معرفی دانشگاه

دانشگاه هاروارد ایالات متحده

دانشگاه هاروارد ، تاسیس شده در سال ۱۶۳۶ میلادی، قدیمی ترین موسسه آموزشی در ایالات متحده‌ی آمریکا است و ساختمان اصلی آن در ایالت ماساچوست قرار دارد. هاروارد حدود ۲۱ هزار دانشجو، ۲۴۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۳۲۳ هزار فارغ‌التحصیل دارد.

ایالات متحده همواره بعنوان مقصد اول دانشجویان برای ادامه‌ی تحصیل در مقاطع مختلف شناخته شده است. از جمله دلایل اصلی محبوبیت تحصیل در آمریکا می توان به پیشرفتِ علمی دانشجو ها، تنوع موقعیت های آموزشی، تکنولوژی به روز، موقعیت های تحقیقاتی، خدمات پشتیبانی برای دانشجو های بین المللی، اعتبار جهانی مدارک تحصیلی، و چشم اندازهای های شغلی بلندمدت اشاره کرد.

دانشگاه هاروارد ایالات متحده

این دانشگاه در جهان به برتری در آموزش و پژوهش شناخته شده است و در تربیت مدیران و سیاست مدارانی که در سطح جهانی تاثیرگذار هستند سابقه‌ی چندین و چند ساله دارد.

دانشگاه هاروارد ایالات متحده
دانشگاه هاروارد ایالات متحده

دارایی های دانشگاه هاروارد حدود ۴۰ میلیارد دلار ارزشگذاری شده است، و بدین ترتیب ثروتمند‌ترین سازمان آموزشی دنیاست. با اینکه شهریه‌ی این دانشگاه بالاست، این داراییِ دانشگاه باعث می شود بتوانند دانشجوهای برتر را بدونِ شهریه و با اعطای کمک هزینه‌ی بدونِ بهره در دانشگاه ثبت نام کنند.

کتابخانه‌ی هاروارد یکی از بزرگترین کتابخانه های آموزشی دنیا است و از ۷۹ ساختمانِ جدا از هم و حدود ۲۰ میلیون کتاب تشکیل شده است.

در میانِ فارغ‌التحصیلانِ هاروارد ۸ رئیس جمهورِ آمریکا، ۱۸۸ نفر از میلیاردر های جهان و ۱۶۰ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل قرار دارند.

همچنین میان دانشجویان و اساتید هاروارد ۱۰ برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، ۴۸ برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر و ۱۰۸ دریافت کننده‌ی مدال المپیک (۴۶ مدال طلا، ۴۱ مدال نقره و ۲۱ مدال برنز) وجود دارند.

دانشگاه هاروارد مرکز تحقیقاتی و آموزشی بسیار بزرگی است و امکان تحصیل در ۵۰ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۳۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۲ رشته پروفسوری فراهم می‌کند.

مرکز رتبه بندیِ آکادمیک دانشگاه های دنیا (ARWU) هر سال بدون استثنا دانشگاه هاروارد را در رتبه‌ی اول قرار داده است. این دانشگاه همچنین رتبه‌ی اول را در تمامیِ رتبه بندی های دانشگاهی (Times, QS, SCimage) بدست آورده است.

از فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه میتوان به اسم های زیر اشاره کرد:

  • تئودور روزولت، ۲۶ امین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
  • هِلِن کِلِر، نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی
  • جان اِف کندی، ۳۵ امین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
  • جورج بوش، ۴۳ امین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
  • بیل گیتس، تاسیس کننده‌ی مایکروسافت
  • بان کیمون، رئیس سابق سازمان ملل
  • میشل اوباما، بانوی اولِ سابقِ ایالات متحده آمریکا
  • باراک اوباما، ۴۴امین رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا
  • مارک زاکربرگ، تاسیس کننده‌ی فیسبوک

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا