کتابخانه

معرفی کتاب گاو بنفش

purple cow book

معرفی کتاب گاو بنفش

در کتاب گاو بنفش می خوانیم

کتاب گاو بنفش یکی از شاخص ترین کتاب های قرن اخیر و نوشته ست گادین، نویسنده، کارآفرین و سخنران آمریکایی تبار است. سخن اصلی ست گادین در این کتاب پیرامون متفاوت بودن برای رسیدن به موفقیت است. او در این کتاب بیان می کند که این انتخاب شماست تا متفاوت باشید و به چشم بیایید یا اصلا دیده نشوید. گادین سال ها در زمینه بازاریابی فعالیت نموده و با نگارش این کتاب سعی نموده تا این انگیزه را در مخاطب ایجاد کند تا یک گاو بنفش و متمایز در هر فعالیتی که دارد ایجاد کند تا راه موفقیت را برای خود هموار سازد.

ارزش آفرینی در واقع تمایز نسبت به دیگران است.

وقتی کتاب گاو بنفش را مطالعه می کنیم در می یابیم که گادین معتقد است، تبلیغات همانند گذشته اثر بخشی خود را از دست داده اند و آنچه بهترین تبلیغات برای یک محصول یا خدمت محسوب می شود، در واقع ” تمایز نسبت به دیگران ” است.

ست گادین در یک کلام بازاریابی درست و اصولی را ” ایجاد تفاوت و خلق کاری نو ” بیان می کند. مطالب کتاب سمت و سوی اجرایی دارد و از چگونگی متمایز شدن سخن می گوید. این که شرکت های بزرگ مانند اپل و مایکروسافت چه داشته اند که به اینجا رسیده اند. نکته جذاب این کتاب ارائه داستان ها و تجربیات واقعی است که تفاوت این کتاب با دیگر کتاب های این مجموعه در حوزه فروش حرفه ای است.

گادین در مقدمه کتاب می گوید: هدف من از نگارش کتاب گاو بنفش در واقع این بوده است که این مسئله را باز کنم که افزایش تمایل به کارهای متفاوت و شگفت انگیز، باعث خطرات بیشتر نمی شود بلکه ایمنی بیشتر به ارمغان می آورد. قصد کلی من این بود که این مسئله را روشن کنم که روشهای قدیمی جز شکست نتیجه ای ندارند و آنچه ضروری است، خلق روشهای چشم گیر است که ارزش صحبت کردن دارند.

ست گادین seth godin
ست گادین seth godin

درباره نویسنده:

ست گادین seth godin نویسنده و سخنران 58 ساله آمریکایی است که به  کارآفرین عصر اطلاعات معروف است و تا کنون 18 کتاب ارزشمند در زمینه های بازاریابی، رهبری سازمان و تبلیغات به رشته تحریر در آورده است. گادین مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد اخذ کرده است و شهرت وی به علت تاسیس شرکت ‘Yoyodyne’ است که به واسطه آن با شرکت های بزرگی همچون ولوو، مایکروسافت و سونی موزیک همکاری داشته است. یاهو بعدها این شرکت را از گادین خرید و او را به سمت رئیس بازاریابی اجازه ای (permission marketing) برگزید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا