مقالات مدیریت و رهبری

راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود

راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود ترسناک است، زیرا رکود اقتصادی ترسناک است. مصرف کنندگان هزینه ها را محدود می کنند، شرکت ها هزینه ها را کاهش می دهند و همه ما مشتاقانه منتظر بهبود اقتصاد هستیم. در چنین شرایطی، به نظر می رسد عرضه یک محصول جدید، یک تلاش گران قیمت و نامطمئن به نظر می رسد.

اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که محصولاتی که در دوران رکود عرضه می‌شوند در چندین معیار مهم عملکرد بهتری دارند.

8 دلیل اصلی برای راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود

1. پیدا کردن راه حل برای مشکلات جدید

دوران سخت اقتصادی منجر به مشکلات جدیدی می شود. این مشکلات ناشی از نیاز یا درد فعلی است که مردم احساس می‌کنند و اغلب راه‌حلی در دسترس ندارند.

درک کنید که مصرف کنندگان اکنون چگونه با این مشکل برخورد می کنند و چه کسی بهترین راه حل فعلی را ارائه می دهد.

روی موقعیت کسب و کار، محصول یا خدمات خود به عنوان راه حل جدید و بهتر تمرکز کنید. حتی اگر جایگزین‌هایی در دسترس است، نشان دهید که چگونه راه‌حل شما فوری‌تر، قابل اطمینان‌تر، مقرون به صرفه‌تر و غیره است.

مثلا در دوران  COVID-19، احتمالاً بهترین راه برای نزدیک شدن به یک ایده تجاری جدید شروع از راه دور، تحویل بهداشتی و سریع بود.

2. ارزان تر، بهتر، سریع تر

به‌عنوان یک کسب‌وکار نوپا، این احتمال وجود دارد که شما از خانه خود شروع کنید، حداقل کارمندان و هزینه‌های سربار بسیار کمی در این مرحله داشته باشید. این ترکیب شما را در موقعیتی عالی برای ارائه راه حلی ارزان قیمت و جلب نظر مشتریان قرار می دهد.

در یک رکود اقتصادی، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان به طور یکسان به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند. اگر بتوانید در صرفه جویی در هزینه آنها کمک کنید و آن را با خدمات بهتر یا زمان تحویل سریعتر ترکیب کنید، شانس خوبی وجود دارد که آنها را به مشتریان بلندمدت تبدیل کنید.

اکنون می توانید با آنها رابطه برقرار کنید و به طور بالقوه آنها را به حامیان تجارت خود تبدیل کنید. همانطور که اقتصاد بهبود می یابد، همیشه می توانید به دنبال افزایش قیمت ها یا اضافه کردن خدمات جدید باشید که این مشتریان به دلیل اینکه قبلاً به آنها کمک کرده اید، مایل به پذیرش آنها هستند.

3. فضای بیشتر برای رقابت

اگر قبلا می‌خواستید یک کسب‌وکار راه بیندازید، اما همیشه فکر می‌کردید این صنعت، خیلی شلوغ است. اکنون در زمان رکود، فرصت ایده‌آلی برای ورود به بازار است.

هم شرکت‌های بزرگ و هم کسب‌وکارهای کوچک‌تر برای سازگاری و بقای خود به روش‌های مختلف تلاش می‌کنند، به این معنی که رقابت و بازار شما اکنون در برابر یک تازه وارد آسیب‌پذیر است.

اگر بتوانید از موقعیت ناب خود استفاده کنید و با کار از خانه شروع کنید، شانس بیشتری برای مقابله با طوفان اقتصادی وجود دارد.

از مشتریان احتمالی بپرسید: “احساس می کنید که شرکت X در طول این بحران به شما خدمات می دهد؟” و “آرزو دارید که آنها چه کاری متفاوت انجام می دادند؟” پاسخ به این سؤالات می تواند به شما کمک کند تا موقعیت بهتری برای جلوگیری از اشتباهات مدیران فعلی و ارائه راه حل بهتر برای مشتریان فعلی داشته باشید.

4. لوازم و مواد ارزان قیمت

با ادامه روند ارزان‌تر شدن کالاها، در شرایط رکود، شرکت‌ها احتمالاً محصولات، دارایی‌ها یا تجهیزات را با هزینه بسیار کمتری می‌فروشند. وقتی تازه شروع به کار می‌کنید، این می‌تواند به کاهش هزینه‌های اضافی مانند اجاره دفتر و نرم‌افزار، و همچنین خریدهای شروع یک‌باره مانند لپ‌تاپ، چاپگر و غیره کمک کند.

اگر کسب‌وکاری را از خانه شروع می‌کنید، این فقط بر بخشی از هزینه‌های بزرگ‌ شما تأثیر می‌گذارد، اما اگر هزینه‌های سربار هنگفت در گذشته نگران‌کننده بوده یا حتی مانع از شروع کار شما شده باشد، همچنان می‌تواند سودمند باشد. 

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فروشندگان، شرکای تجاری و تامین کنندگانی را که نیاز به جابجایی موجودی یا ثبت نام مشتریان جدید با نرخ کاهشی دارند، شناسایی کنید. این به طور بالقوه می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه ها کمک کند و حتی در مورد قراردادهای پرداخت بلندمدت که پس از شروع به بهبود اقتصاد باقی خواهند ماند، مذاکره کنید.

5. گزینه های اعتباری بهتر

از آنجایی که کسب‌وکارها به دنبال گزینه‌های اعتباری نوظهور مانند برنامه حمایت از چک و اقساط وصول نشده و و وام‌های حمایتی خرید کالا و خدمات هستند، شما باید به گزینه‌های اعتباری سنتی تری نگاه کنید.

این احتمال وجود دارد که بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری اکنون نرخ‌های بهره را کاهش دهند. این خبر خوبی برای کسانی است که تازه شروع به کسب و کار کرده‌اند، زیرا وام‌ها و کارت‌های اعتباری اکنون جریمه کمتری دارند و همچنین احتمال محدودیت‌های اعتباری بالاتر را دارند.

به خاطر داشته باشید که اگر در نهایت وام دریافت کردید، باید یک طرح تجاری قوی مبتنی برا وام‌دهندگان داشته باشید. این نه تنها به پشتیبانی از درخواست شما کمک می کند، بلکه به شما اطمینان می دهد که بلندمدت فکر می کنید و می دانید که چگونه بودجه را به طور موثر مدیریت کنید. 

بودجه‌ها را تنظیم کنید، پیش‌بینی‌های متعدد را آزمایش کنید و به راحتی برنامه‌تان را برای سرمایه‌گذاران آماده کنید، بدون اینکه دانش خلاقانه بیرونی یا تلاش اضافی از جانب شما انجام شود.

6. دسترسی به صندوق های سرمایه گذاری

چیزی که معمولاً در طول یک بحران مالی به پایان نمی رسد، سرمایه گذارانی است که به دنبال تأمین مالی استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک هستند. اغلب اوقات، سرمایه‌گذاران فرشته به دنبال چشم‌اندازهای امیدوارکننده‌ای هستند که به آنها اجازه می‌دهد پول را از بازار سهام خارج کرده و به یک سرمایه‌گذاری بالقوه پول‌ساز منتقل کنند.

این نه تنها امنیت بیشتری را برای آن‌ها فراهم می‌کند، حتی اگر استارت‌آپ‌ها ذاتاً پرخطر باشند، بلکه فرصت‌های بیشتری را برای شما و کسب‌وکارتان فراهم می‌کند تا بودجه بیشتری دریافت کنید. اکنون نکته کلیدی که باید هنگام ارائه پیشنهاد برای سرمایه گذاران در نظر داشته باشید این است که باید یک خلاصه اجرایی کامل برای بررسی، در دسترس داشته باشید.

همچنین می‌خواهید روی نحوه عملکرد کسب‌وکارتان در شرایط رکود اقتصادی تمرکز کنید و چگونه از برخی از نکات قبلی در این مقاله برای کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات بهتر و غیره استفاده می‌کنید.

مطمئن باشید که می توانید موقعیت بازار، مزیت رقابتی خود را نشان دهید. علاوه بر این، شما می خواهید برنامه ریزی مالی داشته باشید که نشان می دهد کسب و کار شما چگونه پس از بحران عمل می کند و نشان می دهد که فکر بلندمدت را در سناریوهای متعدد قرار داده اید.

این می تواند به کسب و کار شما کمک کند که ریسک کمتری داشته باشد و به سرمایه گذاران بالقوه این اطمینان را می دهد که این فقط یک برداشت سریع برای کسب درآمد در بازار نزولی نیست.

7. رقابت کمتر در ورود به بازار

کسب‌وکارهای تثبیت‌شده در حال رونق هستند و استارت‌آپ‌های بیشتری برای راه‌اندازی یا گسترش کسب‌وکارشان شانس می‌آورند. همه اینها ظاهراً در یک بحران تبخیر می شوند، اما عملاً فضایی را برای کسانی که مایل به استفاده از فرصت هستند باز می گذارد. این واقعیت که شما ذاتاً رقابت کمتری برای ورود به بازار خواهید داشت، یکی از مزایای اصلی شروع یک تجارت در دوران رکود است.

لازم نیست نگران باشید که تازه واردها از موقعیت شما استفاده می کنند و در عوض می توانید روی رقابت تمرکز کنید. با این حال، در نهایت باید این را در نظر بگیرید و باید از این مزیت برای آماده سازی کسب و کار خود برای رقابت بیشتر و بیشتر پس از بهبود بازار استفاده کنید.

8. برای موفقیت طولانی مدت تنظیم کنید

ایجاد تعادل بین مزایای کوتاه مدت راه اندازی در یک بحران با برنامه ریزی بلندمدت پس از بحران برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. با این حال، آنقدرها هم که تصور می‌کنید دشوار نیست، عمدتاً به دلیل این واقعیت است که در زمان‌های تنگ در حال ساختن یک تجارت هستید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که بر روش های برنامه ریزی ناب تکیه می کنید و به طور منظم استراتژی خود را بر اساس عملکرد، بازار و رفتار مصرف کننده تنظیم می کنید.

اگر علاقمندید از زبان پاتریک دیوید، کارآفرین موفق ایرانی آمریکایی در مورد دلایل مهم راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود بشنوید، حتما توصیه میکنیم ویدیوی جذاب او را در یوتوب با عنوان “Reasons To Start A Business During A Recessionتماشا کنید.

10 دلیل برای راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود از زبان پاتریک دیوید
10 Reasons To Start A Business During A Recession

جمعبندی از راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود

از این مقاله در می یابیم راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود، یک ریسک حساب شده است و می تواند برای کارآفرینانی که آمادگی لازم برای شرایط رکود را دارند گزینه جذابی باشد.

در صورتیکه علاقمند به راه اندازی کسب و کار در شرایط رکود هستید، پیشنهاد می کنیم با شرکت در دوره بیزینس کوچینگ دکتر یحیی علوی یک برنامه ریزی حساب شده برای ورود به بازار داشته باشید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا