مقالات فروش

راهکارهایی برای فروش آنلاین

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و فروش آنلاین می تواند به سادگی راه اندازی یک وب سایت با خدمات مناسب باشد. اگر به دنبال فروش آنلاین محصولات هستید، پلتفرم ها و خدمات زیادی وجود دارد که می تواند آن را برای شما تسهیل کند. این یک راه عالی برای کسب درآمد اضافی یا دنبال کردن یک فرصت کارآفرینی کاملاً جدید است. انتخاب راهی برای فروش آنلاین محصولات شامل ارزیابی نیازهای کسب و کار شما و یافتن یک پلتفرم مقیاس‌پذیر برای آنچه نیاز دارید است.

محصولات خود را انتخاب کنید

هنگامی که می‌دانید کجا می‌توانیدفروش آنلاین داشته باشید، ابتدا باید نوع محصول را مشخص کنید. بر اساس آنچه که می‌خواهید بفروشید، می‌توانید پلتفرم‌هایی با گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیارزیادی را پیدا کنید تا کسب‌وکار فروش محصول خود را کنار هم قرار دهید. چه در حال فروش اقلام دست ساز، چه لباس های چاپ شده یا لیوان های سفارشی باشید، مهم است که با یک طرح تجاری و لوگو شروع کنید. از ابتدا، مهم است که جایگاه و مخاطب هدف خود را مشخص کنید.این امر بازاریابی را در دراز مدت آسان تر می کند. اگر از یک شرکت چاپ بر اساس تقاضا برای تولید تی‌شرت و لیوان و سایر محصولات استفاده می‌کنید، بهتر است خودتان چند سفارش آزمایشی انجام دهید تا بتوانید با مواد آن آشنا شوید.

فروشندگان محصولات دست ساز باید اندازه گیری های دقیقی برای نمایش در صفحات محصول انجام دهند. اگر تغییرات مورد انتظاری وجود دارد، باید یک سلب مسئولیت در مورد آن در صفحات محصول خود نیز بنویسید.

روش  فروش Drop Shipping  

 Dropshipping نیز یک روش محبوب برای فروش محصولات است.دراپ شیپینگ نوعی تجارت خرده فروشی است که در آن فروشنده سفارشات مشتری را می‌پذیرد، اما انباری برای نگهداری از کالاهای فروخته شده، ندارد، بلکه در نوعی مدیریت زنجیره تامین، سفارشات و جزئیات حمل و نقل آن‌ها را به تولید کننده، عمده فروش یا یک خرده فروش دیگر تحویل می‌دهد. سپس کالا را مستقیما به مشتری ارسال می‌کند. در این روش شما مجبور نیستید با زنجیره تولید یا تامین تعامل داشته باشید، اما می توانید بدون فکر یا مداخله زیاد شروع به فروش یک محصول کنید.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم دراپ شیپینگ چیست، باید بیان کنیم که در این روش، فروشنده، کالا را از انبار خود به فروش نمی‌رساند، بلکه کالا را از شخص یا فروشگاه دیگری خریداری کرده و به دست مشتری می‌رساندطبیعتا در این روش، مخارج اضافی مانند هزینه‌های انبار داری یا نگرانی بابت عدم موجودی کالا وجود ندارد، چرا که فروشنده، سفارشات را از تولید کننده، عمده فروش یا سایر خرده فروشان تهیه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود در صورت استفاده از خدمات شیپینگ، نسبت به سرمایه گذاری، نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشید و به راحتی هزینه‌های خود را کاهش دهید. در واقع، dropshipping برای افرادی که می‌خواهند با کم‌ترین میزان ریسک وارد بازار شوند، بهترین گزینه است.

دوره فروش دکتر یحیی علوی مدرسه کسب و کار آیا  یکی از دوره های آموزشی فروش و بازاریابی است که از شما یک فروشنده حرفه ای می سازد.

پلتفرم فروش خود را بسازید

پلتفرم های آنلاین مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای فروش آنلاین محصولات خود استفاده کنید. بستگی به این دارد که چقدر می خواهید برای فروشگاه آنلاین خود سفارشی سازی کنید.یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین کاربرپسند و جذاب بصری ایجاد کنید تا محصولات خود را به نمایش بگذارید.  برای این منظور یک نام دامنه انتخاب کنیدنام دامنه آدرس وب سایت شما است، مانند youronlinestore.com. به طور معمول دامنه شما نام کسب و کار شما خواهد بود. با این حال، یافتن دامنه‌ها بسیار دشوار است، بنابراین اگر برای یافتن دامنه‌ای در دسترس تلاش می‌کنید، از نام کسب‌وکارتان به‌علاوه یک کلمه کلیدی مرتبط یا موقعیت مکانی خود استفاده کنید. برای مثال، کافه‌ای به نام «Half Baked» ممکن است halfbakedcafe.com، drinkhalfbaked.com یا halfbakedaustin.com را امتحان کند. 

برای شروع جستجوی دامنه موجود، به یکی از بهترین ثبت کننده های دامنه، مانند Namecheap یا Domain.com مراجعه کنید. از آنجا می توانید دامنه ها را جستجو کنید و دامنه های خود را با حدود 12 تا 15 دلار در سال خریداری کنید.

بستر یا دامنه مناسب برای فروشگاه آنلاین خود را پیدا کنید

نخستین گام در آغاز فروش اینترنتی یا  تجارت الکترونیک که به‌عنوان نماد کسب و کار شما نیز شناخته می‌شود، انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی برای وب‌سایت است. وب‌سایت شما به عنوان در دسترس‌ترین ابزار برای ارتقاء کسب و کارتان، باید نماد تجارت الکترونیک شما را در قلب خود داشته باشد.با توجه به اینکه حدود دو میلیارد وب‌سایت در سطح جهان وجود دارد، قطعاً انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی به این راحتی نخواهد بود. بدون شک افراد بسیار زیادی هستند که پیش از شما راجع به تمام آنچه شما فکر می‌کنید، فکر کرده‌اند و اگر خوش‌شانس بوده باشند، موفق به اخذ دامنۀ موردنظرشان شده‌اند

نکات طلایی برای انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره شد برای انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی باید برای دو قسمت نام دامین و پسوند دامین نام انتخاب شود. در ادامه نکات طلایی برای انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی همراه با جزئیات نام دامین را بریتان توضیح می‌دهیم. در انتخاب نام دامین باید بر اساس مراحل زیر اقدام کنید:

1: انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی بر اساس کلمه کلیدی

کلمات کلیدی درواقع همان عبارت‌هایی هستند که کاربران در موتور جستجو برای انتخاب محصول یا خدمات خاصی آن را جست‌وجو می‌کنند. شما با پیدا کردن این کلمات کلیدی که نقش مهمی در بهبود رتبۀ سایت شما نیز دارند می‌توانید دامین مناسب را انتخاب کنید. در این مرحله باید حداقل 5 کلمه کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

2: انتخاب پسوند دامین مناسب

انتخاب پسوند دامین به دلایل مختلفی حائز اهمیت است. در گام نخست انتخاب پسوند صحیح از لحاظ اعتبار برای دامین بسیار مهم است. پسوندهای مختلفی وجود دارد که برای اختصاصی‌تر شدن نام دامین از آن‌ها استفاده می‌شود. پسوند دامین در قسمت پایانی آدرس وب‌سایت در نوار جست‌وجو قرار می‌گیرد.

پسوندها با توجه به کاربری وب‌سایت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هر وب‌سایت بهتر است متناسب با محتوای وب‌سایت موردنظر پسوند مناسب را انتخاب کند. نحوۀ تقسیم‌بندی پسوندها برای وب‌سایت‌های مختلف به‌صورت زیر است:

  • پسوند .com برای وب‌سایت‌های تجاری و عمومی بین‌المللی
  • پسوند .net برای وب‌سایت‌های مربوط به شبکه‌ها
  • پسوند .org برای وب‌سایت‌های مربوط به سازمان‌ها و ارگان‌های بین‌المللی
  • پسوند .info برای وب‌سایت‌های مربوط به بانک‌های اطلاعاتی
  • پسوند .name برای وب‌سایت‌های شخصی و نام اشخاص
  • پسوند .mobi برای وب‌سایت‌های موبایل و دستگاه‌های تلفن همراه بین‌المللی
  • پسوند .biz برای وب‌سایت‌های تجارتی
  • پسوند .travel برای وب‌سایت‌های مسافرت و گردشگری
  • پسوند .gov.ir برای وب‌سایت‌های دولتی در کشور ایران
  • پسوند .ac.ir برای وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها در ایران

به عقیده و نظر بسیاری از متخصصان دیجیتال مارکتینگ همچنان پسوند .com جزء بهترین پسوندهای موجود در فضای اینترنت است. یکی از نکات مهم برای وب‌سایت‌هایی که قصد دارند به صورت حرفه‌ای و در طولانی مدت فعالیت داشته باشند این است که برای ایجاد امنیت از نام تجاری باید تمام دامنه‌های اینترنتی مربوط به اسم دامنه را خریداری کنند. به این طریق امکان ایجاد کپی برداری از بین رفته در صورتی که کاربران پسوند وب‌سایت شما را اشتباه وارد کنند باز هم به سایت اصلی هدایت می‌شوند.

3: تایپ ساده و آسان دامنه فروشگاه اینترنتی

اگر می‌خواهید بخش مهمی از ارزش و اعتبار نام تجاری خود را از بین ببرید می‌توانید در انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی از یک نام سخت، طولانی و با املای دشوار استفاده کنید. استفاده از نام‌هایی که دارای املاهای مختلف و یا چند شکلی هستند شانس دیده شدن وب‌سایت شما را کاهش می‌دهند.
برای آزمایش میزان ساده بودن نام دامنه‌ای که انتخاب کرده‌اید می‌توانید از دیگران بخواهید تا پس از یک بار دیدن نام دامنه، آن را برای شما بنویسند. اگر بیشتر آن‌ها نتوانستند نان دامنه را به صورت صحیح بنویسند باید در انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی خود تجدید نظر کنید.

4: از نام دامنۀ کوتاه استفاده کنید و مخفف نویسی نکنید

یکی از اشکالاتی که در انتخاب نام دامنه بسیار مشاهده می‌شود این است که افراد به اشتباه تصور می‌کنند که کوتاه و مختصر بودن نامی که برای دامنه انتخاب کرده‌اند کافی است. اما اشتباه این است که اگر نام دامنۀ انتخاب‌شده به صورت مخفف باشد جایز نیست و در موارد بسیاری مشاهده‌شده که کاربران آن را فراموش می‌کنند.

5: بررسی نام تجاری انتخاب شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف

بخش جدایی‌ناپذیر کسب و کارهای آنلاین شبکه‌های اجتماعی هستند. اگر می‌خواهید در انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی موفق باشید باید نام موردنظر خود را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید تا از ایجاد مشکلات قانونی جلوگیری شود. اگر برند یا خدماتی مشابه نام مورد نظر شما وجود داشته باشد قطعاً در آینده با مشکلاتی روبرو خواهید شد حتی اگر آن برند ثبت شده نباشد.

برای جست‌وجوی نام موردنظر خود در شبکه‌های اجتماعی کافی است به وب‌سایت namechk.com مراجعه کرده و جست‌وجو کنید که آیا در شبکه‌های اجتماعی نام مشابهی ثبت شده است یا خیر؟

6: رعایت قواعد اولیه در انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی

قوانین اولیه برای انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی این است که نام دامنه باید شامل 2 تا 67 کاراکتر باشد و نباید با خط تیره شروع شده یا تمام شود. حروف بزرگ و کوچک در دامنه بدون تأثیر هستند. نام دامنه نباید حتماً لاتین باشد.

7: محدودیت ایجاد کنید

در انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی و جستجوی دامنه سعی کنید برای کسب و کار خود محدودیت ایجاد نکنید. مثلاً آوردن عدد 2021 به عنوان نماد سال شروع تجاری بیش از آنکه جذاب باشد در سال‌های آتی کسل کننده به نظر خواهید رسید. برای برخی از سودجو گران نیز این به‌مثابۀ تاریخ انقضای فعالیت شما در فضای اینترنت است. بنابراین در انتخاب نام دامنه برای وب‌سایت خود آینده‌نگر باشید و از اول نام مناسبی انتخاب کنید.

8: انتخاب نام دامین مطابق با نام تجاری

بهترین نامی که می‌توانید برای دامین خود انتخاب کنید، نام تجاری یا همان نام کسب و کار و فروشگاهتان است. اگر صاحب تجارتی باسابقه هستید اصلاً ریسک نکنید و فقط از نام تجاری خود برای نام دامنه استفاده کنید. اگر نام تجاری شما قبلاً توسط شرکت دیگری انتخاب شده در آن تغییراتی ایجاد کنید و از همان نام استفاده کنید. انتخاب نام دامنه‌ای که با تغییرات همراه است بسیار موفقیت‌آمیزتر از متفاوت بودن نام تجاری و نام دامنه است.

9: از قانون کپی رایت تبعیت کنید

در جستجوی دامنه باید دقت کنید که نامی که برای دامنۀ وب‌سایت فروشگاه خود انتخاب می‌کنید قبلاً به ثبت نرسیده باشد. در موارد زیادی مشاهده‌شده که این خطا سهواً صورت گرفته است ولی برای جلوگیری از نقض حقوق کپی رایت و منحصربه فرد بودن نام دامنه می‌توانید به وب‌سایت www.copyright.gov استفاده کنید تا از حقوق کپی رایت دامنۀ مورد نظر اطلاعات کسب کنید.

10: آسان بودن به ذهن سپردن نام دامنه

در فضای اینترنت تعداد بسیار زیادی وب‌سایت وجود دارد که هرکدام درزمینۀ خاصی طراحی شده و فعالیت می‌کنند. بدون شک شما با هر استراتژی که وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید پیش از شما افرادی برای انجام آن کار برنامه‌ریزی کرده و آن را اجرایی کرده‌اند. بهترین راه برای ثبت برند خود در ذهن افراد این است که نامی آسان انتخاب کنید که امکان شبیه‌سازی ذهنی نیز برای آن وجود داشته باشد تا از ذهن پاک نشود.

وب‌سایت‌های انگلیسی برای انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی

در زیر وب‌سایت‌های انگلیسی که برای انتخاب نام دامنه برای وب‌سایت شما مناسب است آورده شده است. در این وب‌سایت‌ها شما با انتخاب زمینۀ کسب و کار و پاسخ به برخی از سؤالات مطرح‌شده می‌توانید بهترین نام‌هایی که برای دامنۀ شما مناسب است را مشاهده کنید.

فروش آنلاین

از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید

بازاریابی دیجیتال با دستیابی به مخاطبان گسترده تر از طریق کانال های مختلف آنلاین مانند رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و بازاریابی ایمیلی، نقش مهمی در هدایت فروش آنلاین ایفا می کند و به کسب و کارها اجازه می دهد و مخاطبین هدف خود را شناسایی و شانس تبدیل سرنخ ها  و لیدها به مشتریان را افزایش دهند.

از طریق استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، کسب و کارها می توانند دید آنلاین خود را بهبود بخشند و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنند.

یکی از اصلی ترین اقداماتی که پس از طراحی سایت باید انجام شود، پیاده سازی اصول سئو در فروشگاه اینترنتی یا وب سایت است. اما دقیقا تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

همانطور که میدانید تبلیغات و بازاریابی برای معرفی هر کسب و کاری به مشتریان لازم است. در فضای اینترنت و کسب و کار های اینترنتی یکی از قدرتمند ترین روش های بازاریابی، استفاده از اصول سئو است. اما تاثیر سئو در سایت چیست؟

هنگامی که بر روی سایت خود تکنیک های سئو و بهینه سازی را پیاده سازی می کنید، سایت شما در اولین صفحات جستجوی گوگل به کاربران  نمایش داده می شود. اینگونه  مشتریان بالقوه با شما آشنا می شوند و در آینده ممکن است به مشتری بالفعل تبدیل شوند. همچنین حضور شما در اولین صفحات گوگل باعث جلب اعتماد مشتریان نیز خواهد شد. بنابراین سئو در افزایش فروش و درآمد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برخی مواقع ممکن است یک سایت ظاهری عالی داشته و محصولات با کیفیتی را نیز عرضه کند، اما اصول و تکنیک های سئو بر روی آن پیاده سازی نشده باشد. همین موضوع باعث می شود افراد کمتری این سایت را مشاهده کنند. در واقع یک سایت در حالت عادی به تعداد کمی از کاربران نشان داده می شود و بیشترین میزان بازدید مربوط به اقدامات پس از سئو سایت است.

هنگامی که سایت شما از اصول سئو برخوردار باشد، کاربران پس از سرچ محصول مورد نظرشان به سایت شما می رسند. اینگونه اعتبار و فروش بیشتری نسبت به رقبای خود خواهید داشت.

مزایای بهینه‌سازی سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

1. جذب مشتری از طریق گوگل

موتورهای جستجو زیادی در حال حاضر وجود دارند، اما گوگل به راحتی توانسته است از آنها سبقت گرفته و بخش بزرگی از کاربران را به خود جذب کند. با توجه به آمار، بیشتر مردم جهان حداقل دو بار در روز برای کسب اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند. حال اگر شما بتوانید اعتبار سایت خود را به گوگل و یا سایر موتورهای جستجو اثبات کنید، می توانید در نتایج جستجو نشان داده شوید. تنها راه ثابت کردن برند و سایتتان به گوگل، پیاده سازی اصول سئو در سایت است.

زمانی که در نتایج گوگل نشان داده شوید، ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کرده و می توانید مشتری جذب کنید.

 

2. افزایش اعتماد گوگل و اعتبار برند

یکی دیگر از دلایلی که نشان می دهد کسب و کار شما به سئو نیاز دارد، جلب اعتماد گوگل و افزایش اعتبار برندتان است. اما این مورد یک شبه انجام نخواهد شد و نیاز به زمان و انجام اقدامات مداوم دارد. برخی از اقداماتی که با کمک آنها می توان اعتبار برند را نزد گوگل افزایش داد، عبارت است از:

  • لینک سازی طبیعی
  • واکنش مثبت کاربر
  • طراحی زیبا و کاربرپسند
  • محتوای مفید و بهینه شده

3. شناسایی نیاز کاربران سایت

یکی دیگر از کاربردهای مهم سئو در کسب و کار، شناخت نیاز کاربر و رفتار او نسبت به کسب و کار شما است. در واقع شما می توانید با ابزارهایی نظیر سرچ کنسول گوگل، گوگل آنالیتیکس و … به راحتی عملکرد و رفتار کاربر را بررسی کنید. شما می توانید با بررسی میزان سرچ هر کلمه به نیاز کاربر پی برده و در آن زمینه تمرکز بیشتری کنید.

4. جذب مشتری های محلی

یکی از تکنیک های سئو و بهینه سازی، سئو محلی است؛ یعنی در این روش تمرکز اصلی شما بر یک منطقه خاص می باشد. امروزه با الگوریتم های جدید گوگل، ابتدا نتایجی به کاربر نشان داده می شود که در نزدیک ترین محدوده به کاربر است. به همین منظور اگر شما بتوانید سئو محلی را روی سایت خود پیاده سازی کنید، می توانید به راحتی مشتری های هدف و در محدوده کاری خودتان را جذب کنید.

5. برند سازی از طریق سئو

تا بحال برایتان پیش آمده است، عبارت های مد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و هر بار متوجه شوید یک سایت رتبه های اول را به خود اختصاص داده است؟ پس از مدتی که با این مسئله رو به رو شدید، به طور ناخودآگاه، آن سایت را به عنوان یک سایت معتبر می شناسید و برای شما تبدیل به یک برند می شود. گاهی اوقات که به دنبال مطالعه مطالب مختلف هستید، همیشه به سایت های محدودی می رسید، در این صورت نام آن سایت در ذهن شما ثبت می شود و برای موارد بعدی هم به دنبال این سایت هستید. بنابراین سئو به آگاهی از برند و معرفی برند به مخاطبان بسیار کمک می کند. برند سازی کمک می کند، کاربران سایت شما را معتبر بدانند و به آن اعتماد کنند.

6. هدایت مخاطبان هدف به سایت

بهترین راه برای جذب مخاطب، گوگل است. شما از هر روش تبلیغاتی که استفاده کنید، نمی توانید به طور حتمی مخاطبان را به سمت خود جذب کنید، اما از طریق گوگل می توانید تعداد بسیاری از مخاطبان هدف را جذب خود کنید. هنگامی که کاربران عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، اگر شما محتوای خوبی در آن باره ارائه کرده باشید و به خوبی آن را سئو کرده باشید، به راحتی می توانید آن ها را جذب خود کنید. در واقع شناس جذب مشتری از طریق جستجو گوگل بیشتر از دیگر راه های حذب مشتری است.

در شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید 

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فرصت‌هایی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا مستقیماً با مخاطبان هدف خود درگیر شوند، وفاداری به برند ایجاد کنند و فروش آنلاین را از طریق کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند هدایت کنند.با توجه به همه ‌گیر بودن فضای مجازی، اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی برای همه واضح و روشن می‌شود. در دنیای امروز همه ما ساعاتی را در شبکه‌ های اجتماعی و اینترنت به‌ دنبال اطلاعات گوناگون می‌گردیم. 

شما می‌توانید از پتانسیل ‌های موجود در شبکه ‌های اجتماعی برای فروش آنلاین بهره ببرید تا بتوانید با کمترین هزینه ‌ها از طریق راحت‌ترین روش به پیشرفت برسید. با توجه به تلاش ‌هایتان در بستر بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی، شما سود حداکثری را به دست خواهید آورد‌. فرقی نمی‌کند که کسب‌ و کار شما کوچک باشد یا بزرگ، برای این ‌که به پیشرفت‌ های برنامه‌ ریزی ‌شده خودتان دست پیدا کنید، باید اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی را جدی بگیرید. و استراتژی های لازم برای آن را اتخاد کنید .

نمونه های موفق فروشگاه آنلاین 

برای فراهم شدن بستر مناسب جهت شناخت بهترین فروشگاه اینترنتی جهان لازم است تا به بررسی این فروشگاه‌ها در داخل و خارج کشور بپردازیم. این شناخت مستلزم آگاهی از هر برند و پیدا کردن مسیری که تا رشد مطلوب طی کرده‌اند است و البته در ابتدا این مسیر آسان به نظر نمی‌­رسد و اطلاعات واضح و روشنی از مسیری که هر برند طی کرده در دسترس قرار نمی‌گیرد بر همین اساس ما در ادامه این مقاله.

در این بخش لیستی را به شما ارائه می‌کنیم که در آن می‌توانید ۴۸ فروشگاه آنلاین و موفق جهانی و ایرانی را در آن مشاهده کنید. این لیست ترتیب خاصی نداشته و به غیر از چند مورد اول آن، دیگر گزینه‌ها بدون ترتیب در نظر گرفته‌ شده‌اند. هدف از ارائه این لیست، صرفاً آشنایی شما با بهترین فروشگا‌ه‌های اینترنتی در ایران و جهان است.

  • سایت آمازون (Amazon)

فروشگاه اینترنتی آمازون در ابتدا کار خود را با کتابفروشی آنلاین ایجاد کرد اما کم‌کم به بزرگترین غول فروش آنلاین در جهان تبدیل شد. این سایت محصولات فیزیکی و آنلاین را در کنار هم به‌ فروش می‌رساند. بخش مربوط به هر کشور در سایت آمازون جدا در نظر گفته شده است.

از آمازون آمریکا گرفته تا آمازون چین، هند، ترکیه، امارات و ….. را می‌توانید در این سایت ببینید. فروشندگان عمده و خرده می‌توانند به‌صورت همکاری در فروش محصولات خود را از طریق این سایت به فروش برسانند. افراد زیادی هستند که از داخل کشومان نیز به فعالیت فروش در آمازون مشغول هستند.

مقاله اختصاصی ما در مورد «درآمد از آمازون» را مطالعه نمایید.

  •  سایت eBay

ایبِی بزرگترین و بهترین فروشگاه اینترنتی کلیکسیونی در جهان است. این سایت کار خود را در ابتدا با فروش یک نوع آبنبات شروع کرد و سپس توانست به درجات بالاتری ارتقا پیدا کند. سیستم فروش این سایت به صورت C2C بوده و افراد ضمن خرید، به‌راحتی می‌توانند خود به فروشنده نیز تبدیل شوند.

  • سایت Walmart

والمارت فروشگاهی است که هم‌اکنون در ۲۷ کشور جهان، بیش از یازده‌هزار شعبه دارد. این فروشگاه با دارا بودن بیش از دو میلیون کارمند، رتبه بیشترین کارمند را در بین فروشگاه‌های برتر جهان دارد. فروشگاه‌های والمارت ابتدا به‌صورت فیزیکی بودند اما به‌محض ورود به دنیای آنلاین هم توانستند یکی از بهترین سایت‌های فروشگاهی آنلاین شوند.

  •  سایت Alibaba

علی‌بابا نیز به نوبه خود بهترین فروشگاه آنلاین در این لیست است که توسط یک فرد چینی راه‌اندازی شد. شیوه کار این سایت به صورت B2B یا بنگاه به بنگاه است که در آن افراد می‌توانند به‌صورت عمده کالای موردنظر خود را خریداری کنند. علی‌بابا چندین سایت زیرمجموعه هم در محدوده کشورهای چین، ژاپن، تایوان و هنگ‌کنگ دارد.

  • سایت Target

یکی از سایت‌های خرده‌فروش مشهور در آمریکا، سایت تارگت است که سابقه فروشگاه‌های فیزیکی آن به یک قرن می‌رسد. یکی از مزیت‌های فروشگاه آنلاین تارگت، مشتریان وفاداری است که تنها و تنها از تارگت خرید می‌کنند.

این شرکت پس از ورود به دنیای تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی در مدت زمانی کمی توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. هم‌اکنون تارگت طیف گسترده‌ای از انواع کالاها را به فروش می‌رساند و امکان اراسال به کشورهای زیادی را نیز فراهم کرده است.

  • سایت IKEA

سایت سوئدی ایکیا، بهترین و برترین سایت فروشگاهی در زمینه فروش مبلمان و لوازم چوبی است. فروش لوازم آشپزخانه و اکسسوری‌های خانگی نیز دیگر فعالیت این سایت است که موفقیت آن را رقم زده است.

  •  سایت دیجی‌کالا

دیجی‌کالا یکی از برترین سایت‌های فروشگاهی ایرانی است که فعالیت گسترده آن توانسته است آن را به یکی از برترین و پرطرفدارین سایت‌های جهان و خاورمیانه تبدیل کند. شما می‌توانید هر محصولی که نیاز دارید را از طریق این سایت سفارش دهید

ارائه خدمات برتر به مشتریان، ارسال سریع و کاربری راحت از دیگر امتیازات دیجی‌کالا است. شما اگر محصول خاصی برای فروش داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید با طی کردن یک سری مراحل، آن‌ها را در دیجی‌کالا برای فروش بگذارید که بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است.

  • سایت دیجی‌استایل

سایت فروشگاهی دیجی‌استایل یکی از زیرمجموعه‌های سایت دیجی‌کالا است که در زمینه پوشاک فعالیت دارد. دیجی‌استایل هم مانند دیجی‌کالا توانسته است رضایت کامل کاربران خود را فراهم کرده و به یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین ایران تبدیل شود

سخن آخر 

در این مقاله  سعی شد تا توضیح جامعی در مورد فروش انلاین ارائه دهیم همان­‌طور که در طول متن به آن اشاره شد رشد و توسعه یک کسب و کار به خصوص کسب و کارهای اینترنتی  و فروش آنلاین با چالش و دغدغه های فراوانی رو به رو است به همین دلیل در قدم اول به آگاهی و شناخت کافی از این مسیر نیاز است.

منبع :مجله فوربس

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا