اخبار

معامله 140 میلیون دلاری وارن بافت

معامله 140 میلیون دلاری وارن بافت

وارن بافت، سرمایه دار بزرگ آمریکایی و مالک هولدینگ برکشایر هاتاوی در تازه ترین مصاحبه ای که انجام داده است عنوان نموده است که تصمیم گرفته تا از صنعت روزنامه خارج شده و 31 نشریه تحت مالکیت خود را در ازای مبلغی بالغ بر 140 میلیون دلار به فروش برساند. او همچنین اعلام نموده است که کمپانی Lee enterprises، این پیشنهاد را به وی ارائه نموده و او هم با این پیشنهاد موافقت نموده است. وارن بافت همچنین قرار است پس از انجام این معامله در کمپانی یاد شده سرمایه گذاری بلند مدت نموده و بدین وسیله با نشریات مذکور همکاری نماید. در ادامه خبر ” معامله 140 میلیون دلاری وارن بافت “ با ما همراه باشید.

جزییاتی که از این معامله بزرگ منتشر گردیده، نشان می دهد که علاوه بر تمام روزنامه ها و مجلات تحت مالکیت وارن بافت، روزنامه The Buffalo News هم که زیر مجموعه برکشایر هاتاوی نیست هم در این معامله به کمپانی Lee فروخته شده است. معامله یاد شده شمار روزنامه های تحت مالکیت کمپانی Lee enterprises را از 50 روزنامه به 81 روزنامه می رساند که پیش بینی می گردد سود این کمپانی را به 87 درصد برساند. هنگامی که وارن بافت این خبر را منتشر نمود، سهام شرکت لی حدود 70 درصد رشد داشت که در تاریخ این کمپانی بی سابقه بود.

طبق توافقی که بین این دو شرکت انجام گردیده، کمپانی Lee مبلغ 140 میلیون دلار را نقد به وارن بافت پرداخت می کند اما در طولانی مدت کمپانی تحت مالکیت بافت یعنی برکشایر هاتاوی قرار است تا مبلغی بالغ بر 576 میلیون دلار در لی سرمایه گذاری کند تا کمپانی لی بتواند وام ها و مبالغی که این کمپانی قرض گرفته را بپردازد و سود خوبی را نیز ازان هر دو طرف معامله نماید.

وارن بافت در مصاحبه ی خود اعلام نموده است که از نظر او کمپانی لی بهترین و با صلاحیت ترین گزینه برای اداره ی این نشریات است. او اضافه نمود: من معتقدم این معامله بهترین کاری بود که می شد برای این روزنامه ها انجام داد و از این که در طولانی مدت با کمپانی لی همکاری می کنم خوشحالم.

منبع : CNN

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا