معرفی کتاب رهبری

معرفی کتاب رهبری نوشته الکس فرگوسن

فرگوسن یکی از مربیان به نام و تاریخ ساز تیم منچستر یونایتد که در انگلیس به تیم شیاطین سرخ لقب دارد بود. این کتاب حاصل سالها فعالیت او در نقش مربی و سکان دار هدایت تیم برای رسیدن به قله های پیروزی بود. هر چند نویسنده کتاب صرف نگارش کتاب را زندگینامه خود فرض کرده ولی حاویی نکات ارزنده و آموزنده ای از نگاه مدیریتی به نحوه زندگی دارد.

سرفصل های کتاب رهبری

در فصل اول کتاب به مبحث مهمترین کارهای یک مدیر برای الهام بخش بودن در سازمان می پردازد. چگونگی ارتباط با کارمندان جوان و استفاده از تجارب آنها برای به روزرسانی سازمان و اینکه به بررسی علل پیدایش استعدادها، دلایل شکست، مفهوم شخصیت و غیره در سازمان می پردازد.

با مثال های منطقی فوتبالی سعی میکند به رهبران کمک کند بتوانند چگونگی هدایت یک تیم و تاکتیک ها رهبری و نیز چگونگی تصمیم گیری اخلاقی که شرافت رهبری نامیده می شود را  بدون تحت تاثیر قرار گرفتن در هیجانات که به آن هوش هیجانی گفته می شود به دست بگیرند.

در این فصل به انضباط سازمانی و چگونگی اجرای درست آن در سازمان از نحوه لباس پوشیدن تا حفظ ظاهر و ایجاد حس مسئولیت پذیری کارکنان و روش های تنبیه و مجازات تا تشویق آنها برای ادامه تلاش در سازمان می پردازد.

در این فصل به روش سازماندهی اعضای سازمان و تیم سازی می پردازد. چگونگی قرار دادن استعداد و نیروهای همسو در کنار هم برای پیشبرد اهداف تیمی و چگونگی آماده سازی و معرفی وظایف و نیز روش های آموزش و تربیت نیروها با افزایش کیفیت کاری می پردازد.

چگونگی سازماندهی و آماده سازی افراد سازمان برای رویارویی با چالش های سازمانی و چگونگی به کارگیری نیروهای قدیمی با جوان برای سازماندهی و وارد شدن به حوزه رقابت پذیری جهت کسب رتبه بالا در مدیریت سازمان بخشی دیگر از مباحث کتاب رهبری در این فصل است.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
ویدیوی کارگاه 5ساعته هوش هیجانی و افزایش عزت نفس را با 100% تخفیف از دست ندهید.
خروج از نسخه موبایل