مقالات مدیریت و رهبریمقالات مهارت های فردی

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 دنیای اقتصاد و کسب و کار دچار تحولات بسیاری شد. همین امر نیز باعث شده است تا سالی سخت برای کارآفرینان رقم بخورد. با این حال برخی از کارآفرینان به خوبی توانستند تا با شرایط جدید خود را وفق داده و از تهدید پیش روی خود، یک فرصت طلایی را به وجود آورند. در سوی دیگر نیز افرادی سالی سخت را سپری کردند. در ادامه به بررسی برنده ها و بازنده های دنیای کارآفرینی سال 2018 می پردازیم.

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

برنده ها

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

1-جف بزوس

دارایی: 126/2 میلیارد دلار

میزان افزایش: 27/9 میلیارد دلار

جف بزوس، موسس شرکت آمازون است که بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان محسوب می شود. امسال برای این شرکت فوق العاده تمام شد و سهام آن به بالاترین حد تاریخ خود رسید. همچنین در کشورهایی نظیر هند و ترکیه نیز نمایندگی های خود را احداث کرد. با این حال در کل روند رشد 20درصدی، بیانگر موفقیت کلی جف بزوس و تیم وی است. همین امر نیز باعث شده است تا در صدر فهرست امسال قرار گیرد.               

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

2-تاداشی یانای

دارایی:27/1 میلیارد دلار

میزان افزایش: 7 میلیارد دلار

تاداشی یانای، کارآفرین ژاپنی و موسس برند unique است که در زمینه فروش لباس فعالیت دارد. در حال حاضر نیز وی به عنوان ثروتمندترین فرد کشور خود محسوب می شود. در سال 2017 نیز روند صعودی سهام شرکت آن یک سوم افزایش را تجربه کرده است. توجه به بازار خارجی نیز باعث شده است تا میزان فروش جهانی آن از مقدار داخلی افزایش یابد که خود موفقیتی بزرگ محسوب شده و سود فراوانی را برای شرکت به همراه داشته است.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.3-واگیت الکپروف

دارایی: 19/5 میلیارد دلار

میزان افزایش: 4/6 میلیارد دلار

وی یک تاجر، کارآفرین روس/آذربایجانی است که بنیان گذار و مدیرعامل شرکت نفتی لوک اویل محسوب می شود. وی در حال حاضر جزو 10 فرد ثروتمند کشور روسیه محسوب شده و در فهرست ثروتمندترین افراد جهان نیز در رده 50 قرار دارد. علت اصلی موفقیت این شرکت را در سال 2018 باید در افزایش ناگهانی قیمت نفت و گاز و کاهش ارزش پول روسیه جست وجو کرد که افزایش 29درصدی سهام را برای آن به همراه داشت.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.4-روپرت مرداک

دارایی: 19/3 میلیارد دلار

میزان افزایش: 4/6 میلیارد دلار

از وی به عنوان سلطان رسانه ای جهان نام برده می شود. اگرچه روزنامه های تحت کنترل وی نظیر وال استریت ژورنال و نیویورک پست با کاهش ارزش سهام نسبتا قابل توجهی مواجه شدند، با این حال کمپانی فیلم سازی21st century fox با برند دیزنی ادغام شد که افزایش 42درصدی بازار سهام را برای آن به همراه داشت. به همین خاطر نیز سود قابل توجهی متوجه روپرت مرداک شده است.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.5-لئونید میخلسون

دارایی: 21/4 میلیارد دلار

میزان افزایش: 4 میلیارد دلار

وی ثروتمندترین فرد کشور روسیه محسوب می شود. در حال حاضر نیز مدیریت شرکت نفت و گاز نوواتک را برعهده دارد. این شرکت دومین تولیدکننده گاز پس از ابر برند گازپروم است. ین برند نیز با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و گاز و همچنین بالا بردن میزان فروش خود در مقایسه با سال گذشته، موفق شد تا سودآوری فوق العاده ای را تجربه کند.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.6-گنادی تیموشنکو

دارایی:18/9 میلیارد دلار

میزان افزایش: 3/8 میلیارد دلار

وی از جمله بزرگترین سهامدارانی است که در زمینه های مختلف تجاری فعالیت دارد. برای مثال وی 23 درصد از سهام شرکت نوواتک و همچنین 17درصد شرکت پتروشیمی سیبور را در اختیار دارد که از جمله بزرگ ترین سهام های وی محسوب می شوند. با توجه به افزایش قیمت نفت و گاز در سال 2018، ارزش سهام گنادی تیموشنکو نیز افزایشی چشمگیر را تجربه کرد. وی همچنین به علت روابط نزدیکی که به پوتین، رئیس جمهور کشور روسیه دارد، از بسیاری از امتیازات ویژه برخوردار است.(کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018)

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.7-استیو بالمر

دارایی:40/7 میلیارد دلار

میزان افزایش:3/4 میلیارد دلار

وی تا سال 2014 مدیرعامل شرکت مایکروسافت بوده و جزو معدود مدیران عاملی محسوب می شود که بدون اینکه شرکت خود را تاسیس کرده و رابطه خویشاوندی با موسس شرکت داشته باشد، موفق شده است تا به ثروت قابل توجهی دست پیدا کند. وی در شرکت مایکروسافت در بخش های متعددی کار کرده و پس از کنار رفتن بیل گیتس در سال 2000 به این سمت برگزیده شد. با این حال حضور وی به عنوان سهامدار در این دو برند و سرمایه گذاری در تیم های مختلف بسکتبال، باعث شده است تا با رشد آنها در سال 2018، استیو بالمر نیز به سود قابل توجهی دست پیدا کند.

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.8-موکش آمبانی

دارایی: 44/4 میلیارد دلار

میزان افزایش: 3 میلیارد دلار

وی به عنوان ثروتمندترین فرد آسیا معرفی می شود که مدیرعاملی شرکت ریلاینس را برعهده دارد. این شرکت در زمینه های مختلف صنعتی و تجاری فعالیت دارد و در حال حاضر تمرکز اصلی آن معطوف به حوزه نفت و گاز است. سال 2016 نیز شرکت مخابراتی خود را با نام جیو تاسیس کرد که در مدت تنها دو سال به بزرگترین شرکت هند در این عرصه تبدیل شد. همه این موارد از جمله دلایل سودآوری فوق العاده وی در سال 2018 محسوب می شوند.

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.9-بیل گیتس

دارایی:93/9 میلیارد دلار

میزان افزایش:2/9 میلیارد دلار

بیل گیتس شناخته شده ترین نام در عرصه کارآفرینی محسوب می شود. وی در سال 1975 شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. همچنین وی رکورد دار قرار گرفتن در جایگاه نخست ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار دارد. اگرچه در سال جاری این عنوان به جف بزوس رسید، با این حال وی پس از سال ها کناره گیری از سمت و همچنین فروش بخش اعظمی از سهام خود در شرکت، با سود قابل توجهی مواجه است.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

10-ایلان ماسک

دارایی:22/5 میلیارد دلار

میزان افزایش: 2/8 میلیارد دلار

وی موسس شرکت های تسلا، پی پال و اسپیس ایکس است که در سال جاری با افزایش چشمگیر میزان فروش خودرو های برقی خود و همچنین افزایش چشمگیر سهام شرکت فضایی اسپیس ایکس مواجه شد. همین امر نیز خود دلیل کافی برای برنده دانستن وی در سال 2018 است.(کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018)

 

 

بازنده ها

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.1-مارک زاکربرگ

دارایی:52/5 میلیارد دلار

میزان کاهش: 18/7 میلیارد دلار

وی موسس فیس بوک است. درواقع آمارهای فیس بوک در سال 2018 کاملا ناامیدکننده بوده و ارزش سهام آن 19درصد کاهش یافته است که خود ضرر 4/15 میلیاردی را برای مارک زاکربرگ به همراه داشته است. همچنین بازخواست شدن وی توسط کنگره آمریکا به علت اتهام اطلاعات کاربران نیز از از دیگر عواملی است که به کاهش دارایی وی منجر شده است.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.2-آمانسیو اورتگا

دارایی: 59/6 میلیارد دلار

میزان کاهش: 16/2 میلیارد دلار

او چندین برند مطرح جهان نظیر زارا و دولچه گابانا را در اختیار دارد. دیگر شرکت وی ایندیتکس نام دارد که به عنوان بزرگترین شرکت در صنعت مد شناخته می شود. همین امر نیز باعث شده است تا وی به عنوان ثروتمندترین فرد کشور اسپانیا شناخته شود. با این حال به علت مشکلاتی که این برند در زمینه فروش محصولات با آن مواجه شده است، ضرری سنگین متوجه آمانسیو اورتگا در سال 2018 شد.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.3-جورج شافلر

دارایی:12/4 میلیارد دلار

میزان کاهش: 14 میلیارد دلار

وی به عنوان ثروتمندترین فرد کشور آلمان معرفی می شود که در حال حاضر رئیس هیات مدیره برند گروه شافلر است. شرکت وی یک هلدینگ محسوب می شود و در زمینه لوازم خودرو نیز فعالیت دارد، کاهش میزان فروش خودرو در اروپا و کشور چین خود ضرری جدی شامل این شرکت شده است.

 

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.4-ما هوانتگ

دارایی: 35/1 میلیارد دلار

میزان کاهش:10/1 میلیارد دلار

وی موسس شرکت چینی تنست محسوب می شود که در زمینه های متعددی از قبیل رسانه، تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی و… فعالیت دارد. علت اصلی افت این شرکت را باید در عدم صدور مجوز ساخت بازی های رایانه ای دانست که منجر به کاهش 25 درصدی سهام آن شد.(کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018)

 

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.5-کارلوس اسلیم

دارایی:56/8 میلیارد دلار

میزان کاهش: 9/3 میلیارد دلار

او در زمینه صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین فعالیت دارد و شرکتهای متعددی در این حوزه تاسیس کرده است. با افزایش قیمت دلار، ارزش پول کشورهای آمریکای لاتین با کاهشی چشمگیر مواجه شد که در این بین شرکت های مخابراتی کارلوس اسلیم نیز ضرری جدی را شامل شدند.

 

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.6-خورخه پائولو لمان

دارایی: 20 میلیارد دلار

میزان کاهش: 9/2 میلیارد دلار

وی به عنوان ثروتمندترین فرد برزیل و مالکیت دو برند انهایرز بوش اینبیف و لوجاس آمریکاناس را در اختیار دارد. وی همچنین سهام چندین شرکت را نیز خریده است که در سال 2018 شرکت مواد غذایی کرفت هینتز، ارزش سهام آن 33درصد کاهش یافت.

 

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

7- کاروئن سیریوادهاناباکدای

دارایی:12/8 میلیارد دلار

میزان کاهش: 7/24 میلیارد دلار

ثروتمندترین فرد کشور تایلند مالک برند Fraser and Neave است که در سال 2018 به علت کاهش تقاضا، با کاهش 39درصدی ارزش سهام مواجه شد.(کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018)

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

8-پولینا چو

دارایی:2 میلیارد دلار

میزان کاهش:7/2 میلیارد دلار

نخستین کارآفرین زن لیست محسوب می شود که شرکت او به نام کینگستون در زمینه خدمات مالی فعالیت دارد. در سال 2018 این شرکت با کاهش چشمگیر درآمد مواجه شد که به کاهش بیش از نیمی از ارزش سهام آن منجر شد.

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

9-وانگ وی

دارایی: 13 میلیارد دلار

میزان کاهش:6/7 میلیارد دلار

وی موسس برند SF Express است که در زمینه تجارت الکترونیک در کشور چین فعالیت دارد. با این حال در سال 2018 با کاهش 30درصدی ارزش سهام مواجه شده است. به همین خاطر نیز وانگ وی که سهامدار اصلی شرکت نیز محسوب می شود، متحمل ضرری هنگفت شده است.(کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018)

 

کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018 بسیار زیاد هستند که رمز موفقیت آنها پیگیری و پشتکار در انجام امور و ثابت قدمی در مسیر رسیدن به اهداف است.

10-ژو کانفی

دارایی: 3/5 میلیارد دلار

میزان کاهش: 6/3 میلیارد دلار

وی یکی دیگر از کارآفرینان زن موجود در لیست است که موسس شرکت چینی لنز تکنولوژی است. محصولات تولیدی این شرکت توسط ابر برندهایی نظیر اپل، سامسونگ، تسلا و مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد آن کاملا جهانی است. در سال 2018 این برند نیز با کاهش ارزش سهام 64درصدی مواجه شده است. (کارآفرینان برنده و بازنده در سال 2018)

بنر کارآفرینی، مدیریت و رهبری

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا