تله انزوای اجتماعی و بیگانگی

تله انزوای اجتماعی و بیگانگی

این تله برخلاف سایر تله ها در دوران کودکی شکل نمی گیرد بلکه در دوران نوجوانی افراد اتفاق می افتد. تله انزوای اجتماعی در اثر مسخره کردن و نسبت دادن القاب ناپسند هم سن و سالان در ما شکل خواهد گرفت. افراد گرفتار در این تله از اجتماع گریزانند و برای به دست آوردن قدرت، شهرت و جایگاه اجتماعی تمام تلاش خود را می کنند تا تمسخرها و حقارت های دوران نوجوانی‌شان را از بین ببرند.

آنها خود را تافته جدا بافته می دانند و دائماً با دیگران قهر هستند. از قضاوت شدن هراسان هستند، به همین دلیل تنهایی و انزوا را انتخاب می کنند. خواستگاری برای آنها یک چالش بزرگ است و اغلب اوقات مجرد می مانند. در ادامه مطلب ” تله انزوای اجتماعی و بیگانگی ” از سری مقالات تله های زندگی یانگ با ما همراه باشید.

چرا به این تله دچار می شویم؟

نشانه های تله انزوای اجتماعی و بیگانگی

راه های مقابله با تله زندگی انزوای اجتماعی و بیگانگی

قدم اصلی در مقابله با تله انزوای اجتماعی و بیگانگی این است که باید دوری کردن از محیط‌های اجتماعی را به‌کل فراموش کنیم بنابراین به کمک یک درمانگر کودک درون منزوی و گوشه‌گیر خود را پیدا کنیم و به او بگوییم که ما او نیز مانند سایر افراد جامعه است و تفاوت بارز و شگرفی بین او و دیگران نیست. به دنبال شباهت‌های خود با بقیه باشیم و بر روی آن‌ها تمرکز کنیم. خجالت را کنار بگذاریم و تلاش کنیم که به‌ تدریج با دیگران رابطه صمیمی و دوستانه برقرار کنیم و از لاک خود بیرون بیاییم.

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
ویدیوی کارگاه 5ساعته هوش هیجانی و افزایش عزت نفس را با 100% تخفیف از دست ندهید.
خروج از نسخه موبایل