مقالات بازاریابی و برندینگ

چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟

چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟

این روز ها شبکه های اجتماعی بیش از پیش رونق گرفته اند و بازایابی و کسب درآمد از طریق این شبکه ها بیشتر از سایت های کسب و کار اینترنتی شده است. اینترنت و فضای مجازی به‌اندازه‌ای همه ‌گیر شده‌ است که هر فردی می‌‌تواند از طریق آن درآمد کسب کند. کافی است مهارت‌های خود را بشناسید و با کمی تلاش درآمد خود را افزایش دهید.  در حال حاضر اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در کشور ماست که افراد زیادی از قشرهای مختلف جامعه در آن فعالیت می کنند برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی اجمالی به آمار و ارقام استفاده از شبکه های اجتماعی بیاندازید. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)
اینستاگرام با ماهانه ۶۰۰ میلیون کاربر فعال که ۴۰۰ میلیون نفرشان به صورت روزانه در آن فعال هستند، در جایگاهی بالاتر ازتامبلر، توییتر، اسنپ‌چت، پینترست، و لینکدین قرار گرفته است. آمار و ارقام در ایران نیز حاکی از آن است که اینستاگرام حدود ۱۲ میلیون کاربر ایرانی که روزانه بطور میانگین، ۲ الی ۳ ساعت از زمان خود را در این رسانه اجتماعی سپری می کنند دارد،
واقعا شگفت‌انگیز است! این مسئله نشان می‌دهد انسان ها از محتوای ساده و مبتنی بر تصویر به خوبی استقبال می‌کنند.
کسب درامد از اینستاگرام موضوعی است که در سال های اخیر در ایران مطرح شده است و حتی برخی ادعا می کنند درآمد میلیونی از اینستاگرام کسب می‌کنند. احتمالاً شما هم برای کسب درامد از اینستاگرام نقشه‌هایی دارید اما نمی‌دانید از کجا  باید شروع کنید. ما قصد داریم در ادامه راهکارهایی بسیار ساده و بی ‌دردسر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با به کارگیری آن‌ها برای خود کسب درآمد کنید.

گام اول: تولید محتوای جذاب
اولین گام برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای جذاب و تازه است. در حقیقت، شما با تولید این نوع محتوا می‌توانید روی افزایش تعداد مشترکین و فالوورهای خود حساب کنید. این راهکار نه تنها برای رسانه‌هایی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام کاربردی است، بلکه استفاده از آن برای وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های چاپی نیز دارای اثرات چشم‌گیری است.
گاهی اوقات مردم دقیقا نمی‌دانند که به دنبال چه مطلبی هستند. فراموش نکنید که اغلب، اوقات تولید و انتشار محتوای خلاق و پرجاذبه به جای کپی‌برداری از محتواهای مشابه در سایر صفحات شبکه‌های اجتماعی طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کند و برای مخاطب شما تازگی دارد.
همیشه رشد اصولی بهترین و مطمئن‌ترین راه است چرا که به ارزش انجام تبلیغات در کانال‌ها شما می‌افزاید. فراموش نکنید که یک محتوا خوب همه چیز است.

درامدزایی از اینستاگرام موضوعی است که اخیرا در ایران مطرح شده است و حتی برخی درآمد میلیونی از اینستاگرام دارند. چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟

نکته ای که برای تولید محتوا باید به آن دقت کنید
۲ سال پیش، وبلاگ‌نویس معروفی به نام شافر، اصطلاح «شوک محتوا» را برای توصیف یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر در دنیای بازاریابی دیجیتال ابداع کرد؛ با استفاده از معادلات ساده اقتصادی، او این استدلال را مطرح کرد که «عرضه» محتوای وب هر ۹ تا ۲۴ ماه دوبرابر می‌شود در حالی که «تقاضا» محدود است و تقاضا یعنی توانایی کاربر اینترنت برای مصرف محتوا.
امروز دیگر فقط تولید محتوای عالی کافی نیست بلکه اگر تولید محتوا با ترکیب عواملی از جمله بازاریابی افراد سرشناس، توسعه‌ برند و تأیید اجتماعی همراه باشد، ممکن است به تولید محتوای اثربخش منجر شود. شافر در جواب این سؤال که «شوک محتوا چیست؟» پاسخ می‌دهد: «مفهوم شوک محتوا ریشه در مفهوم بسیار ساده‌ عرضه و تقاضا دارد. هنگامی که عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد، قیمت کاهش می‌یابد اما در جهان بازاریابی محتوا، قیمت‌ها را نمی‌توان کاهش داد زیرا «قیمت» تولید محتوا در حال حاضر صفر است. بنابراین زمانی که تولید محتوا به حد انفجار برسد، ما مجبور هستیم که به مشتریان خود پول بیشتری دهیم تا محتوا را بخوانند. آیا این دیوانگی نیست؟
شافر پیش‌بینی می‌کند که افراد، شرکت‌ها و برندها در آینده باید به مصرف‌کنندگان پول بیشتر و بیشتری بپردازند تا آن ها را به خواندن همان مقدار محتوا وادار کنند. این اتفاقی است که در حال روی دادن است.
این روند رو به افزایش مصرف محتوا پایدار نیست زیرا هر انسانی دارای یک محدودیت فیزیولوژیکی در برابر مقدار محتوایی است که می‌تواند مصرف کند. شافر به عنوان بازاریاب می‌گوید: «این تفسیر غلطی است که این روند مصرف محتوا بدون پایان به افزایش خود ادامه خواهد داد. شوک کانتنت در حال ظهور است و ما در حال ورود به منطقه خطر هستیم. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)

گام دوم: پست‌هایی که مثل ویروس منتشر می‌شوند
یک ویروس را در نظر بگیرید. ویروس موجودی است که هر ثانیه تکثیر می شود و به تک تک سلول های بدن راه پیدا می کند. حالا همین ایده را در دنیای بازاریابی پیاده می کنیم.
همانطور که خود عبارت بازاریابی ویروسی نشان می دهد، محتوای ویروسی محتوایی است که در یک بازه زمانی کوتاه توسط جمعیت قابل توجهی دیده شده، لایک گرفته، به اشتراک گذاشته شده یا کامنت دریافت کرده است.
بازاریابی ویروسی هم به تکنیک و روش تولید محتوایی اشاره دارد که پتانسیل ویروسی شدن را داشته باشد.اما پست های ویروسی دارای چه ویژگی هایی هستند؟
محتوای ویروسی روی عواطف و احساسات تاثیر می گذارد
وجود یک محرک عاطفی باعث می شود که مخاطبان با محتوا درگیر شوند. اساساً محتوای ویروسی معمولاً و حتی همیشه یک احساس خاص را در انسان بر می انگیزد. این احساس می تواند غافلگیری، خشم، ناراحتی، شادمانی یا هیجان باشد.
به عنوان مثال، کوکا کولا در زمان ازدواج شاهزاده بریتانیا کمپینی را با هشتگ #ShareACoke به راه انداخت که طی آن، برچسب روی بطری های نوشابه خود را سفارشی کرده بود.

تولید محتوای ویروسی مفید
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا روی ویدیوهای آموزشی سریع تر کلیک می کنید؟ دلیلش این است که این نوع از محتوا عملاً به درد شما می خورد. ویدیوهای آموزشی تقریباً می توانند در هر زمینه ای به شما کمک کنند، از تعویض یک لامپ سوخته گرفته تا کاهش مجموع هزینه ها با خرید محصولات مناسب تر و مقرون به صرفه تر. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)

محتوای ویروسی به مذاق مخاطب هدف خوش می آید
این مورد به دقت خاصی نیاز دارد. برای تولید محتوای ویروسی باید نبض مخاطب هدف را در دست داشته باشید و از علایق، باورها، نوع واکنش و … آنها سر در بیاورید.
ترانه گانگام استایلِ خواننده کره ای، سای (Psy) نمونه خوبی از محتوای ویروسی است که به مذاق مخاطبان خوش آمد. این ویدیو فقط چند روز بعد از انتشار به عنوان پربازدیدترین ویدیو به صفحه اصلی یوتیوب راه یافت. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)

چگونگی انتشار گسترده و ویروسی شدن
ویکی پدیا درباره نحوه انتشار محتوای ویروسی می گوید: ” در بازاریابی ویروسی، محتوا از طریق بازاریابی دهان به دهان با استفاده از اینترنت به صورت آنلاین گسترش پیدا می کند و برای دسترسی سریع به تعداد زیادی از مردم بسیار مفید است.”
توزیع محتوا معمولاً به روشهای زیر انجام می شود:
به صورت دهان به دهان: این نوع از انتشار به صورت لفظی و بین افرادی انجام می گیرد که یکدیگر را می شناسند. طبیعتاً ویروسی شدن محتوا صرفاً با استفاده از این روش امکان پذیر نخواهد بود.
از طریق رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی و وبسایت های شبکه سازی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام عوامل گسترش آوازه بسیاری از نمونه های مطرح محتوای ویروسی بوده اند. تعداد کاربران این سرویس ها چشمگیر است و به علاوه، به اشتراک گذاشتن محتوا در آنها به آسانی و به سرعت امکان پذیر است.

گام سوم: فالوورهایی که به مشتریان دائمی تبدیل می‌شوند
هیچ‌ گاه نباید قدرت مشتریان خود را فراموش کنید. آن‌ها مانند پلت‌فرم منحصر‌ به ‌فردی هستند که هر کسی را قادر به حمایت از تولیدکنندگان محتوا می‌کنند. موسیقی‌دانان، نویسندگان، هنرمندان و افرادی با استعدادهای منحصر ‌به‌ فرد از جمله کسانی هستند که از این موضوع استقبال کرده و به‌ دنبال معرفی خود در سطح جهانی هستند. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)

درامدزایی از اینستاگرام موضوعی است که اخیرا در ایران مطرح شده است و حتی برخی درآمد میلیونی از اینستاگرام دارند. چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟

گام چهارم: کمک گرفتن و کارکردن با برندهای معروف
اگر فالوورهای زیادی دارید یکی از بهترین گزینه‌های شما همکاری با برندهای معروف است. اغلب شرکت‌ها هنوز هم در جستجوی روش‌های متفاوت جهت گسترش بازاریابی‌شان هستند. استخدام سرمایه‌ گذاران و افراد سرشناس از جمله راهکارهایی است که طی سال‌های اخیر تجربه شده و بازخوردی مناسب داشته‌ است.
کافی است محتوای مورد نظر را با نهایت دقت و حوصله تولید کرده و در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، با این کار فالوورهای شما با محصولات برند مورد نظر آشنا خواهند شد. تنها لازمه انجام این کار بیان حرفه‌ای است در واقع این روش مخصوص صاحبان کسب‌ و کارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب ‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی ترین و بهترین روش برای کسب درآمد از اینستاگرام است.
به هر روش که بخواهید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا همان فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید. برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید: (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)
استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی:  اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.
استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی:  آدرس اینستااگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکه‌سازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میگروبلاگ است و.. از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی برای این منظور استفاده کنید. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)
برندسازی در اینستاگرام:  تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند متصل کنید، مثلا وب‌‌ سایت یا فروشگاه  یا حتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت.
دوستان خود را تگ کنید:  با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آن‌ها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبال ‌کنندگان آن‌ها نیز قرار می‌شود. دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، هوشمندانه از این قابلیت استفاده کنید وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می‌شوید. تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری دوستان درهنگام انتشار تصویر.
تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید:  برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.
در توضیحات درج شده هشتک بزنید:  اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتک تایپ کنید. هشتک عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه‌ مد نظر.
از متن‌های کوتاه استفاده کنید:  اینستاگرام یک شبکه ‌اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می‌کنند نه خواندن مقاله!
کامنت‌های کاربران را حتما پاسخ دهید: کامنت‌های کابران، حتی انتقادات را دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب ‌‌وکار اینترنتی به ‌شمار می‌آید. در ادامه با تحلیل نظرات می‌تواند عملکرد تولید محتوا و کسب‌ وکارتان را بسنجید. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)
تصاویر با کیفیت و ویدئو‌های خاص تهیه کنید:  از تصاویر با کیفیت و فیلم‌هایی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید. از تصاویر با نور کم، کیفیت پائین، کادربندی ضعیف یا آرشیو‌های وب استفاده نکنید. ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای خلاقانه بسازید. این فیلم‌ها به دلیل حجم کم بسیار تاثیرگذارند.
حداقل استفاده از فیلترهای اینستاگرم را داشته باشید:  اینستاگرم فیلترهای معروفی دارد که در هنگام اشتراک ‌گذاری به شما در بهتر شدن عکس کمک می‌کند اما جالب است بدانید تصاویری که فیلترهای زیاد و غیرطبیعی در آن استفاده شده است، ۳۰ درصد کمتر لایک می‌خورند.
یک هویت واقعی و شناخته شده داشته باشید: از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده. این کار حس اعتماد خوبی به کاربران منتقل می‌کند.  (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)
دیگران را دنبال (فالو) کنید: در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند نه چهره‌های سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامه ‌نگاری علاقه‌مند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقه‌مند به این فعالیت‌ها، می‌تواند منجر به فالو مجدد شما شود.

اگر قصد دارید کسب و کاری برای خود به راه بیندازید ولی سرمایه کافی برای اجاره و یا خرید مغازه‌ای در پاساژهای بزرگ شهر را ندارید اکنون می توانید از این فرصت طلایی استفاده کنید و ازهمین حالا دست به کار شوید، مدرسه کسب و کار آیا از طریق برگزاری دوره های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند که راه های کسب درآمدهای بالا را از طریق شبکه های اجتماعی فرا بگیرید پس همین الان با مراجعه به این لینک در این دوره ها شرکت کنید و فرصت کسب درآمدهای میلیونی خود را از دست ندهید. (چگونه به کمک اینستاگرام میلیونر شویم؟)

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا