مقالات بازاریابی و برندینگمقالات فروش

4 نکته مهم در اس ام اس مارکتینگ

یکی دیگر از شیوه های بازاریابی، اس ام اس مارکتینگ می باشد که امروزه جزء یکی از فراگیرترین روش های تبلیغات به حساب می آید. دور و برتان را نگاه کنید، تقریباً دست هر یک  نفر یک تلفن همراه است. امروزه گوشی های همراه به عنوان یک وسیله ضروری محسوب میشود و همیشه در دسترس هستند. به نظر شما این چه معنایی میتواند داشته باشد؟ به این معنی است که اس ام اس مارکتینگ برای هر نفر از جامعه مورد نظر شما برنامه مناسبی دارد. مارکتینگ به هر روشی که انجام گردد اگر باعث جذب مشتری شود، آن شیوه مارکتینگ موفق خواهد بود. (4 نکته مهم در اس ام اس مارکتینگ)

1- کوتاه و متمرکز بنویسید

متن پیامک شما باید شفاف و کوتاه باشد. اینجا چت دونفره نیست که هر چه که می خواهید بنویسید، پس باید شاخ و برگ های اضافه آن را بچینید تا به یک متن ساده و روان تبدیل شود تا بتوانید به مخاطب بفهمانید که اس ام اس شما چه فایده ای برای او دارد.

2- از کلمه های مخفف، خودمانی و مبالغه آمیز استفاده نکنیم

یکی از مهم ترین نکته ها در اس ام اس مارکتینگ این است که متن پیام شما، نباید شباهتی به پیام های تبلیغاتی دیگر و یا هرزنامه ها داشته باشد، برای این که مخاطب پس از دیدن اس ام اس شما بدون هیچ شک و تردیدی آن را حذف خواهد کرد. پس باید از هر چیزی که متن ما را به اس ام اس های تبلیغاتی دیگر شبیه می کند بپرهیزیم؛ مثلا جمله (یک پیشنهاد فوق العاده) و از این دسته کلمات که در اکثر مکان ها و حتی در اس ام اس های تبلیغاتی مشاهده می کنید. استفاده این گونه کلمات سبب می شود که اس ام اس شما خوانده نشود.

به هیچ عنوان از کلمات مخفف و کوچه بازاری استفاده نکنید چون باعث پایین آمدن پرستیژ و جایگاه شما شده و باعث خراب شدن کمپین شما می شود

3- پیشنهادی بدهید که الآن ارزش دارد

قطعا کسی نمی خواهد از اس ام اسی دریافت کند که در آن چیزی برای الآن پیشنهاد نشده باشد. دلیل آن، این است که معمولا اس ام اس را برای کار های فوری استفاده می کنند پس پیشنهادی که می دهید باید در زمان پیش رو باشد. در نظر داشته باشید که پیشنهادی که می دهید باید دارای فوایدی باشد که مشتری در حال حاضر از آن بهره مند خواهد شد. (4 نکته مهم در اس ام اس مارکتینگ)

4- معرفی خود

نکته مهم دیگر این است که در اس ام اس حتما شرکتتان را باید معرفی کنید. از خودتان می پرسم اگر اس ام اسی برایتان فرستاده شود و اسم از شرکت یا برندی در آن ذکر نشده باشد قطعا شما به آن اعتماد نخواهید کرد و آن پیامک را با مزاحم اشتباه خواهید گرفت. پس ذکر کردن برند یا شرکت خودتان کاملا ضروری می باشد.

برای اینکه شما با اشتباهات رایج بیشتر آشنا شوید، به نمونه‌های زیر توجه نمایید.

نمونه شماره ۱ پیامک اشتباه:

قیمت استثنایی در www.example.com هر کیف لپ تاپ 2000 تومان. این قیمت استثنایی را از دست ندهید.

نمونه شماره ۲ پیامک اشتباه:

سلام.چطوری؟ این فروش رو دیدی؟ www.example.com . زود باش  قبل از اینک دیر بشه.

هردوی این نمونه‌ها به دلیل استفاده از عبارت‌های اغراق‌آمیز، گنگ و کوچه‌بازاری اشتباه هستند.

و اما نمونه‌های درست زیر را ببینید:

نمونه درست ۱:

شرکت کیف سازان

۵۰٪ تخفیف ویژه کیف لپ تاپ فقط تا تاریخ 97/9/3 این SMS را به مسئول فروشگاه نشان دهید تا نیم بهاء کالا را دریافت کنید. لیست فروشگاه‌ها را از www.example.comببینید.

نمونه درست  ۲:

شرکت کیف سازان۵۰٪ تخفیف ویژه خرید اینترنتی کیف لپ تاپ در www.example.com فقط ۴۸ ساعت. کد کپن MODIRANHAMI1 را در سایت وارد کنید.

موسسه کسب و کار آیا دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا