مقالات بازاریابی و برندینگ

10 قانون طلایی برندسازی شخصی

برند سازی می تواند کاری دلهره آور و افسانه ای باشد. و یکی از ساده ترین راه ها برای گم شدن در این فرآیند این است که ندانید از کجا شروع کنید. حتی اپرا وینفری قبل از اینکه صدای خود را به یکی از تأثیرگذارترین برندهای شخصی در جهان معرفی کند، با تکرار چندین سبک در یک نمایش محلی کوچک شروع کرد. هم در تغییر فرهنگی که به من نگاه می کنیم و هم در بازار کار در حال تحول، این مهم و ضروری است که هنگام درخواست شغل یا راه اندازی شرکت خود متمایز شوید. یک برند شخصی (تقریبا) برای همه است. بنابراین در اینجا 10 قانون طلایی برای ایجاد یک برند سازی شخصی جذاب، منحصر به فرد و دعوت کننده آورده شده است.

1. تمرکز داشته باشید.

 بسیاری از مردم وقتی صحبت از مطبوعات و پوشش خبری به میان می‌آید تمرکز ندارند و سعی می‌کنند «همه چیز برای همه» باشند. کوپر هریس، بنیانگذار و مدیر عامل کلیکلی می گوید: تصمیم بگیرید که پیام کلیدی شما چیست و به آن پایبند باشید. برند شخصی او دستخوش تغییری چشمگیر شده است  از بازیگر زن شاغل به کارآفرین محترم فناوری و او این تغییر را تنها با تمرکز بر یک پیام در یک زمان مدیریت کرده است. متمرکز نگه داشتن پیام خود برای جمعیت شناسی هدف، ایجاد محتوا پیرامون برند شخصی شما و اینکه دیگران شما را تعریف کنند بسیار آسان تر می کند

در واقع، آدام اسمایلی پوسوولسکی، کارشناس هزار ساله محل کار و نویسنده کتاب The Breakthrough Speaker، وقتی به سخنرانان توصیه می کند، یک قدم جلوتر می رود: «یک طاقچه حک کنید، و سپس یک طاقچه در طاقچه خود حک کنید. بهترین برندهای شخصی بسیار خاص هستند.» و خوان فیلیپ کامپوس، معاون فناوری و شریک Manos Accelerator، برای تمرکز بر جوامعی که با مشتریان در مقیاس بزرگ خود هدف قرار می‌دهد، یک قدم فراتر می‌رود. “پیام و محتوای خود را با یک موضوع خاص سازگار نگه دارید تا در یک جامعه هدف به یاد ماندنی شوید.” هرچه برند شما محدودتر و متمرکزتر باشد، برای مردم راحت تر به یاد می آورند که شما چه کسی هستید. و زمانی که زمان استخدام یک سخنران یا کارمند جدید فرا می رسد، برند محدود شما همان چیزی خواهد بود که آنها به خاطر می آورند.

2. اصیل باشید. 

یک راه آسان برای داشتن یک برند شخصی اصلی وجود دارد – و آن اصیل و معتبر بودن است. مونیکا لین، اینفلوئنسر هزاره و رئیس بازاریابی در Popular Demand، می‌گوید: «مردم می‌توانند از طریق یک عمل غیر صادقانه درست ببینند».

هر چه یک نام تجاری به وضوح یک کپی‌کننده باشد، مخاطبان بیشتر عامل آن را فریاد خواهند زد. برند شخصی مونیکا پس از شروع تعامل معنادارتر با مخاطبانش در توییتر، رشد زیادی را تجربه کرد. ویلیام هریس، کارشناس تبلیغات فیس بوک در Elumynt توضیح داد: “اصیل باشید. مدیریت برند شخصی خود را به صورت روزانه بسیار آسان تر می کند.” برند شخصی شما باید یک فیلتر روزانه آسان باشد که محتوا ایجاد کنید و با آن به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. و در نهایت، جاستین وو، بنیانگذار CoinState می‌گوید: «پیش از راه‌اندازی یک برند شخصی، در کار، مهارت یا صنعت خود استاد باشید. سپس محتوای شما به تقویت شخصیت شما کمک خواهد کرد.” هنگامی که در ابتدا برند شخصی خود را ساخت، او شهرت متخصص بودن در زمینه خود را به دست آورد و به طور همزمان همان شهرت را در رسانه های اجتماعی تقویت کرد. اگر در یک زمینه کاملاً ماهر هستید، شهرت شما به تنهایی به شما کمک می کند تا برند مورد نظر خود را بسازید.

3. داستان بگویید. 

اگر برند شخصی شما داستانی را تعریف نمی کند، نیمی از مخاطبان بالقوه خود را از دست داده اید. آلن گانت، مدیر ارشد استراتژی Skyword و نویسنده کتاب The Creative Curve این موضوع را به بهترین وجه توضیح می دهد: «موثرترین استراتژی برندسازی شخصی این روزها ساختن یک روایت واقعی است – مونولوگ های تک شخصیت در تینسلتاون خسته کننده هستند

و حتی برای برند شخصی شما خسته کننده تر هستند. ” هیچ کس نمی خواهد بشنود که درباره برند خود در فضای خالی رسانه های اجتماعی فریاد می زنید، بنابراین داستانی در اطراف برند خود ایجاد کنید که مخاطبان شما بتوانند با آن درگیر شوند. آلن مرتباً در فرودگاه‌های سراسر جهان با مخاطبانش ملاقات می‌کند و با آنها چت می‌کند و برند شخصی گرم و دوستانه‌اش را بیشتر توسعه می‌دهد.

 یکی از بهترین راه‌ها برای بیان آن داستان از طریق محتوای نوشتاری یا ویدیویی است. برای پلپینا تریپ، استراتژیست ویدیوی اجتماعی، این قطعاً صادق است. کانال ویدیویی خودش در لینکدین برخی از بالاترین سطوح تعامل را در سراسر پلتفرم مشاهده می کند.

شخصی‌ترین راه برای برقراری ارتباط آنلاین، ویدیو است. به سادگی از گوشی هوشمند خود برای ارسال پیام ویدیویی به مشتریان خود، ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان احتمالی و ارتباط با همکاران خود استفاده کنید. به هر حال، شما همیشه گوشی هوشمند خود را بر روی خود دارید!»

4. ثابت قدم باشید.

 ثابت بودن بسیار شبیه به تمرکز محدود است – اگر به طور مداوم محتوا و صدای برند را در اطراف آن ایجاد کنید، شناخته شدن برای یک موضوع بسیار آسان تر است. فییونا یونگ، مدیر و مربی رهبری هزاره (ICF ACC) توضیح می دهد: «مطمئن شوید که وعده برند شخصی شما، چه آنلاین و چه آفلاین، ثابت می ماند».

او به طور مرتب با هزاره ها در یک زمینه شرکتی کار می کند تا به آنها کمک کند تا اهداف کاری محافظه کارانه تر خود را تعریف کنند. «شما باید در ارتباطات، جاذبه‌ها و ظاهر خود ثبات داشته باشید. دست کم نگیرید که چگونه ناسازگاری های کوچک می تواند اثربخشی برند شخصی را از مسیر خارج کند. در طرف مقابل، CyreneQ، داستان سرای برتر در اسنپ چت، «چیزی سازگار از نظر بصری یا شخصیتی را پیشنهاد می‌کند. چیزی منحصر به فرد که مردم می توانند آن را با برند شما مرتبط کنند و بدانند که شما هستید. به عنوان مثال، یک طلسم جانبی یا داشتن یک عبارت جذاب که بعد از هر ویدیو می گویید – چیزی که مردم می توانند عاشق آن شوند. طلسم جانبی او، Ele، میلیون‌ها بازدید در هر اسنپ برای کارهای برند به دست آورده است و به برند شخصی سرگرم‌کننده او اجازه می‌دهد تا نشان‌دهنده برندهای جعبه بزرگی مانند Walmart و DC باشد.

بنابراین چه در حال ایجاد یک برند وحشی و فوق‌العاده سرگرم‌کننده باشید یا برندی که کمی بیشتر در جنبه‌های محافظه‌کار و شرکتی باشد، ثبات بسیار مهم است.

5. آماده شکست باشید.

 شکست سخت است، و همه ما به طور کلی می خواهیم از آن اجتناب کنیم – این طبیعت انسان است. با این حال، برای داشتن یک برند شخصی که بالاتر از بقیه باشد، باید یک شکست داشته باشید.

والت دیزنی اغلب وقتی از اولین تلاش های ناموفق خود برای ایجاد یک برند انیمیشن یاد می کرد، از این موضوع صحبت می کرد. “من فکر می کنم مهم است که در جوانی یک شکست سخت خوب داشته باشید. من از آن چیزهای زیادی یاد گرفتم. زیرا باعث می شود تا به نوعی آگاه شوید که چه اتفاقی برای شما می افتد.

و آنچه می تواند اتفاق بیفتد هرگز به اندازه تلاش نکردن ترسناک نیست. وقتی تیموتی هوانگ، مدیر عامل Stories By Tim, Inc. مشتریان اینفلوئنسر خود را توسعه می‌دهد، دوست دارد به آنها بگوید:

“شما هرگز به بهترین برندسازی دست نخواهید یافت مگر اینکه چند بار در حالی که از منطقه راحتی خود عبور کنید، شکست نخورید.” بهترین برندها همیشه از آزمون و خطاهای مکرر، اشتباهات و شکست ها سرچشمه می گیرند و نه از کمال آنی.

6. تأثیر مثبت ایجاد کنید. 

بعد از اینکه برند شخصی خود را در یک دوره زمانی توسعه دادید، به طور کلی دو راه برای ادامه ساختن نام تجاری خود وجود دارد – از دیگران عبور کنید و پل ها را بسوزانید یا به طور پیوسته جامعه ای را در اطراف برند خود رشد دهید. جیکوب شویرتز، رئیس مشارکت‌های اجتماعی در WeWork، که با بسیاری از تأثیرگذاران برتر جهان، از جمله شخصیت آرایشی، میشل فان، کار کرده است، این حکمت را به ما می‌دهد

7. از یک نمونه موفق پیروی کنید. 

جیسون وونگ، مدیرعامل Wonghaus Ventures توضیح می‌دهد: «افراد علاقه‌مند به برندسازی شخصی باید مانند افراد مشهور و افراد تأثیرگذار که هر روز به آنها نگاه می‌کنند، بازاریابی خود را شروع کنند. نام تجاری شخصی او چندین بار در فضای مجازی منتشر شده است، در مورد موضوعاتی مانند بستنی در ژاپن، اسباب بازی های استخر بادی و میم ها، و لقب “مم پادشاه” را برای او به ارمغان آورده است. موفقیت او اغلب از مطالعه روندها و افراد محبوب در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی و سپس اجرای آنها با پیچ و تاب ناشی می شود. تجزیه و تحلیل خلاقانه تجزیه و تحلیل های اجتماعی و ایجاد روند بزرگ بعدی نیز می تواند در اختیار شما باشد،اگر به همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی توجه کنید و به سادگی روی یکی از آنها تمرکز نکنید.

8. برند خود را زنده کنید. 

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از راه هایی که می توانید ساختن یک برند شخصی را برای خود دشوار کنید،جدا کردن برند خود از زندگی شخصی است. در حالی که مطمئناً قابل انجام است، هنگام ایجاد یک برند شخصی در ابتدا آسان تر است که سبک زندگی و برند واقعی شما یکی و یکسان باشد. تیم سالاو، سازنده جامعه و بنیانگذار Mentors & Mentees، که با دانشجویان کار می کند تا به آنها کمک کند تا برندهایی بسازند که آنها را استخدام کند، به این ایده نیز معتقد است. «برند شخصی شما باید هر جا که می روید شما را دنبال کند. باید تجلی معتبری از آن چیزی باشد که شما هستید و باورهای شما را تقویت کند.»

با در نظر گرفتن این موضوع، برند شخصی شما نه تنها بازتابی از یک سری کارکردهای شغلی مانند بازاریابی، امور مالی یا خلاقیت است، بلکه ایده آل هایی مانند بازپرداخت، رهبری متفکرانه یا مربیگری است.

 9. اجازه دهید دیگران داستان شما را بگویند. 

بهترین روابط عمومی دهان به دهان است. ایجاد برند شخصی در حوزه عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آرون اورندورف،

سردبیر در Shopify Plus، داستان شخصی خود را از طریق ویدیوهای پر جنب و جوش و گاه به گاه یکی دو مهماندار مشترک اسم حیوان دست اموز تعریف می کند و مخاطبان او را به یاد می آورند. آنها می توانند لباس های روشن و دوستان حیوانات را به یاد بیاورند و آن قطعات داستان را به تفسیر آنها از برند او گره بزنند. همانطور که او با شیوایی بیان می کند:

“برندسازی شخصی داستانی است که مردم در مورد شما وقتی در اتاق نیستید تعریف می کنند.” جسی مالتین، مجری مشترک فیلم Maltin On Movies با پدرش، منتقد مشهور سینما، لئونارد مالتین، کار می‌کند و در چند دهه گذشته شاهد ساختن حرفه‌ای او بوده است. «تمام چیزی که در زندگی تان دارید، نام و اعتباری است که به دست می آورید.

10. میراثی به جا بگذارید

 هنگامی که برند شخصی خود را با شهرت و جامعه ای پشت سر آن ساختید، قدم بعدی این است که به میراثی که از خود به جا خواهید گذاشت فکر کنید. کلمات کلیدی و اقداماتی که می خواهید با آن ها شناخته شوید چیست؟ بلیک جیمیسون، هنرمند در بلیک جیمیسون LLC، که پرتره‌های هنر پاپ قهرمانان مشهور فناوری و ورزش را نقاشی می‌کند، به ما یادآوری می‌کند:

«ساخت یک برند شخصی بسیار بزرگ‌تر از ایجاد یک تجارت است. تنها استراتژی خروج، میراث است.» برند شخصی یک پروژه مادام العمر است که دائماً در حال تحول و تغییر است. حتی کارشناسانی که بزرگ‌ترین برندها را در کسب‌وکار می‌سازند یا ارتقا می‌دهند، می‌دانند که هیچ قانون سخت‌گیری برای ایجاد یک برند شخصی وجود ندارد. اما این دستورالعمل‌های کلی به ارائه اولین گام‌ها کمک می‌کنند، به خصوص اگر در حال راه‌اندازی یک برند جدید یا تغییر نام تجاری هستید.

منبع : مجله فوربس

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا