مقالات بازاریابی و برندینگ

تغییر جدید در سرچ کنسول گوگل

تغییر جدید در سرچ کنسول گوگل نوامبر 2021

یک سال پیش که گوگل از نمایه گرافیکی سرچ کنسول خود را با نام Google Search Central رونمایی کرد، انتظار این را نداشت که کاربران از انتقال نسخه قدیم  نسبت به نسخه جدید استقبال کنند. لذا با توجه به فیدبک های مثبت از کاربران گوگل  تصمیم گرفت در تولد یکسالگی این ویژگی را بهبود و یک نمایه گرافیکی جدید به صفحه Google Search Central انجام دهد که اکنون می‌توانی این تغییرات را ببینید. همراه ما باشید تا بررسی کنیم علاوه بر تغییر ظاهری چه امکانات و تغییراتی در سرچ کنسول گوگل  در نوامبر 2021 ایجاد شده است.

تغییر جدید در سرچ کنسول گوگل نوامبر 2021

در جشن تولد یک‌سالگی سرچ کنسول 13 زبان محلی مختلف به موتور قدرتمند گوگل برای بهینه سازی نتایج اضافه شده است. افراد جدیدی در حوزه سئو با سرچ کنسول وارد همکاری شدند تا کیفیت بررسی محتوایی سایت‌ها بر اساس 200 فاکتور مهم سئو را بهبود ببخشند.

روزی نیست که تیم جان، لیزی و تیم توسعه Search Relations در بهبود عملکرد سرچ کنسول کمک نکنند. با مشاوره و فید بک‌های ارزشمندی که دادند باعث شد سرچ کنسول جدید گوگل پر قدرت‌تر از سال قبل شروع کند. و با بهبود داده محوری ربات های گوگل و عوامل سئو گوگل سعی کرد برنامه‌هایی که برای رتبه بندی سایت‌ها اجرا کرده است عادلانه و کاملا مطابق با کاربر محوری باشد.

تغییرات و اصلاحات جدید سرچ کنسول 2021

اصلاحاتی که در سرچ کنسول جدید انجام داده شده است، شامل موارد است :

  1. بهبود خزش ربات‌های گوگل از طریق robots.txt
  2. بهبود دستورالعمل های وضعیت HTTP و خطاهای شبکه و DNS در جستجوی Google ( اهمیت سایت‌های دارای پروتکل معتبر https )
  3. بهبود شناسایی و تمایز تغییر مسیر سایت‌ها
  4. بهبود موتورهای جستجوی گوگل
  5. تجهیز صفحه سرچ کنسول به 13 زبان مختلف محلی و بهبود ترجمه آن
  6. بهبود نسخه جدید گوگل کروم و بهینه سازی آن

 

تغییر جدید در سرچ کنسول گوگل سال 2022

اهمیت Google Passage Ranking در سال 2022 روی سرچ کنسول در بهینه سازی و سئوی سایت اهمیت زیادی داده شده است. تکنولوژی Passage برای رتبه بندی صفحه های سایت به صورت مستقل عمل می‌کند. جالب است که 7 درصد از نتایج جستجو تحت تاثیر این روش گوگل قرار گرفت. برای مواجه و طی کردن چالش های گوگل در سال 2022 روی این موارد کار کنید :

  • با توجه به اهمیت رتبه بندی مجزا در نتایج جستجو حتما محتوای خود را کوچک سازی کنید. برای انجام کار روی تگ های H2 , H3 اهمیت بیشتری دهید. می توانید با تگ کردن مطالب به بخش های کوچکتر در فرآیند رتبه بندی Google Passage Ranking موفق عمل کنید.
  • محتواهایی که طولانی است را تا دو برابر افزایش دهید. استفاده از پاراگراف های طولانی در هر بخش بندی کوچک در بهینه سازی محتوای طولانی برای گوگل اهمیت پیدا کرده است. دیگر نمی تواند با اضافه کردن 100 کلمه یا 300 کلمه مقاله خود را به روز برای گوگل معرفی کرد.
  • روی Featured Snniped کار کنید. در سیستم مدیریت وردپرس در یاست در بخش Snniped حتما از تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. صفحاتی دارای رتبه خواهد بود که بتوانند حداقل از یکی از کلمات پر جستجوی گوگل در داخل Snniped استفاده کنند.

پیشنهاد ما برای مطالعه : چگونه یک وب سایت را طراحی کنیم؟

 

  • روی بهبود نتایج جستجوی تصاویر خود کار کنید. پیشنهاد می شود عکس های موجود در صفحات سایت خود را بهینه سازی کنید. گوگل از تصاویر برای ملاک ارزش دهی به صفحات وب آگاه شده و به تصاویری که یونیک و دارای توضیح مختص به هر پاراگراف باشد اهمیت میدهد. پس تگ های تصاویر محتوای خود متناسب با تگ های H استفاده شده در متن محتوای سایت استفاده کنید.
  • اعتبار دامنه یا (Domain Authority) دوباره اهمیت گرفته است. پس در تولید محتوا سعی کنید از نویسندگانی استفاده کنید که متخصص در حوزه موضوع محتوایی هستند. همچنین روی لینک سازی های خارجی و نیز Off Page سایت خود بیشتر دقت کنید. گوگل حساسیت بالایی در سال 2022 روی سئوی خارجی سایت ها پیدا کرده است.
  • ویدیو را فراموش نکنید. سعی کنید برای محتوای خود از ویدیو های آموزشی استفاده کنید . ویدیو های سایت ار بهینه سازی کنید و تا حد ممکن برای آنها زیر نویس بارگذاری کنید. ویدیو در نتایج گوگل برای سایت شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

برای مطالعه بیشتر : 11 شغل اینترنتی پر درآمد در ایران

 

چه چیزهای از نظر ساختاری در نسخه جدید سرچ کنسول بهبود یافته است.

قدرت جستجوی سرچ کنسول را از محوریت انگلیسی به زبان های محلی بهبود دادند. 23 درصد سرچ کنسول گوگل روی نسخه‌های انگلیسی سایت‌ها متمرکز است و مابقی بر اساس زبان محلی بهبود یافته است. دیگر بهبود بر اساس نرخ کلیک شامل نقشه سایت (+99٪ کلیک)، robots.txt (+27٪ کلیک)، HTTPS (+66٪ کلیک) می‌باشد.

مشکلات بسیاری برای بهبود 13 زبان مختلف سرچ کنسول به وجود آمد و زمان زیادی صرف شد تا نتایچ جستجو هدف محوری باشد. تنها مشکل پیش رو سایت‌هایی با برنامه نویسی شکسته پایتون بود. RSS هنوز همان محبوبیت قدیمی را حفظ کردند. هدف این است که و مدیران سایت‌ها را از متمرکز بر تولید محتوای سئو گوگل به تولید محتوای کاربر محوری سوق دهیم. و این برنامه را با قدرت پیش می‌بریم. برنامه‌های جدیدی بر اساس فید بک کاربران در حال انجام است که به محض به روزرسانی در ادامه همین پست به اطلاع خواهد رسید.

 

موسسه کسب و کار آیا دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا