کتابخانه

معرفی کتاب مدیر عالی + دانلود خلاصه کتاب

its the manager

معرفی کتاب مدیر عالی + دانلود خلاصه کتاب

کتاب مدیر عالی نوشته جیم کلیفتون و جیم هارتر می باشد که با موضوع بهبود رفتار سازمانی به شما کمک می‌کند بتوانید برای داشتن عملکرد مناسب و دستیابی به اهداف‌ خود به سرمایه‌های انسانی متخصص، اخلاق مدار و با استانداردهای مطابق با فرهنگ متعالی در سازمان برسید.
در این شرایط، مدیریت سرمایه‌های انسانی در جذب، پرورش و نگهداشت سرمایه‌های انسانی دخیل است و کارایی و اثربخشی هر سازمان به معنای توانایی مدیران آن در چگونگی تخصیص و به‌کارگیری این سرمایه‌ها در موفقیت سازمان است.

 

کتاب مدیر عالی ضمن تأکید بر این موضوع با ارائه بیش از ۵۰ یافته غیرمنتظره در پنج بخش مختلف شامل: استراتژی، فرهنگ، برند استخدامی سازمان‌ها، گذار از رئیس به مربی (کوچینگ)  و ترسیم آینده کار، به‌صورت مجزا به تشریح و دستاوردهای ویژه‌ای که در تحقیقات گسترده مؤسسۀ گالوپ به دست آمده است، می‌پردازد.

بخش های از کتاب مدیر عالی در یک نگاه خلاصه :

چرا تغییر سازمانی سخت است؟  به دلیل اینکه انسان ها عمدتا عضو گروه های کوچک یا اصلاحا قبایل بودند در یک قبیله هر یک از اعضا نقش و انگیزه هایی برای ایجاد ارزش به عهده دارند و بقیه قبلیه در گروه نقش هر فرد بود. لذا کلمه ما بودن در مقابل من یکی از دلایل سخت بودن تغییر فرهنگ در سازمان است.

پنج سوال برای معارفه  کارمندان جدید :

  1. ما در اینجا چه چیزی باور داریم؟
  2. نقاط قوت من چیست؟
  3. نقش من چیست؟
  4. شرکای من چه کسانی هستند؟
  5. آینده من در اینجا به چه شکل خواهد بود؟

پس از به خدمت گرفتن کارمندان تازه وارد و زمانی که آنها به استخدام سازمان در می آیند، تغیری اتفاق می افتد. اما چطور ممکن است شخصی که زمانی بی تفاوت از جلوی سازمان شما رد می شد به یکباره جزی از کارمندان سازمان شما می شود؟

شما می توانید بر اساس فرهنگ سازمانی خود رویکرد مختلفی برای معارفه کارمندان تازه وارد در نظر بگیرید. برخی از سازمان ها بر ساختن پیوندهای اجتماعی تمرکز دارند؛ در حالی که برخی دیگر با حس مسئولیت پذیری به افراد اجازه می دهند با خودشان کارها را سرو سامان دهند.

فرهنگ سازمانی چیست؟

آغاز فرهنگ هدف شماست و این پرسش که چرا در کسب و کار فعلی هستید. آیا سازمان شما سرزنده و پویاست، یا نفس هایش به دلیل مدیرانش به شماره افتاده است؟ در حالی که رهبران سازمان می توانند اهداف خود را به روشنی بیان کنند، در حالی که اغلب کارمندان از بیان اهداف خود عاجزند.

تنها 27 درصد از کارمندان به ارزش های شرکت خود معتقدند. این نوع نگرش یعنی قطع ارتباط کارمندان با سازمان که قطعا تاثیر منفی بر همه ارکان خواهد داشت. فرهنگ یعنی اینکه چطور کارمندان و مشتریان سازمان شما را ببینند. برند شما را بشناسند. فرهنگی در سطح جهانی که با استعدادترین کارمندان شما را به خلق تجربه مشتری ترغیب می کند.

فرهنگ سازمانی اعتبار، عزت، شرافت رهبری ، پرسونای، شخصیت و رفتار سازمان شما در نزد دیگران است. اهمیت و جایگاه فرهنگ سازمانی در کتاب مدیر عالی مورد بحث قرار گرفته است تا به شما از مزایا و معایب داشتن فرهنگ سازمانی بگوید.

 

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا