مقالات زبان بدنمقالات مهارت های فردی

4 راز مهم در دانش زبان بدن

4 راز مهم در دانش زبان بدن

با سلام، با یکی دیگر از مقالات زبان بدن مدرسه کسب و کار آیا در خدمت شما هستیم. در رابطه با زبان بدن دروغگو و یا نا-راحت بسیار صحبت شده است. اما تا کنون کمتر به مبحث صداقت و یا راحت بودن در هنگام مذاکره صحبت شده است. دست ها و چشم ها نقش بسیار مهمی در زبان بدن، در تشخیص اینکه فرد مقابل شما دروغ می گوید و یا صداقت در گفتار را دارد، ایفا می کنند. نشان دادن دست ها به هنگام صحبت کردن (خاصّه پشت دستان شما) نشان از صداقت در گفتار دارد. اگر این دست ها به هنگام صحبت یا سخنرانی باز شوند، علاوه بر صداقت نشان از اعتماد به نفس شما نیز دارند.

بنابراین اگر در جلسه ای حضور دارید (چه در هنگام صحبت کردن و چه در زمان شنیدن صحبت‌های طرف مقابل) که جلوی شما میز کنفرانس یا میزی مانند میز نهارخوری قرار دارد، حتما دست‌های خود را بر روی میز قرار دهید؛ به طوری که کف دست بر روی میز قرار گیرد (این حالت نشان از صداقت کامل شما دارد و به این معناست که شما چیزی برای پنهان کردن از طرف مقابل ندارید-این حالت را می توان مخصوص زمانی دانست که شما در حال شنیدن صحبت های طرف مقابل هستید). در ادامه مطلب ” 4 راز مهم در دانش زبان بدن “ به ما همراه باشید.

4 راز مهم در دانش زبان بدن

اگر در جلوی شما هیچ گونه میزی قرار ندارد (مانند نشستن بر روی مبل یا صندلی های راحتی) کاملا راحت بنشینید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه و یا کمی بیشتر باز کنید و کف دستان خود را بر روی هر دو ران پای خود قرار دهید به طوری که پشت دستان شما کاملا پیدا باشد.

در هنگام نشسن، هرگز! هرگز و هرگز دستان خود را بر روی آلت تناسلی خود قرار ندهید! این زبان بدن نشان از ضعف کامل و عدم اعتماد به نفس شما دارد. یکی از راه های تشخیص دروغ در میان مردان این است که آن ها به هنگام صحبت کردن (در حالتی که بر روی صندلی و یا میز نشسته اند) دست های خود را در هم کشیده و آلت تناسلی خود را می پوشانند.

به عنوان کارفرما در یک مصاحبه استخدام (هنگام نشستن) اگر قصد دارید صداقت گفته های متقاضی کار را تشخیص دهید و صحّت گفته های او را بسنجید و بدانید آیا بر روی کار خود مسلط است یا خیر، می توانید به دست ها و چشم های او دقت کنید(در مقاله زبان بدن در مصاحبه کاری به تفصیل توضیح داده ایم )

اگر دست های ایشان به هنگام توضیح دادن توانایی ها و مهارت هایش بر روی میز بود، نشان از صداقت و اعتماد به نفس وی دارد. اما اگر دست های متقاضی کار، زیر میز باشد(یا بر روی دسته های یک صندلی که ارتفاع آن از سطح میز پایین تر باشد و قصد داشته باشد تا دست هایش از شما پنهان کند) نشان از عدم صداقت وی دارد.

نقش زبان بدن در استخدام

شاید برای شما این سؤال مطرح باشد که اگر جوینده کار، از این امر آگاهی داشته باشد و به هنگام مصاحبه استخدامی دست هایش را بر روی میز قرار دهد و این امر را القا کند که در صحبت هایش صداقت دارد، آن وقت تکلیف چیست؟

دانش زبان بدن، گستره ی وسیعی دارد و یک شخص با دانستن یک موضوع یا یک نکته، قطعا در آن متبحر نخواهد شد مگر اینکه بر این علم، به صورت کامل تسلط داشته باشد. علم دانش زبان بدن شامل:

  1. مایکرو اکسپرشن: تفسیر حالات و احساساتی که در چهره ظاهر می شوند
  2. حوزه علوم اعصاب: دخالت افکار و عواطف در رفتارهای ما
  3. روانشناسی چهره: خواندن ذهن به واسطه چهره انسان
  4. و حالت های کلی بدن مانند دست ها و پا ها در شرایط و موقعیت های مختلف.

با دانستن تمام این موضوعات (به جزئیات) می توانیم بگوییم که بر مهارت زبان بدن مسلط هستیم.

زبان بدن فریب

بنابراین اگر شخصی قصد فریب دادن شما را داشته باشد، یقین بدانید که اگر به صورت کامل زبان بدن بخصوص زبان بدن دست‌ها را فرا بگیرید، هیچ کس نخواهد توانست شما را فریب دهد. زیرا اگر شخصی بر روی دست های خود مسلط شود، چشم های خود را نخواهد توانست مدیریت کند و حتی اگر بتواند بر چشم های خود مسلط شود، قابلیت کنترل بر عضلات صورت و ری‌اکشن های ناخودآگاه را ندارد! راه های تشخیص دروغ از صداقت بسیار آسان است.

بالا رفتن شانه ها به سمت بالا در هنگام صحبت کردن(به صورت ناخودآگاه)، پرتاب آرنج ها به سمت بیرون(به صورت ناخودآگاه)، چشم ها زمانی که راست بالا را نگاه می کنند، انداختن چشم ها به سمت پایین و نگاه نکردن به چشم های طرف مقابل به صورت مستقیم، خاراندن بینی یا گونه، لمس گردن و غیره نشان از عدم صداقت (دروغگویی) طرف مقابل دارد. بنابراین غیر ممکن است که شما در یک جلسه یا سخنرانی بتوانید کامل بر خود مسلط باشید تا خود واقعی تان نباشید.

مجموعه مقالات زبان بدن مدرسه کسب و کار آیا

زبان بدن یکی از روشهای ارتباط غیر کلامی است که به وسیله آن می توان احساسات خود را با دیگران منتقل و احساسات آنها را درک کرد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من همیشه تو سن کمتر تو مصاحبه هادستام یا روی دسته صندلی بود یا زیر میز صادقتر از خودم هم هییچ کس رو نمیشناسم واین عیب من هست البته استخدام هم میشدم🤔دانش مسخره ای هست هبچ چیز مثل شناخت نیست

    1. با سلام خدمت شما کاربر عزیز، زبان بدن به بررسی حرکات و اشاراتی می پردازد که اکثریت افراد را در اکثر مواقع شامل می شود، اما قطعا کاملا جامع نیست و استثناهایی نیز دارد. با تشکر از پیگیری شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا