معرفی شخصیتمعرفی های آیا

حقایقی جذاب از زندگینامه نیل پاتل

نیل پاتل چگونه موفق شد؟

نیل پاتل نامی آشنا برای بسیاری از افرادی است که با سئو و انواع بازاریابی‌های دیجیتال داخلی آشنایی دارند. نیل که یکی از بنیان‌گذاران و کارآفرینان موفق است، اداره چند شرکت از جمله Hello Bar، Crazy Egg و Quicksprout را برعهده دارد. این کارآفرین و بازاریاب دیجیتالی اهل انگلستان است و با سن‌وسال کمی که دارد، توانسته است توجه جهانیان را به خود معطوف کند. شما اینجا هستید که زندگینامه نیل پاتل را همراه ما مرور کنید.

نیل پاتل مولتی میلیاردر

این پرسش نخستین سوالی است که هر کسی با نگاهی گذرا به نیل از خود می‌پرسد. چگونه جوانی با این سن و سال توانسته‌ است به‌سرعت رشد کرده و درآمدهای سرشاری را از آن خود کند؟ پیشنهاد می کنیم برای دستیابی به پاسخ این پرسش مهم، خواندن مقاله کارآفرینی چیست؟ را هم از دست ندهید.

او شخصی است که پس از یک دهه بازاریابی دیجیتالی توانسته‌ است برای خود سود خالصی در حدود 7 تا 10 میلیون دلار دست‌وپا کند. او این روزها به یکی از مشاوران حرفه‌ای در زمینه بازاریابی تبدیل شده است و وبلاگ شخصی او محل رفت‌وآمد بسیاری از علاقه‌مندان به یادگیری و فعالان در این حرفه تبدیل شده است.

جالب است بدانید شخصیت نیل به‌گونه‌ای است که همواره درحال انتشار آموخته‌های خود به دیگران است و لحظه‌ای را برای کمک به ثروتمند‌کردن دیگران از دست نمی‌دهد. خالی از لطف نیست کمی با زندگی و شخصیت این فرد برجسته در ادامه آشنا شویم.

نیل پاتل کیست؟

نیل پاتل کیست؟

نیل پاتل که به‌عنوان کارشناس بازاریابی دیجیتال در جهان شهرت یافته‌ است، یکی از بزرگترین سرمایه‌داران نیز شناخته می‌شود. او با اینکه هنوز دهه سوم زندگی خود را سپری می‌کند، به معلمی حرفه‌ای در این حوزه تبدیل شده است. 24 آوریل 1985 همان روزی است که او در شهر لندن انگلیس چشم به جهان گشود؛ اما مابقی زمان زندگی خود را در کالیفرنیا و لاپالما گذرانده‌ است. در واقع می‌توان گفت که در این شهرها بزرگ شده است.

درواقع اگر بخواهیم پاتل را بیشتر بشناسیم، باید آن را در کودکی وی جست‌وجو کنیم. این کودکی همان چیزی است که ذهنیت بزرگ و قدرتمند او را برای ورود به چنین بازاری آماده کرد. درواقع این پیش‌آمادگی ذهنی باعث شکل‌گیری انگیزه‌ای در وی شد که او کار را از 15 سالگی و قبل‌تر از آن شروع کرد.

او در این سن تلاش می‌کرد که با فروش سی دی و فیلم‌های مختلف 2 تا 5 دلار کاسبی کند. این درحالی‌ بود که باقی هم‌کلاسی‌های او در دبیرستان تنها به درس‌ خواندن مشغول بودند. اما نیل از همان روزها رویاهای بزرگی در سر داشت. با وجود اینکه او کسب درآمد و به ‌قولی پول درآوردن را بیشتر از درس خواندن دوست داشت، تحصیلات دبیرستان خود را در کالیفرنیا سپری کرد و سپس به دانشگاه ییل کالیفرنیا رفت.

جالب است بدانید او ایده‌های جذاب کاری خود را از خانواده‌ای آموخت که با تجارت و کسب درآمدهای مناسب بیگانه نبودند. این مسئله به‌حدی بود که او می‌گوید تجارت در خون اوست.

اولین شغل نیل پاتل چه بود؟

پاتل پس ‌از فروش سی‌دی‌ها تقریبا راه و روش کسب‌وکار را آموخته بود و اکنون می‌دانست که رفع نیازهای دیگران مهم‌ترین چیزی است که می‌تواند حسابی از آن پول پارو کند. او به‌مرور با هک و فروش تلویزیون‌های ماهواره‌ای و تجهیزات آن‌ها توانست به رقم‌های بالاتری دست یابد. عشق و علاقه نیل به کسب درآمد نهایتا او را به کسب اولین شغل رسمی در سن 15 سالگی سوق داد.

برخلاف تصور همه نخستین شغل او چندان رضایت بخش نبود و او مجبور بود باقی‌مانده‌های زباله در سرویس بهداشتی و فضای داخلی پارک Knot Berry Farm را تا مدت‌ها تمیز کند. او حتی گاهی مجبور می‌شد که باقی‌مانده استفراغ دیگران را از روی زمین تمیز کند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر نیل را توصیف کنیم، باید بگوییم او برای کسب درآمد هیچ‌گاه از تن دادن به کارهای پست و کم اهمیت واهمه نداشت. البته همیشه در پی این بود که نیازهای بازار را پیدا کند و تلاش خود را برای رفع این نیازها به ‌کار ببندد؛ بنابراین گاهی او را در حال ارائه خدمات شستن فرش رایگان در منازل می‌دیدند و گاهی نیز او به فروش برخی اقلام مشغول می‌شد. در یک کلام باید بگوییم نیل پاتل مردی است که برای بازاریابی و فروش به‌ دنیا آمده است.

نخستین پرواز به‌سوی موفقیت

پس از انجام کارهای بسیار متنوع برای کسب درآمد نهایتا توانست به استخدام شرکت معتبری به نام مانستر درآید و به فروش محصولات این وب‌سایت بپردازد. چیزی نگذشت که توانست مبلغی بیش‌ از 5000 دلار را از این شغل پس‌انداز کند. یکی از رازهای موفقیت نیل پاتل آن است که برخلاف بیشتر افراد درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری برای آینده خویش کرد. درواقع از همین درآمد توانست خرج ساخت نخستین وب‌سایتش را بدهد.

البته او خیلی زود فهمید که تمام پول خود را برای راه‌اندازی این وب‌سایت خرج کرده است و دیگر پولی برای تبلیغات آن ندارد. او یاد گرفت که باید بسیار سریع بازاریابی اینترنتی را بیاموزد و این کار را کرد. بعد از چند ماه او توانست آموخته‌های خود را برای اولین وب‌سایت خود اجرایی کند. اگرچه تلاش‌های او موفقیت چندانی به‌همراه نداشت، اما درس‌های بزرگی را به وی آموخت.

او با یادگیری بازاریابی دیجیتال متوجه شد که این شغل چه پتانسیل بالایی برای درآمدزایی دارد. این مسئله سبب شد که این کار را رها نکند و در این مسیر به سمت حرفه‌ای شدن پیش رود. او اکنون یک رهبر بزرگ در این صنعت به‌شمار می‌رود و قادر است به مخاطبان و علاقه‌مندان کمک کند که مشکلات متداول خود را در بازاریابی برطرف کنند. او ساخته شده است که به صنعت بازاریابی و رشد آن خدمت بزرگی کند و در آن ماندگار شود.

نیل پاتل
 

حقایقی درباره نیل که شاید برای شما جالب باشد

زمانی‌که زندگی‌نامه فرد موفقی مانند نیل پاتل را مطالعه می‌کنید، حتما نکات جذاب و جالب‌توجهی را می‌یابید. یکی از این حقایق، علاقه شدید نیل به چت بات‌های فیسبوک است. حتی پیش‌از آنکه نیل یک ارشد و حرفه‌ای در بازاریابی دیجیتالی شود، عنوان کرده بود که نرخ کلیک‌های فیسبوک بسیار دیوانه‌کننده است. درواقع او از همین محیط که محل سرگرمی و وقت‌گذرانی میلیون‌ها نفر در جهان است، برای کسب‌ درآمد و یادگیری استفاده کرد.

ارتش یک نفره پاتل

اگر نگاهی به لیست مشتریان آقای پاتل 36 ساله بیندازید، حتما از دیدن نام‌های بزرگ در این لیست متعجب خواهید شد. او با شرکت‌های غول جهان همچون آمازون، ان بی سی، جنرال موتورز، گوگل، ای بی و بسیاری دیگر همکاری‌های موثری دارد. وی علاوه‌بر فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال، همچنین یک سخنران حرفه‌ای است که بارها و بارها برای کارمندان این شرکت‌ها همایش‌هایی را ترتیب داده است.

نیل پرتلاش

شاید علاقه زیاد نیل به کار و کسب درآمد این تصور را به ‌وجود آورده باشد که علاقه چندانی به درس و دانشگاه نداشت. اما نیل درحالی‌که هنوز در دبیرستان مشغول به تحصیل بود، با خواهر خود به آموزش درس‌های عمومی کالج می‌پرداخت. در واقع هدف اصلی اون این بود که مدت زمان دانشگاه خود را پس از ورود کاهش دهد و بعد از دو سال از دانشگاه فارغ‌‌التحصیل شود.

پادکست‌های میلیون دلاری

پاتل همراه یک بلاگر جدی و پرتلاش است که برای ارائه مطالب ارزشمند در بلاگ خود همچنان کوشش بسیاری می‌کند. او حتی پادکست‌های روزانه‌‌ای را منتشر می‌کند که میلیون‌ها شنونده دارد و به‌همین دلیل ارزش بسیار زیادی دارد. او بسیار روان و جذاب مباحث و موضوعات موردنظر خود را در قالب لقمه‌های کوچک و قابل‌هضم می‌گیرد و آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. او با این کار بلاگ خود را به یک کالج یا مدرسه‌ای برای آموزش بازاریابی تبدیل کرده است.

جالب است بدانید پست‌هایی که نیل در بلاگ خود منتشر می‌کند، ماهانه 2 و نیم میلیون بازدیدکننده دارد و این آمار بسیار شگفت‌انگیز است. البته حساسیت‌های بالای این بلاگ و مخاطبان فراوان آن سبب شده است که نیل کار تحریر مطالب در آن را با کمک یک تیم حرفه‌ای که با افکار و آموزش‌های او آشنایی کاملی دارند پیش ببرد.

نکته‌ای که وبلاگ او را از دیگر وبلاگ‌های جهان متمایز می‌کند، زاویه متفاوت نگاه نیل به مسائل عادی و روتین است. او از قصد نگاه خود را می‌چرخاند و قالب‌های مرسوم را در هم می‌شکند. این همان رازی است که ترافیک‌های سنگینی را برای بلاگ او حاصل کرده است.

نویسنده پرفروش

موفقیت‌های این کارآفرین تمامی ندارد. درواقع باید گفت که او با تجارب فراوانی که از کودکی تاکنون کسب کرده است به معدنی از حرف‌های تازه برای گفتن تبدیل شده است. حتی کتاب او که سال 2016 در نیویورک تایمز چاپ شده، پرفروش‌ترین کتاب لقب گرفته است. او در طول این کتاب ارزشمند تکنیک‌هایی را می‌آموزد که برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی و ساخت مسیر مناسب برای خود کارآمد خواهد بود. هرکسی که کتاب نیل را خوانده باشد به دیگران توصیه می‌کند:

هر کارآفرینی باید کتاب نیل پاتل را بخواند!

زندگینامه پاتل در یک نگاه

نیل یک کارآفرین جوان و موفق انگلیسی است که از کودکی تفکرات خاص و منحصربه‌فردی داشته است. او از سنین کم و در 15 تا 16 سالگی بزرگترین اتفاقات زندگی خود را رقم زد و شروع به یادگیری بازاریابی دیجیتال کرد. او علاوه‌بر آنکه دستی بر آتش این صنعت دارد و با بزرگترین شرکت‌های جهان همکاری می‌کند، یک مدرس حرفه‌ای و درجه یک در این زمینه نیز محسوب می‌شود.

همچنین او یک بلاگر پرتلاش است که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد و توانسته است بازدیدهای میلیونی را به خود اختصاص دهد. او از نخستین روزهای شروع که به فروش سی دی و فیلم مشغول بود تا امروز که فرد بزرگ و موفقی است، همواره در حال تلاش برای داشتن یک زندگی بهینه بوده است.

منابع

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا