگز خود را از آموزش بی نیاز نبینند. همچنین افراد تیم باید توانایی وحدت عمل درباره ی یک هدف را داشته باشند و همانند یک فرد با انگیزه بر روی هدف متمرکز شوند. این بدین معناست که حتما اعضای تیم فروش باید روحیه کار تیمی بالایی هم داشته باشند.

روش های استخدام تیم فروش، از موارد بسیار مهم برای کارمندان و مدیران منابع انسانی است، زیرا استخدام افراد با صلاحیت در آینده سازمان نقشی حیاطی ایفا می کند.

فرآیند استخدام تیم فروش

به طور معمول از جمله وظایف مدیر فروش، استخدام تیم فروش است. مثلا از روش های مختلف از جمله آگهی سایت های کاریابی یا جراید اعلام نیاز خود به نیرویی با توانایی های خاص را می نماید و از میان رزومه های ارسال شده به دنبال افرادی که بیشترین نزدیکی به خصوصیات مدنظرش را دارند گشته و تعدادی را برای مصاحبه دعوت می کند.

از آنجا که تیم فروش باید از کلیه روش های بازاریابی استفاده کنند، همین تماس با افراد متقاضی هم می تواند ملاکی برای انتخاب باشد. زیرا در تماس تلفنی نحوه صحبت کردن متقاضی نشان می دهد که وی چقدر توانایی بازاریابی تلفنی دارد. اما اصل قضیه در مصاحبه حضوری اتفاق می افتد که باید به مسائل مهمی مانند زبان بدن فرد متقاضی توجه فراوان شود.

در طول مصاحبه باید سوالات خاصی پرسیده شود که عبارتند از “معمولا چند ساعت کار می کنید؟” و “بالاترین موفقیت شما در فروش چه بوده  است؟” و “درباره فرصت های فروشی که از دست داده اید بگویید.” و “آیا محصولات یا خدمات ما را دوست دارید؟”

اینجا ارزش کاری کارشناسان مدیریت منابع انسانی برای کمک به فرآیند استخدام تیم فروش بیشتر نمایان می شود. استخدام کنندگان خدمت ارزشمندی به کسب و کار شما ارائه می کنند و برای یافتن کاندیدهای مناسب وقت و انرژی زیادی می گذارند.

با این حال، پیش از اینکه کارشناس منابع انسانی تان را به این کار بگمارید، باید شروط جبرانی تان را مشخص کنید تا طرح پرداختی تان را درک کند، این بدین معناست که اگر این فروشنده استخدام شده در مدت چندین هفته یا چندین ماه برای شرکت کاری انجام ندهد چه اتفاقی خواهد افتاد.

بدین منظور حتما باید کارشناسان منابع انسانی پیدا کنید که در حرفه شما تخصص دارند و با نیازهای ویژه این حرفه آشنایی کافی دارند و تیم فروش را بر اساس نیازها و المان های محصول یا خدمات ارائه شده در حرفه شما انتخاب می کنند. هرچه درباره بازیگران این عرصه بیشتر بدانید شاهد تفاوت بیشتری در یافتن استعدادهای جدید برای کسب و کارتان خواهید بود.

آموزش های پس از استخدام برای تیم فروش

طبیعتا باید برای رسیدن به اهداف سازمان افراد مستعد استخدام شده را طبق نیازهای سازمان یا کسب و کار آموزش های تخصصی داد. اولین مساله مهم آموزش تیم فروش در مورد ویژگی های محصولات و خدمات ارائه شده در کسب و کار می باشد.

عدم آگاهی کامل از کلیه زوایای محصول یا خدمات شرکت بدین معناست که تیم فروش در مواجهه با مشتریان بالقوه نمی توانند اطلاعات قانع کننده ای را در برابر سوالات مشتری ارائه نمایند و این خود یعنی ضعف تیم فروش. پس اولین مورد آموزش تخصصی در زمینه ویژگی های خود آن کسب و کار است. البته آموزش های عمومی دیگری از جمله زبان بدن و انواع بازاریابی از جمله بازاریابی تلفنی، ایمیلی، شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی نیز می تواند برای کارکنان تیم فروش ضروری باشد.

در اینجا چندین نکته وجود دارد که به شما در جذب و جذب فروشندگان مورد نیاز کمک می کند:

یک فضای کاری شاد و پویا ایجاد کنید.

مشاورین فروش می خواهند در یک سازمان با فرهنگ حمایتی کار کنند که کار را برای آنها سرگرم کننده کرده و پاداش هایی بالاتر و فراتر از دستمزد ارائه می دهد. انعطاف‌پذیری برنامه، تعادل بین کار و زندگی و استقلال از جمله عناصر اصلی هستند که فروشندگان دنبال استخدام از یک کارفرما به دنبال آن هستند.

خودتان را متمایز کنید

استخدام شکل دیگری از فروش است. همانطور که نمایندگان شما راه حل ها را برای خریداران متمایز می کنند، شما باید نقاط تمایز شرکت خود و سایر سازمان های فروش را شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

بسیاری از شرکت‌ها اهمیت برندسازی کارفرما، برای استخدام استعدادهای برتر فروش را درک می کنند. علاوه بر عوامل فرهنگی ذکر شده در یک سازمان، در توضیحات استخدام باید دلایلی که فروشندگاه می توانند به پیشرفت و موفقیت های بالایی برسند را درج کنید.

ارایه برنامه آموزشی و توسعه ای

بهترین فروشندگان، ذاتاً (و به درستی) جاه طلب و خود محور هستند. بنابراین، آنها برای پیشرفت مستمر انگیزه دارند و کارفرمایی می خواهند که فرصت هایی برای مربیگری، آموزش و پیشرفت فراهم کند. یکی از دلایلی که فروشندگان به سمت مدیری که نمایندگان را از نظر آموزش مهارتی توسعه می دهد گرایش پیدا می کند این است که آنها پتانسیل درآمد بلندمدت را به اندازه هزینه امروزی می بینند.

فروشندگان خوب می خواهند به فروشندگان عالی تبدیل شوند. آنها کسانی هستند که از شما در مورد آموزش فروش می پرسند. اینها افرادی هستند که باید آنها را پرورش دهید و نگه دارید.

فروشندگی حرفه ای همیشه با هم پیوند خورده اند، زیرا اگر مذاکره ای خوب انجام نشود منجر به فروش و نتیجه نخواهد شد. (روش های استخدام تیم فروش)

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا