مقالات مهارت های فردی

10 راز استقلال مالی از زبان رابرت کیوساکی

یکی از مهم ترین و همین طور هیجان انگیز ترین آرزوهای یک فرد رسیدن به استقلال مالی است. هیچ فردی بر روی این کره خاکی وجود ندارد که بداند چه زمانی بحران مالی و مشکلات اقتصادی کی به سراغش می آید تا تمام ثروت و اندوخته ی او را از بین ببرد. به همین علت است که می بایست اصول استقلال مالی را فرا گرفت و تا می توان در راستای رسیدن به آن گام برداشت. در ادامه مقاله 10 راز استقلال مالی از زبان رابرت کیوساکی با ما همراه باشید.

رابرت کیوساکی یکی از مشهور ترین کارآفرینان و سرمایه گذارانی است که از دبیرستان اخراج شد و راه دیگری را در پیش گرفت. او یکی از شاخص ترین و محبوب ترین نویسندگان کتاب های با موضوع پول و ثروت است که با کتاب ها، تفسیر ها و نظریاتش به شهرت جهانی دست یافته است. او کتابی با نام پدر پولدار پدر فقیر دارد که به عقیده بسیاری کتاب شماره یک علم مالی است که در صفحه صفحه آن به جزئیات رسیدن به استقلال مالی و رها شدن از اسارت بی پولی اشاره شده است.

10 راز رسیدن به آزادی مالی که رابرت کیوساکی معتقد است برای داشتن استقلال مالی باید آنها را رعایت نمود به شرح زیر است:

مسئولیت هر آنچه انجام می دهید را بپذیرید

هر تصمیمی که ما در طول روز می گیریم قطعا تبعات و نتایجی در پی دارد که بعضی از آنها ممکن است مفید بوده و بعضی ها هم ممکن است به شما، سرمایه و ثروتی که اندوخته اید صدماتی وارد سازد. از این رو ابتدا باید در تصمیم گیری هایتان نهایت دقت را به خرج دهید و سپس زمانی که تصمیم گرفتید، مسئولیت تمام و کمال آن را بپذیرید تا بتوانید از آینده مالی خود به نحو احسن مراقبت کنید. آنچه آینده شما را شکل می دهد برگرفته از تصمیماتی است که امروز در حال اتخاذ هستید. به همین علت توصیه این است که تمام تصمیمات مالی خود را ارزیابی کنید و با توجه به مخارج و هزینه ها بهترین تصمیم را بگیرید.

بر مخارج خود با دقت نظارت کنید

همه ما هم اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که به شدت مصرف گرا شده و ما مجبور هستیم برای زندگی در این دنیا مدام پول خرج کنیم. یکی از دلایلی که بسیاری به آزادی و استقلال مالی نمی رسند، عاداتی است که در پول خرج کردن دارند. هر فردی که واقعا به دنبال استقلال مالی باشد، باید با دقت هزینه نموده و برای هر خرید دو بار فکر کند. شاید این کار برای بسیاری سخت باشد، زیرا بسیاری از ما عادت داریم بدون کنترل خرج کنیم و ترک کردن عادت هم قطعا دشوار است، اما اگر به دنبال آزادی مالی هستید باید عادات بد خود را ترک کنید تا بتوانید هزینه هایتان را مدیریت کرده و در نهایت با مدیریت صحیح آنها به استقلال مالی برسید.

بودجه بندی یک امر ضروری است

تهیه نمودن یک بودجه و زندگی کردن بر اساس آن امری بسیار دشوار اما ضروری برای رسیدن به استقلال مالیست. هر بودجه به شما ورودی خواهد داد تا بتوانید هزینه هایتان را مدیریت کنید و دقت بیشتری بر هزینه کرد خود داشته باشید. اگر به دنبال حفظ دارایی های خود هستید، بودجه بندی از نان شب هم واجب تر است.

تا می توانید برای خودتان کار کنید

یکی از مهم ترین اصولی که باید تمرین کنید تا بتوانید به استقلال مالی دست پیدا کنید این است که برای خود کار کنید. با این نحوه از کار کردن حساب بانکی شما یاد می گیرد که اول به خودتان پول بدهد و بعد به دیگری. با این شیوه شما دو دستاورد خواهید داشت:

  1. ثروتمند تر خواهید شد.
  2. دیگر فقیر نخواهید شد.

سعی کنید هیچ وقت بدهی نداشته باشید

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی که ما در زندگی خود به استقلال مالی نمی رسیم، داشتن بدهی است. اگر بخواهیم مثالی قابل درک برای شما بزنیم، بدهی مانند خوره اول شما را مصرف نموده و در ادامه هم مانع رسیدن شما به رویاها، آرزوها و اهدافتان می شود. بدهی دقیق شما را از داشتن آینده ای شاد محروم می کند. یکی از مهم ترین اهداف شما باید زندگی کردن بدون بدهی باشد و همیشه هم باید به این هدف متعهد بمانید.

مبالغی برای اتفاقات اضطراری کنار بگذارید

وجوه اضطراری از نظر ما این است که شما مبلغی را کنار در اختیار داشته باشید که اگر 3 ماه هم درآمد نداشتید بتوانید راحت و با همان کیفیت سابق زندگی کنید. حتی اگر نیازی فوی هم در زندگی پیش آمد بتواند نیاز شما را به راحتی برطرف کند. وجوه اضطراری در واقع به شما یک آرامش ذهنی می دهد که اگر روز به مشکلی برخوردید نخواهید از دیگری قرض بگیرید. توصیه این است که برای جمع آوری وجوه اضطراری یک حساب بانکی دیگر باز نموده، آن را پر کنید و تا روز مبادا هم به آن دست نزنید.

یادگیری را به کار همیشگی خود بدل کنید

اولین اولویت شما باید بالا بردن علم مالی تان باشد تا بتوانید در مسیری که انتهایش استقلال مالیست قدم بردارید. اکنون منابع بسیاری برای به روز رسانی هوش مالی شما در دسترس است. توصیه این است به جای اینکه در طول یک روز تمام مطالب را مطالعه کنید، هر روز یک مطلب مطالعه کنید. یادگیری باید مداوم باشد.

اهدافتان را مختصر و شفاف کنید

اگر شما در زندگی هدف تعریف شده و مشخصی نداشته باشید، دستیابی به استقلال مالی برای شما بسیار سخت خواهد بود. اگر قصد دارید کسب و کاری را راه اندازی کنید، در راستای راه اندازی آن گام بردارید. اگر می خواهید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شوید، باید یاد بگیرید چطور فرصت های درست را از غلط تشخیص بدهید. شما فقط زمانی می توانید به آزادی مالی برسید که اهداف مالی شفافی در ذهن داشته باشید.

بازاریابی شبکه ای

راه اندازی یک شرکت بازاریابی شبکه ای که هزینه کمی هم احتیاج دارد، ایده بسیار خوبی است. بسیار دشوار است که کسب و کاری بزرگ در اختیار داشته اما پول و زمان بزرگ در اختیار نداشته باشید. زمانی که شما نیاز دارید تا از یک کارمند ساده به تاجر حرفه ای تبدیل شوید، شرکت بازاریابی شبکه ای این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

زندگی خود را آسان کنید

زندگی انسان ها روز به روز در حال پیچیده تر شدن است و دویدن به دنبال پول و نگرانی های مالی شما را از مواردی که در زندگی مهم تر هستند دور می کند. به همین دلیل هم شما شروع به بی انگیزه شدن می کنید و به باتلاقی می افتید تا در آن دست و پا بزنید. توصیه این است زندگی خود را با تمام سختی ها تا می توانید ساده کنید. برای اینکار می توانید با شناخت استعداد و توانایی خود در مواجه به مسائل و بهبود آن اقدام کنید. یکی از روش های شناخت میزان مهارت خود در حوزه هوش عقلانی استفاده از تست آی کیو است.

کلید دستیابی به استقلال و آزادی مالی فقط و فقط یک مورد است و آن هم چیزی نیست به جز اینکه شما درآمد ثابت خود را به یک درآمد انفعالی مانند بورس تبدیل کنید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا