معرفی کتاب اصل گرایی + دانلود خلاصه کتاب

essentialism book

طبق اصل گرایی، نمی‌توان در زندگی از میان انبوه خواسته‌ها، همه چیز را خواست و به همه‌ی آن‌ها رسید!! گرگ مک کیون در کتاب اصل‌ گرایی توضیح می‌دهد که زمان شبیه یک جاده‌ی یک‌طرفه است که به شما فرصت بازگشت و یا حرکت در خلاف جهتی که پیموده‌اید را نمی‌دهد. در این کتاب شما می‌آموزید که یک مسیر برای خود مشخص کنید و در آن ثابت‌قدم شوید.

اصل گرایی چیست؟

اصل گرایی چیست؟

اصل گرایی چگونگی انجام کارهای بیشتر نیست؛ بلکه به معنای انجام کارهای درست است. اصل گرایی به معنای انجام کارهای کمتر فقط محض کمتر بودن شان هم نیست. بدین معناست که برای فعالیت در بالاترین سطح اثر بخشی مان می توانید زمان وانرژی خودرا عاقلانه برای کارهای ضروری سپری کنیم.

تفاوت میان راه و رسم اصل گرایی و فرع گرایی می توان در شکل زیر دید. در هر دو تصویر به یک اندازه تلاش می شود. سمت چپ انرژی میان فعالیت های بسیاری تقسیم می شود و در نتیجه تجربه ناخوش آیند پیشرفت میلی متری در یک میلیون مسیر دچار می شویم. در تصویر سمت راست انرژی صرف فعالیت های کمتری می شود و در نتیجه سرمایه گذاری در کارهای کمتر تجربه رضایت بخش و پیشرفت چشمگیری در مهم ترین کارهایمان را نصیب ما می‌کند.

راه و رسم اصل گرایی یعنی اینکه با نقشه قبلی زندگی کنیم، نه از روی غفلت. اصل گرا به جای انتخاب های منفعلانه، آگاهانه چند کار حیاتی در میان انبوه کارهای بی اهمیت مشخص می کند و موانع را حذف کرده تا مسیری روشن و هموار داشته باشیم. داشتن ضریب هوشی IQ بالا برای حل مسئله در تصمیم گیری ها اهمیت بالایی دارد.

لیست سرفصل

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
ویدیوی کارگاه 5ساعته هوش هیجانی و افزایش عزت نفس را با 100% تخفیف از دست ندهید.
خروج از نسخه موبایل