مقالات فروشمقالات مذاکره

مذاکره در فروش چه تاثیری دارد؟

مذاکره در فروش چه تاثیری دارد؟ آیا به نظر شما دلیل اینکه برخی فروشنده ها کارکرد بهتری نسبت به دیگر همکارانشان دارند و آنها را به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای می شناسد چیست؟ نیروی فروش این پرسش را فراوان از هم می پرسند. بدون شک حتما مهارت های فردی و تجربه اهمیت زیادی دارند اما توانایی بله گرفتن و تمام کردن کارها به چیزی با سطح بالا تر از این حرف ها لازم دارد .

در همین سمت و سو تکنیک هایی برای فروش حرفه ای مطرح می شوند که اصل و اساس علمی دارد. تحقیق و تفحص های زیادی در مورد عوامل موثر بر رفتار های انسان و تصمیم ها از جمله خرید کردن در سال های اخیر انجام شده است .نتیجه این تحقیقات  ،در بهبود کارکرد فروش نیز موثر است ، که رویکرد جدید مورد استفاده ی فروشندگان برتر را شناسایی کرده . نام این رویکرد جدید فروش علمی است .

فروش علمی چیست ؟

فروش علمی گرفته شده است از فنونی در زمینه های علم اعصاب ، اقتصاد رفتاری و روانشناسی اجتماعی است . این رویکرد تازه بر اساس روش های علمی آزمون شده به پیشرفت کارکرد فروش کمک می کنند .

تمرکز ( فروش علمی ) بر مهم ترین عامل فرایند فروش یعنی ( خریدار ) است ،‌بر عکس بیشتر رویکرد های فروش که به کارکنان فروش تمرکز می کنند . در ادامه می خواهیم به چند تکنیک علمی ای که هر فروشنده باید بداند بپردازیم :

1-در عرض 5 دقیقه پیگیر مشتری شوید.

طبق تحقیق های انجام شده اگر پس از اولین پیشنهاد هر چه شتابان پیگیر مشتری شویم ، احتمال خرید بالا تر می رود . برای پیگیری مشتری بالقوه حتی یک لحظه هم نباید غفلت کنید .

با توجه به نتائج این تحقیق ها ، طی 5 دقیقه پس از ارائه ی پیشنهاد احتمال تکمیل خرید تا 21 برابر و احتمال تماس موفقیت آمیز مشتری تا 100 برابر افزایش می‌اید . لازم به توضیح است هر چقدر مهارت فروشنده در سخنوری و فن بیان بالا باشد به همان شدت درصد موفقیت بالا خواهد بود.

2-خودتان را با شرکت های همکار مقایسه نکنید.

با توجه به نظریه سانجیو ساکسنا مدیر عامل شرکت شاخص (ممتاز) فروش تجهیزات پزشکی BOC MEDICAL  یک خطای بسیار فراوان ، ادامه دادن رقابت به نخستین تماس فروش است .

فورا بعد از اینکه حرف رقابت را به میان آوردید ، خریدار مشغول به فکر کردن درباره ی محصولات دیگر می شود . اما شما باید از آنها بخواهید که اختصاصا روی را حل شما تمرکز داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر مقاله جایگاه یابی در فروش را مطالعه کنید.

3-هرگز قدرت زبان بدن را دست کم نگیرید.

طبق تحقیقات فراوانی که به عمل آمده تاثیر علامت های غیر کلامی را بر رفتار خریدار ثابت کرده است ، این تحقیق نشان می دهد که فروشندگانی که زبان بدن را در کارشان فرا گرفته اند میزان فروش آنها 56 درصد افزایش یافته است .

تهمت و افترا به رقبا باعث بوجود آمدن پدیده ی ( ویژگی های خود انتقالی ) می شود . مغز ما نکته های منفی و شایعه ها را به شکلی ناخودآگاه به گوینده نسبت می دهد . پس مطمئن باشید هر چه از رقیب بد گویی کنید ، خریدار ناخود آگاه همان ها را به شما نسبت می دهد .

سیگنال های زبان بدن برای نظارت بر رفتارهای تعامل و عدم مشارکت مشتری احتمالی شما است. اول اینکه زبان بدن نشان دهنده علاقه، پذیرش یا موافقت مشتری با آنچه می گویید است. دومی مقاومت مشتری ، تدافعی، اختلاف نظر و حتی خصومت او را در زمان فروش نشان می دهد.

مذاکره در فروش چیست؟

مذاکره ابزاری قدرتمند در دنیای امروز در زندگی فردی و کاری هر شخصی محسوب می شود. مذاکره ابزاری قدرتمند برای گرفتن نتیجه بهتر در هر مذاکره می باشد. اگر شما هم صاحب کسب و کاری قدرتمند هستید و فروش برای شما مهم است و اینکه اگر می خواهید جز آندسته از کسب و کارهای شکست نخورده باشید پیشنهاد می کنیم حتما دوره مذاکره با غول ها را مطالعه کنید. تکنیک های که تدریس می شود باعث تحول بزرگی در کسب و کار شما خواهد شد.

فروشندگی حرفه ای همیشه با هم پیوند خورده اند، زیرا اگر مذاکره ای خوب انجام نشود منجر به فروش و نتیجه نخواهد شد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا