مقالات فروش

۳ راهکار کاربردی و موثر برای کنار زدن رقبا

دیده شدن و مطرح شدن به عنوان یک برند موفق و صاحب امتیاز یکی از مهم ترین اهداف هر کسب و کاری است که امروزه در بازارهای داخلی و خارجی در حال فعالیت است، اما مسئله حائز اهمیت مشکلاتی است که در مسیر برندسازی وجود دارد و سبب دشوار شدن این هدف بسیار بزرگ شده است. اگر بخواهیم به یکی از عوامل موثری که در دشواری دیده شدن برند موثر است اشاره کنیم، تعدد رقبا و اشباع بازار از برندهای جدید است.

از این رو همه روزه شاهد تولد جدید یک برند و همچنین یک رقیب جدید برای برندتان خواهید بود، اما آنچه سبب موفقیت شما می گردد کنار زدن سایر رقبا و دیده شدن میان انبوهی از برندها است.

بیشتر بخوانید: اهمیت کوچینگ فروش در دیده شدن برند 

بدین منظور قصد داریم به چند نمونه از مواردی که سبب موفقیت در امر برندینگ می‌شود اشاره کنیم و دریابیم چه عواملی می‌تواند در مسیر به کمک صاحبان کسب و کارها بیاید.

چگونه می توان از سایر رقبا پیشی گرفت و جایگاه ثابتی را برای خود رقم زد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت راهکارهای متعددی جهت برندینگ و دیده شدن برند وجود دارد که اگر بخواهیم به یکی از ارکان اصلی که می تواند در این امر موثر باشد اشاره کنیم، فروشندگی و نهایی سازی است که در این دوره فروش می‌توان آن را بصورت کامل فرا بگیرید.

فروشندگی و نهایی سازی از مهارت هایی است که کمتر برندی به تکنیک های آن اشاره می کند زیرا تنها گمان می کنند که این مهارت می تواند در امر سودآوری موثر باشد اما باید گفت که فروشندگی و نهایی سازی نه تنها سبب سودآوری می شود بلکه یکی از مهمترین مهارت هایی است که اگر بخوبی از آن استفاده گردد می تواند نقطه قوتی باشد نسبت به سایر رقبا که در نهایت به فرآیند برندسازی سرعت می بخشد.

راهکارهای متعددی جهت برندینگ و دیده شدن برند وجود که توسط صاحب نظران کسب و کار و همچنین فروش پیشنهاد می گردد اما می توان به معدود تکنیک هایی اشاره کرد که بتواند در امر دیده شدن برند بطور واقعی موثر باشد، بدین منظور ما قصد داریم که تمامی تکنیک های غیر کاربردی را کنار بگذاریم و تنها به تکنیک هایی اشاره کنیم که می تواند برای برند شما مفید و سود آور باشد و همچنین به تمامی شاخه های برندینگ و فروش مرتبط باشد که در ادامه چندین سرفصل ها و استراتژی های آن را بیان خواهیم کرد.

۱- نیازهای مشتری را با اطمینان دریابید

یکی از مهمترین عواملی که از گام های اساسی است در امر محبوبیت یک برند و در نهایت بر فروش یک محصول تاثیرگذار است و منتهی به سودآوری می گردد، شناخت کامل از نیازهای مشتریانتان است.

کسب و کارتان را متحول کنید

 

مشتریان شما زمانی که به شما مراجعه می کنند برایشان بسیار مهم است که قبل از دریافت هر هزینه ای و یا تحمیل محصول یا خدمتتان به آنها، ابتدا بدانید که آنها چه می خواهند؟ چه چیزهایی برای مشتریانتان در اولویت است؟ مشتری شما را انتخاب می کند تا چه خدمت و محصولی را برای آنها عرضه کنید؟

پاسخ به این سوالات می تواند سرنوشت برند شما را رقم بزند و سبب شود که مشتریان همیشه برند شما را بخاطر بسپارند زیرا بسیاری از مشتریان تجربه ای تلخ در این موضوع داشته اند که به رقبای شما مراجعه کرده اند و با هرترفندی در فروش، رقبایتان تنها زحمت فروش محصول خود را کشیده اند و این درحالی اتفاق می افتد که ممکن است مشتری بعد از خرید متوجه عدم ارتباط محصول و یا خدمت خریداری شده با نیازش شود و در اینجاست که برند آنها برای همیشه به یک برند سوخته برای مشتریان تبدیل می شود پس مواظب برندتان باشید.

۲- مشتریان شما نیازهای متعددی دارند که باید به آن توجه ویژه کنید

مشتریان شما تنها به یک محصول و یا یک خدمت برای رفع نیازشان، نیاز ندارند زیرا مشتریان زمانی که به شما رجوع می کنند تا شما را در جریان خواسته ها و نیازهایشان بگذارند نیازهای متعددی دارند که اگر بخواهیم بطور کلی نیازهای آنها را دسته بندی کنیم، شامل دو مورد زیر است:

  1. نیازهای روانی
  2. نیازها فیزیکی

این دو نیاز مشتری بسیار به یکدیگر وابسته اند و به نوعی جدا کردن آنها امری چالش برانگیز است. نیازها فیزیکی از جمله نیازهایی هستند که کار را برای شما بسیار آسان می کنند زیرا فهمیدن آنها برای شما بسیار آسان است و تنها با ارتباطی مستقیم می توانید از نیازهای فیزیکی مشتری تان مطلع شود.

موفقیت کسب و کار در گرو شناخت مشتریان

اما نیازهای روانی از جمله نیازهایی هستند که عرصه را برای شما کمی دشوار می کند و از نیازهایی هستند که برای فهم و درک آنها به میزان قابل توجهی به دقت و تکنیک نیاز دارید زیرا نیازهای روانی مشتریان شما چیزی نیست که مشتری بتواند بطور واضح برای شما بیان کند و یا با ارتباطی مستقیم بتوان دریافت که چه چیزهایی برای آنها در اولویت است و نکته ای که باید به شما بگوییم این است که در بسیاری از مواقع نیازهای روانی نسبت به نیازهای فیزیکی از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

از این رو شما با موفقیت در شناخت این نیازها می توانید به در ذهن مشتری به برندی قابل اعتماد و خبره تبدیل شوید و این موضوع ابتدا فروش و نهایی سازی محصول تان را رقم میزند و در آخر مطرح و دیده شدن برندتان را سبب می گردد.

 

۳- با مشتری تان مذاکره موثر کنید

مذاکره یکی از قلب های تپنده برند و کسب و کار شماست و این از مهارت هایی است که کمتر کسب و کاری از آن برخوردار هستند و به آن اهمیت می دهند به همین دلیل شما می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. ممکن است با کمی کنکاش و دقت در مورد نحوه عملکرد برندهای مطرح و صاحب امتیاز در بازار های داخلی و حتی خارجی متوجه این موضوع شوید که قدرت مذاکره با مشتریان یکی از عواملی است نه تنها در کسب اعتماد و رضایت مشتریانتان موثر است به می تواند به میزان بسیار بالایی در مهارت فروشندگی و نهایی سازی و در آخر سودآوری برایتان تاثیر چشمگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: با این 16 روش مذاکره، هر آنچه شایسته اش هستید را به دست آورید 

در نهایت اگر قصد دارید به برندی صاحب امتیاز و محبوب تبدیل شوید و رقبایتان را کنار زنید، لازم است به سراغ مهارت آموزی بروید و با تکنیک ها و استراتژی هایی کاربردی جایگاه برتری را برای خود رقم بزنید. مدرسه کسب و کار آیا نیز میتواند به شما کمک کند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک آموزشگاه مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد و سازمان ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا