دیگر مقالات

6 مزیت سرمایه گذاری در بورس

6 مزیت سرمایه گذاری در بورس

بورس یک کلمه فرانسوی است که معادل فارسی آن بها بازار است و به یک بازار سازمان یافته اطلاق می شود که در آن امور مختلفی از جمله خرید، فروش و قیمت گذاری کالاها، خرید و فروش انواع ارزهای خارجی و همین طور خرید و فروش انواع اوراق بهادار شرکت ها در آن انجام می پذیرد. بورس عموما به دو نوع بورس کالا و بورس اوراق بهادار تقسیم می گردد. در بورس کالا همان طور که از نامش پیداست، کالا رد و بدل گردیده و در بورس اوراق بهادار، سهام شرکت ها و اوراق بهادار مورد تبادل قرار می گیرد. در سال ها و ماه های اخیر و با توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کشور عزیزمان ایران رخ داده است، بورس نشان داده است که امن ترین محل برای سرمایه گذاری در کشور است. در ادامه مطلب ” 6 مزیت سرمایه گذاری در بورس “ با مدرسه کسب و کار آیا همراه باشید.

ارزش بازار بورس به عددی بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبلش رشد 16 درصدی داشته است. شاخص بورس 98 درصد رشد را تجربه کرد

همان طور که ذکر گردید در سال ها و ماه های اخیر به دلیل تحریم های آمریکا و مشکلات اقتصادی دیگری که برای کشور به وجود آمده است، بازارهای مختلف مانند بازار طلا و سکه، بازار ارز و دیگر بازارها نوسانات بسیاری را متحمل شده اند که ریسک سرمایه گذاری در آن ها را بالاتر از قبل برده است. لذا سوال اینجاست اکنون که کشور با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند، امن ترین سرمایه گذاری را در چه حوزه ای می توان انجام داد؟ پاسخ این سوال بازارا بورس است، زیرا این بازار نشان داده که در بدترین نوسانات هم سودآوری خود را حفظ نموده و کمتر تحت تاثیر نوسانات که عامل خارجی هم دارند قرار گرفته است.

پس از سقوط 15 هزار واحدی شاخص بورس در روز شنبه، خبر ها حاکی از این است که این سقوط دوامی نداشته است. بورس به روال عادی بازگشت

سرمایه گذاری در بورس مزیت های فراوانی دارد که در ادامه به 6 مورد از مزیت های سرمایه گذاری در بورس می پردازیم:

1- بورس قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد.

2- سرمایه شما در مقابل تورم و نوسانات حفظ می گردد.

3- بورس پتانسیل بالایی برای کسب سود دارد، البته اگر با دانش در آن فعالیت کنید.

4- بورس این امکان را به شما می دهد تا با هر مبلغی در آن سرمایه گذاری را آغاز کنید.

5- بازار بورس مستقیما توسط قانون حمایت می شود، امکانی که برای دیگر بازار ها بسیار بسیار کمتر وجود دارد.

6- شما به عنوان خریدار سهام می توانید در اداره شرکتی که سهام آن را خریداری نموده اید، مشارکت داشته باشید.

 

پیش بینی دقیق بورس توسط دکتر یحیی علوی

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا