اخبار

اپل، گوگل و مایکروسافت چین را ترک می کنند

اپل، گوگل و مایکروسافت چین را ترک می کنند

با توجه به جنگ تجاری که بین چین و آمریکا درگرفته است و همچنین شیوع خطرناک ویروس کرونا در چین، کمپانی های بزرگ آمریکایی مثل اپل، مایکروسافت و گوگل به این فکر افتاده اند که کارخانه های خود را به بیرون از مرز های چین منتقل کنند. بسیاری معتقدند این تصمیم یک تصمیم مفید و صحیح است اما پایین آوردن اتکا به چین بسیار بسیار سخت است و به این راحتی ها امکان پذیر نیست. در ادامه مطلب ” اپل، گوگل و مایکروسافت “ چین را ترک می کنند، با ” مدرسه کسب و کار آیا “ همراه باشید.

یکی از بزرگان حوزه تکنولوژی معتقد است، صنعت ساخت چین بسیار بیشتر از آنچه همه فکرش را می کنند وارد زنجیره های تامین آمریکا شده است. گوگل و مایکروسافت با سرعتی بالا در حال حرکت به سوی جا به جایی کارگاه ها و کارخانه های خود به سمت ویتنام و تایلند هستند. مشکل بزرگی که در این امر وجود دارد این است که جا به جایی زنجریه تامین به کشوری دیگر یک کار بسیار سخت و دشوار است و چین تا مدت طولانی نقش اصلی خود را در این مسیر حفظ خواهد نمود.

گوگل در تازه ترین کنفرانس خبری خود اعلام نموده است که تولید گوشی پیکسل جدید خود را در ویتنام آغاز خواهد نمود که خبری درخور توجه برای چین به حساب می آید. این کمپانی همچنین خبر از این موضوع داده که در حال آماده سازی خط تولید اسمارت فون های خود در تایلند است.

کمپانی اپل همچنین اعلام نموده است که در حال مذاکره با یک کمپانی ویتنامی است تا خط تولید ایرپاد های خود را به صورت تدریجی از چین به ویتنام منتقل کند و به این ترتیب باید در آینده ای نه چندان دور منتظر انتقال کارگاه ها و کارخانه های کمپانی های بزرگ از چین باشیم که زنگ خطر بزرگی برای اقتصاد این کشور خواهد بود.

منبع: CNBC

بنر اخبار مدرسه کسب و کار آیا

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا